BTC USD 27,997.4 Gold USD 1,967.43
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lim Kit Siang sudah hilang sabar dengan Anwar.

Quecha

Active Member
Messages
1,561
Joined
Nov 8, 2017
Messages
1,561
Reaction score
812
Points
81
2_LIM_KIT_SIANG_DAP_NFT_LAUNCH_FMT_01082022.jpg
Lim Kit Siang setuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.

PETALING JAYA: Veteran DAP Lim Kit Siang bersetuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.
Dalam ucapan di majlis Tahun Baharu Cina semalam, Lim berkata Jemaah Menteri kerajaan pimpinan Anwar mesti mempunyai pemikiran bahawa penggal mereka boleh berakhir pada bila-bila masa, memetik kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan (PH) pada 2020.

“Kerajaan perpaduan Anwar perlu mempunyai pemikiran yang penggal mereka mungkin berakhir pada bila-bila masa walaupun mereka berniat untuk berkhidmat sepenuh penggal lima tahun mereka. Kerana inilah mereka perlu mula melaksanakan cadangan-cadangan utama mereka dalam tempoh enam ke 12 bulan yang pertama,” kata bekas Ahli Parlimen itu.
Beliau berkata, Putrajaya mesti menjadikan sidang Parlimen selama tujuh minggu yang bermula bulan depan sebagai “paling diingati” dalam memulakan reformasi institusi.



Katanya, ujian besar terdekat untuk kerajaan perpaduan Anwar akan datang ialah enam pilihan raya negeri tahun ini.
“Saya sentiasa berasa ragu-ragu dengan perbualan mengenai ‘gelombang hijau’ dalam PRU15 sebelum ini, tetapi perkembangan politik baru-baru ini kelihatan seperti telah memberikan tenaga kepada Perikatan Nasional (PN).”
Jumaat lalu, Musa memberitahu masa untuk kerajaan perpaduan Anwar bercakap mengenai pelbagai isu dihadapi negara telah berlalu dan kini adalah masa untuk mengambil tindakan proaktif bagi menyelesaikannya.
Beliau merujuk ucapan Menteri Ekonomi Rafizi Ramli, yang memberitahu panel itu bahawa ia akan mengambil masa dua hingga tiga tahun untuk menangani masalah ekonomi Malaysia, sambil berkata orang ramai hanya memberi Putrajaya “tiga hingga enam bulan”.

“Selepas itu, mereka tidak akan bersopan santun dengan anda,” kata Musa di sebuah forum yang turut dihadiri Rafizi.
 
Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
gem
Messages
41,531
Joined
Apr 18, 2010
Messages
41,531
Reaction score
3,605
Points
266
Awards
1
2_LIM_KIT_SIANG_DAP_NFT_LAUNCH_FMT_01082022.jpg
Lim Kit Siang setuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.

PETALING JAYA: Veteran DAP Lim Kit Siang bersetuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.
Dalam ucapan di majlis Tahun Baharu Cina semalam, Lim berkata Jemaah Menteri kerajaan pimpinan Anwar mesti mempunyai pemikiran bahawa penggal mereka boleh berakhir pada bila-bila masa, memetik kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan (PH) pada 2020.

“Kerajaan perpaduan Anwar perlu mempunyai pemikiran yang penggal mereka mungkin berakhir pada bila-bila masa walaupun mereka berniat untuk berkhidmat sepenuh penggal lima tahun mereka. Kerana inilah mereka perlu mula melaksanakan cadangan-cadangan utama mereka dalam tempoh enam ke 12 bulan yang pertama,” kata bekas Ahli Parlimen itu.
Beliau berkata, Putrajaya mesti menjadikan sidang Parlimen selama tujuh minggu yang bermula bulan depan sebagai “paling diingati” dalam memulakan reformasi institusi.



