Lebuh raya Ayer Keroh sesak, nahas lori tangki asid

CG Sponsors




BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Lebuh raya Ayer Keroh sesak, nahas lori tangki asid


2010/11/29
MELAKA: Satu kemalangan membabitkan tiga kereta dan sebuah lori tangki membawa asid dari Kuala Lumpur ke Johor Bahru di KM198, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Ayer Keroh, pagi ini menyebabkan laluan sesak sepanjang tiga kilometer.

Lori tangki asid itu dikatakan hilang kawalan sebelum melanggar pembahagi jalan, kira-kira jam 6.30 pagi tadi.
Ia menyebabkan tangki lori berkenaan terhumban ke seberang jalan arah ke Kuala Lumpur dengan asid yang dibawa tertumpah di atas lebuh raya.

Saksi memberitahu, tiga kereta cuba mengelak tangki yang terhumpan itu dan melanggarnya.

Setakat ini, beberapa pengguna cedera termasuk pemandu lori tangki yang dikatakan sesak nafas akibat terhidu asid yang tumpah dan mereka kini dirawat di Hospital Alor Gajah.
 
Sponsored Post

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
lori acid pun pecut ke ?
 

tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
huhu lori bawak acid amonia ker ni :(( :((
 

CL's

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Apr 28, 2009
Messages
14,094
Reaction score
246
Points
128
perghhh....
mau terhakis kena kete nie...
:D:D:D:D
 

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,110
Reaction score
690
Points
166
hari2 ada je kemalangan yg pelik2 , hmmmmm....
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
perghhh.....bahaya gak tul lori asid nie memecut.....kena tayar pecah...

diorang nie ingat bawak air ajer...
 

none

Super Active Member
Joined
Nov 14, 2007
Messages
8,108
Reaction score
270
Points
91
aku lalu tempat ni... baru jadi, bomba, polis lum ada....
suspen ooo... jalan penuh wap asid... cahaya lampu tak leh tembus langsung.. 6 cm pun tak leh nampak.. bawa kete dlm teraba-raba... mana nak elak tong yg atas jalan..mana nk elak kete sebelah... pengalaman yg mencemaskan..
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
aku lalu tempat ni... baru jadi, bomba, polis lum ada....
suspen ooo... jalan penuh wap asid... cahaya lampu tak leh tembus langsung.. 6 cm pun tak leh nampak.. bawa kete dlm teraba-raba... mana nak elak tong yg atas jalan..mana nk elak kete sebelah... pengalaman yg mencemaskan..
ko terus gi car dealer.. trade keter ko tu.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register