Viral Lelaki melayu hina lobai

CG Sponsors




Sponsored Post

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,478
Reaction score
1,883
Points
201
As Salam YB DAto

MAKLUMAN KES KENYATAAN JELEK DAN MENGHINA TERHADAP MENTERI JABATAN PERDANA MENTERI (HAL EHWAL AGAMA) DATO' SERI DR. ZULKIFLI MOHAMMAD AL-BAKRI, YB HAJI HADI AWANG, USTAZ AZHAR IDRUS, AGAMA ISLAM DAN BANGSA MELAYU.*

*BALAI/NO. REPOT*
Chabang Tiga 3542/20

*TEMPAT KEJADIAN*
Di Kawasan Bandaraya Kuala Terengganu

*PEGAWAI PENYIASAT*
Insp xxxxxxxxxxxxxxxxxx

*KLASIFIKASI*
Seksyen 292/504 KK dan Seksyen 233 AKMM

*PENGADU*
Nama: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

*TANGKAPAN*
Nama: AHMAD FARHAN BIN MOHD
Umur: 38 Tahun
LOT 16489 Kg Wakaf Baru, Jalan Gong Badak, Kuala Nerus, Terengganu.
URINE : *Positif METH*

*RAMPASAN*
1 h/phone VIVO.

*RINGKASAN KES*
Pada 20/11/2020 jam lk 1700, pengadu telah melihat hantaran-hantaran di laman sosial facebook oleh pemilik akaun nama “Farhan Hazard” telah membuat hantaran di facebook beliau yang telah menghina Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama); Yang Berhormat Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohammad Al-Bakri, Tokoh Agamawan Islam Negara; Ustaz Azhar Idrus, Agama Islam dan Bangsa Melayu.
Saspek juga buat hantaran video yang mencarut pemimpin negara dan YB Tuan Guru Hj Hadi Awang.

*TINDAKAN/SIASATAN AWAL*
1. Hasil semakan dapati, posting tersebut telah dimuatnaik pada 20/11/2020 dengan kenyataan seperti berikut *”Ustaz Azhar Idrus, Ustaz Azhar Idrus (Original) pah mane gok. Tgh isak pelir menteri agama ke guane? Wakpe yg susoh sgt nk bantah kerajaan secara terang terangan ustak wehh. Pitih dok cukup lagi ke ustak? Mlm2 jaga jarak dok dgn bini ustak wehh. Ustak ilmu tinggi mane gok. Ilmu tu dari ustak ke dari tuhan? Ustak bodo je ustak weh. Ilmu ustak tu hok tuhan blake op. Byk mane doh tuhan wi ilmu ke ustak. Wi pitih ke ustak. Agama tuhan kena pijok ni ustak. Kena ceroboh. Agama kena ceroboh bukan kita wajib berjihad ke ustak? Brekmok la ustak ni. Jom berhujah dgn dalil skali ustak. Al quran takdok perselisihan kan ustak op. Jadi mari kita berhujah dgn dalil tgk se betul. Ambe ni org jahat ustak. Tapi islam lagi laa. Ambe kate sekarang ni kita wajib bantah kerajaan. Sejid tu balik asal smula segala aktiviti tu. Fatwa babi apa jarak saf. Dalil mane kate fatwa tu blh guna? Kuat setara mana nas yg kata covid ni bahaya sapa virus peluh **** tahik nok blh ke bunuh orang. Ambe pilih jahat sbb jadi org baik ni susoh ustak wehh. Tapi ambe sentiasa tahu baik tu hok mane se. Umat islam perlukan leader ustak wehhh. Tuhan dok akan tolong kalu dok bertindak ustak wehhhhh. Igt ustakkk wehhhh”*
2. Saspek juga memuat naik satu rakaman video beliau sendiri yang mengutuk dan mencarut ke atas YB Hj Hadi Awang.
3. Saspek telah ditangkap dan akan direman.

Untuk makluman YAB Dato

Terima Kasih.

*KP Terengganu
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
74,175
Reaction score
11,717
Points
1,906
+ve meth pastu gigih nak bercakap kat vid
sapa yg hilang akal sebenarnya
 

jaih

Super Active Member
Joined
Jan 14, 2006
Messages
9,785
Reaction score
356
Points
91
doh sakut urine hahah
kena 2 kes tak pasal2
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
154,005
Reaction score
21,126
Points
1,671
xkena kuda idea nk mencarut pun xdtg weh
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,478
Reaction score
1,883
Points
201
Teori konspirasi akhir zaman
Yajuj majuj yahudi WHO dajjal
Biasa ustaz2 suka cerita mcm ni

sampai pengikut gila isim & jd antivaksin pun ramai

kepala2 tak kene tangkap
Pengikut yg slalu kene huhu
 

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,672
Reaction score
565
Points
81
+ve meth, ngaku jahat... sembang nak hujah dalil bagai...

ramai manusia gini skrg... aku xbuat hal agama xpa, tp aku tahu hal2 agama.. org len kena buat, aku xyah
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #4
Joined
Apr 18, 2010
Messages
36,397
Reaction score
2,423
Points
206
Teori konspirasi akhir zaman
Yajuj majuj yahudi WHO dajjal
Biasa ustaz2 suka cerita mcm ni

sampai pengikut gila isim & jd antivaksin pun ramai

kepala2 tak kene tangkap
Pengikut yg slalu kene huhu
ni apasal salahkan ustaz pulak?
kan atas tu ada tulis POSITIF METH.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register