Katanya, ujian besar terdekat untuk kerajaan perpaduan Anwar akan datang ialah enam pilihan raya negeri tahun ini.
“Saya sentiasa berasa ragu-ragu dengan perbualan mengenai ‘gelombang hijau’ dalam PRU15 sebelum ini, tetapi perkembangan politik baru-baru ini kelihatan seperti telah memberikan tenaga kepada Perikatan Nasional (PN).”
Jumaat lalu, Musa memberitahu masa untuk kerajaan perpaduan Anwar bercakap mengenai pelbagai isu dihadapi negara telah berlalu dan kini adalah masa untuk mengambil tindakan proaktif bagi menyelesaikannya.
Beliau merujuk ucapan Menteri Ekonomi Rafizi Ramli, yang memberitahu panel itu bahawa ia akan mengambil masa dua hingga tiga tahun untuk menangani masalah ekonomi Malaysia, sambil berkata orang ramai hanya memberi Putrajaya “tiga hingga enam bulan”.

“Selepas itu, mereka tidak akan bersopan santun dengan anda,” kata Musa di sebuah forum yang turut dihadiri Rafizi.

Bising la walaun ni.
Done bekap walanon. Hehe
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,461
Joined
Jan 12, 2008
Messages
29,461
Reaction score
6,130
Points
481
Awards
1
2_LIM_KIT_SIANG_DAP_NFT_LAUNCH_FMT_01082022.jpg
Lim Kit Siang setuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.

PETALING JAYA: Veteran DAP Lim Kit Siang bersetuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.
Dalam ucapan di majlis Tahun Baharu Cina semalam, Lim berkata Jemaah Menteri kerajaan pimpinan Anwar mesti mempunyai pemikiran bahawa penggal mereka boleh berakhir pada bila-bila masa, memetik kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan (PH) pada 2020.

“Kerajaan perpaduan Anwar perlu mempunyai pemikiran yang penggal mereka mungkin berakhir pada bila-bila masa walaupun mereka berniat untuk berkhidmat sepenuh penggal lima tahun mereka. Kerana inilah mereka perlu mula melaksanakan cadangan-cadangan utama mereka dalam tempoh enam ke 12 bulan yang pertama,” kata bekas Ahli Parlimen itu.
Beliau berkata, Putrajaya mesti menjadikan sidang Parlimen selama tujuh minggu yang bermula bulan depan sebagai “paling diingati” dalam memulakan reformasi institusi.



Katanya, ujian besar terdekat untuk kerajaan perpaduan Anwar akan datang ialah enam pilihan raya negeri tahun ini.
“Saya sentiasa berasa ragu-ragu dengan perbualan mengenai ‘gelombang hijau’ dalam PRU15 sebelum ini, tetapi perkembangan politik baru-baru ini kelihatan seperti telah memberikan tenaga kepada Perikatan Nasional (PN).”
Jumaat lalu, Musa memberitahu masa untuk kerajaan perpaduan Anwar bercakap mengenai pelbagai isu dihadapi negara telah berlalu dan kini adalah masa untuk mengambil tindakan proaktif bagi menyelesaikannya.
Beliau merujuk ucapan Menteri Ekonomi Rafizi Ramli, yang memberitahu panel itu bahawa ia akan mengambil masa dua hingga tiga tahun untuk menangani masalah ekonomi Malaysia, sambil berkata orang ramai hanya memberi Putrajaya “tiga hingga enam bulan”.

“Selepas itu, mereka tidak akan bersopan santun dengan anda,” kata Musa di sebuah forum yang turut dihadiri Rafizi.
Dia dan takut dengan PN ...dan mendesak Anwar tgk tgk kan untuk kepentingan DAP perlu buat segera....hahahaha
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,461
Joined
Jan 12, 2008
Messages
29,461
Reaction score
6,130
Points
481
Awards
1
Dia dah boleh baca tempoh Anwar jadi PM bakal dah nak habis. Tapi cita-cita Dap Anwar masih belum buat lagi.
tu yg dia nak desak tu...ingat DAP nak diam ke......dia marah Anwar dok cakap pung pang ..pung pang je sekarang.....lepas tu dok berjalan sana sini.....hahahahah
 

GamezStar

CG Top Poster Club
gem
Messages
43,080
Top Poster #9
Joined
Jul 1, 2008
Messages
43,080
Reaction score
4,672
Points
261
Awards
1
2_LIM_KIT_SIANG_DAP_NFT_LAUNCH_FMT_01082022.jpg
Lim Kit Siang setuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.

