BTC USD 24,510.8 Gold USD 1,801.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lelaki berang bungkus kuah peniaga caj RM1

hiduprakyat

Super Active Member
gem
Messages
7,691
Joined
Dec 6, 2010
Messages
7,691
Reaction score
530
Points
121
Lelaki berang bungkus kuah peniaga caj RM1


PETALING JAYA – Sudah menjadi adat dalam berniaga yang mempunyai pelbagai cabaran menangani masalah khususnya apabila berdepan krisis dengan pelanggan.

Menerusi satu hantaran di media sosial milik faraysoff, dia yang merupakan peniaga gerai makanan didatangi seorang pelanggan lelaki yang berhasrat untuk membungkus kuah bagi juadah yang dibeli.

Namun, situasi itu menjadi tegang dan berlaku pertengkaran mulut bersama pelanggan terbabit apabila kuah lebih yang hendak dibungkus turut dicaj RM1 oleh peniaga berkenaan.

Peniaga wanita itu cuba memberikan penjelasan terhadap lelaki terbabit selain menawarkan untuk memberikan bungkusan kuah tersebut secara percuma, namun pelanggan berkenaan masih tidak berpuas hati.

“Zaman sekarang kuah tak perlu ke? Makan nasi tanpa kuah sedap ke? Berniaga nak masak perlu guna santan rempah, santan murah ke?,” tulis peniaga terbabit.

Sementara itu, rata-rata pengguna media sosial mengecam tindakan si peniaga sehingga wanita itu tampil mendedahkan bahawa kuantiti kuah yang dibungkus banyak selain mengaitkan bahan masakan semakin mahal menyebabkan kenaikan harga.

Susulan itu, pengguna media sosial turut bersetuju dengan pendedahan peniaga wanita itu selain berpendapat kuantiti kuah yang dijual setanding dengan harga yang ditawarkan.

“RM1 je pun, aku pernah kena dekat kedai lain kuah kari RM3 pun tak viral,” ujar Bobby.

“Aku sebagai penjual nasi berlauk sangat faham, nak hasilkan kuah pun banyak bahan nak guna,” komen Eyla.

“Kalau dah minta banyak macam ini kena caj. Kalau mintak tambah nasi sampai banjir boleh percuma,” ujar Fiq. – KOSMO! ONLINE
 
Sponsored Post

dloanman

CG Top Poster Club
gem
Messages
32,781
Joined
Apr 15, 2012
Messages
32,781
Reaction score
2,625
Points
266
Awards
1
Biasolah kuah bgks cas rm1. Buyer klu x suko, blk umah msk kuah sendiri 1 kawah n hiruplah sampai boyot. Free xyah byr. Singgit pun kedekut.

Ekekeke
 

pelitaminyak

Super Active Member
gem
Messages
9,170
Joined
Aug 13, 2008
Messages
9,170
Reaction score
2,491
Points
211
Awards
1
Kuah rm1 pun bising................. Udah pemalas tak mau masak sendiri, lepas tu nak free
 

pemain

Active+ Member
Messages
2,799
Joined
Jul 10, 2008
Messages
2,799
Reaction score
442
Points
51
Dah order bayar lah apa yg diminta oleh penjual.
Rasa mahal kalo jgn ler beli lagi next time.
Tapi penjual pun jgn ler viralkan, aku pun fikir 4 5 kali nak bei kat situ. Takut kena viral muka
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,605
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
28,605
Reaction score
3,826
Points
261
Awards
1
Rege yahudee
 

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
23,214
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
23,214
Reaction score
4,387
Points
261
Awards
1
Kuah jgn main2 oooo bising org belakang xdk kuah nanti hehehe
 
Sponsored Post

Top
Log in Register