BTC USD 38,729.8 Gold USD 1,810.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lelaki Maut Terkena Renjatan Pagar Elektrik

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
306,029
Reaction score
13,855
Points
2,376
TRAGEDI | Lelaki Maut Terkena Renjatan Pagar Elektrik

Seorang lelaki maut terkena renjatan pagar elektrik yang dipasangnya sendiri untuk menghalang babi hutan memasuki kebun berhampiran rumahnya di Kampung Star Baru, Gua Musang.

Mangsa dipercayai maut tiga hari lalu sebelum mayatnya ditemui jirannya jam 8 pagi tadi selepas terhidu bau busuk dari kawasan kebun berhampiran.

‘SUBSCRIBE’ saluran YouTube Buletin TV3 https://bit.ly/3oF4onJ untuk lebih banyak klip berita terkini.

 
Sponsored Post

akusS

Active Member
Joined
Jul 9, 2007
Messages
1,525
Reaction score
96
Points
40
ni tarik karen direct dr rumah tnpa guna energizer ni...aku pn guna pgr elektrik gk kt kebun, tp kena guna energizer lah bukan cucuk trus kt plug rumah pastu sambung ke pagar...x pasal2 jd isu nti ada lah yg haramkan guna pagar elektrik ni....
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
306,029
Reaction score
13,855
Points
2,376
ni tarik karen direct dr rumah tnpa guna energizer ni...aku pn guna pgr elektrik gk kt kebun, tp kena guna energizer lah bukan cucuk trus kt plug rumah pastu sambung ke pagar...x pasal2 jd isu nti ada lah yg haramkan guna pagar elektrik ni....

Apa tujuan pakai energizer tu tuan
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
8,528
Reaction score
794
Points
121
Naya betul.. dah la hidup sorang sebatang kara.
 

akusS

Active Member
Joined
Jul 9, 2007
Messages
1,525
Reaction score
96
Points
40
Apa tujuan pakai energizer tu tuan

Energizer tu dia tukar kuasa elektrik kepada voltage pulse...kiranya mcm sesaat skali je arus mengalir...dpt dgr bunyi tick, tick....tp voltage dia tggi klau kena dia menendang kita bukannya menarik mcm arus elektrik rumah tu....klau kena rase kebas je.....binatang kena mmg peritlah, kebun sy tepi hutan tp bila pasang pgr ni alhamdulillah bleh la berkebun dgn aman, babi ngn beruk dok main luar pgr je skg ni...
 

akusS

Active Member
Joined
Jul 9, 2007
Messages
1,525
Reaction score
96
Points
40
Apa tujuan pakai energizer tu tuan

Energizer tu dia tukar kuasa elektrik kepada voltage pulse...kiranya mcm sesaat skali je arus mengalir...dpt dgr bunyi tick, tick....tp voltage dia tggi klau kena dia menendang kita bukannya menarik mcm arus elektrik rumah tu....klau kena rase kebas je.....binatang kena mmg peritlah, kebun sy tepi hutan tp bila pasang pgr ni alhamdulillah bleh la berkebun dgn aman, babi ngn beruk dok main luar pgr je skg ni...
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
306,029
Reaction score
13,855
Points
2,376
Energizer tu dia tukar kuasa elektrik kepada voltage pulse...kiranya mcm sesaat skali je arus mengalir...dpt dgr bunyi tick, tick....tp voltage dia tggi klau kena dia menendang kita bukannya menarik mcm arus elektrik rumah tu....klau kena rase kebas je.....binatang kena mmg peritlah, kebun sy tepi hutan tp bila pasang pgr ni alhamdulillah bleh la berkebun dgn aman, babi ngn beruk dok main luar pgr je skg ni...

Maksudnya arus lebih kecik la kan berbanding kat rumah
Sian pulak dekat arwah
Mungkin tak tahu pasal ni
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register