PETALING JAYA: Veteran DAP Lim Kit Siang bersetuju dengan bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam bahawa sudah tiba masa untuk kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim bertindak dan bukannya bercakap semata-mata.
Dalam ucapan di majlis Tahun Baharu Cina semalam, Lim berkata Jemaah Menteri kerajaan pimpinan Anwar mesti mempunyai pemikiran bahawa penggal mereka boleh berakhir pada bila-bila masa, memetik kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan (PH) pada 2020.

“Kerajaan perpaduan Anwar perlu mempunyai pemikiran yang penggal mereka mungkin berakhir pada bila-bila masa walaupun mereka berniat untuk berkhidmat sepenuh penggal lima tahun mereka. Kerana inilah mereka perlu mula melaksanakan cadangan-cadangan utama mereka dalam tempoh enam ke 12 bulan yang pertama,” kata bekas Ahli Parlimen itu.
Beliau berkata, Putrajaya mesti menjadikan sidang Parlimen selama tujuh minggu yang bermula bulan depan sebagai “paling diingati” dalam memulakan reformasi institusi.



Katanya, ujian besar terdekat untuk kerajaan perpaduan Anwar akan datang ialah enam pilihan raya negeri tahun ini.
“Saya sentiasa berasa ragu-ragu dengan perbualan mengenai ‘gelombang hijau’ dalam PRU15 sebelum ini, tetapi perkembangan politik baru-baru ini kelihatan seperti telah memberikan tenaga kepada Perikatan Nasional (PN).”
Jumaat lalu, Musa memberitahu masa untuk kerajaan perpaduan Anwar bercakap mengenai pelbagai isu dihadapi negara telah berlalu dan kini adalah masa untuk mengambil tindakan proaktif bagi menyelesaikannya.
Beliau merujuk ucapan Menteri Ekonomi Rafizi Ramli, yang memberitahu panel itu bahawa ia akan mengambil masa dua hingga tiga tahun untuk menangani masalah ekonomi Malaysia, sambil berkata orang ramai hanya memberi Putrajaya “tiga hingga enam bulan”.

“Selepas itu, mereka tidak akan bersopan santun dengan anda,” kata Musa di sebuah forum yang turut dihadiri Rafizi.

ala PH bungkus ke tak ke.. relex la apek..

itu tanda rakyat tak kesah harga brg naik ... BLR naik 10kali setahun pon itu asam garam berhutang da
 

luissaviola00

Active Member
Messages
1,060
Joined
Nov 21, 2013
Messages
1,060
Reaction score
245
Points
33
ala PH bungkus ke tak ke.. relex la apek..

itu tanda rakyat tak kesah harga brg naik ... BLR naik 10kali setahun pon itu asam garam berhutang da

Wayang je. Dia pegang anwar tu. Sebab tu anak perempuan dia yang takde pengalaman pun jd menteri
 

nambua

Fun Poster
Messages
660
Joined
Apr 13, 2007
Messages
660
Reaction score
42
Points
30
Bertenang.. Bertenang...

Kita ada the most impressive PM in the world yang juga pernah dinobatkan sebagai Menteri Kewangan terbaik dan petah berpidato.. Kita serahkan kepada PMX sekeluarga untuk menjaga kewangan negara.

Kita ada Menteri Ekonomi yang pakar dengan formula-formula yang akan membuatkan pihak yang mempertikai kemampuan kita terduduk ..

Kita ada Menteri Pertanian dan Keterjaminan makanan yang pakar dengan resepi-resepi terkini.

Kita ada Menteri Perdagangan Dalam Negeri yang sentiasa sebak dengan kesusahan rakyat..

Kita ada Menteri Luar Negeri yang boleh mengatur lawatan-lawatan PMX keluar negara membawa balik pelaburan berbiliun-biliun..

Kerajaan, dengan barisan kepimpinanan terpaling bersih yang kita ada hari ini, kerajaan berupaya mengamalkan tadbir urus yang baik dengan menolak sekeras-kerasnya amalan nepotisme, kronisme, corruption dan salah guna kuasa.

Apa yang saudara LKS takut? Rileks la..
 
Sponsored Post

Top
Log in Register