BTC USD 51,497.9 Gold USD 1,783.71
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lelaki ditahan ketika periksa saman

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
TEMERLOH – Seorang lelaki yang cuba memeriksa saman di balai polis, akhirnya ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah pada hari sama, semalam.

Lelaki terbabit yang memiliki 27 saman dan 12 waran tangkap datang ke balai polis Mentakab, jam 8 pagi semalam untuk memeriksa saman.

Polis kemudian membawanya ke mahkamah pada jam 3 petang semalam, dan lelaki terbabit didakwa atas 27 pertuduhan saman trafik yang tidak dibayar.

Mahkamah Majistret di sini, kemudian menjatuhkan hukuman denda RM2,500 atau dua bulan penjara terhadap lelaki terbabit, kerana kesalahan trafik yang dilakukan sejak 10 tahun lalu.

Tertuduh, Kanan Ponapan, 28 didakwa atas 27 pertuduhan dan memiliki 12 waran tangkap, termasuk kesalahan memandu kenderaan tanpa lesen, tiada insurans dan tiada lesen GDL.

Kanan didakwa melakukan kesalahan itu sejak 1999 hingga 2009 di bawah Seksyen 26 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, 90 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan 56 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Pendakwaan semalam dilakukan Pendakwa Raya Elyana Othman di hadapan Majistret Ida Rahayu Sharif.

Sementara itu, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Temerloh Asisten Superintendan Mohd Hamzah ketika dihubungi semalam memberi amaran kepada pesalah trafik supaya membayar saman dengan segera bagi mengelak hukuman berat dikenakan ke atas mereka.
 
Sponsored Post

irsaffy

CG Top Poster Club
Messages
42,957
Joined
May 13, 2007
Messages
42,957
Reaction score
268
Points
131
kesiann...rajin2 la check saman anda..
 

mustang rider

Active+ Member
Messages
4,327
Joined
Dec 11, 2008
Messages
4,327
Reaction score
104
Points
33
mak ehh aku pun mcm banyak jer saman ni lama x check, mcm mana nak check on9??? ada sesiapa yg tau???





:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 

apit0

Active+ Member
Messages
2,999
Joined
May 12, 2008
Messages
2,999
Reaction score
0
Points
20
itula pasal....lain kali guna online.....hehe
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Messages
109,190
Paid Membership
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,043
Points
1,101
stim tgk banner eboss..
 

roslanab

Active Member
Messages
2,485
Joined
Dec 30, 2008
Messages
2,485
Reaction score
26
Points
30
kalau tak silap check on9 kan boleh.. >:) >:) >:)


ini yang malas check saman ni. kalau chek online, pastu kena jugakkan pegi balai polis bayar saman kan.
Nanti masa bayar pulak kena tangkap, sebab lambat bayar saman.
dah la aku ni ada 5 saman tertunggak yg bukan aku buat (kereta ipar atas nama aku).
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register