BTC USD 79,795.6 Gold USD 2,684.63
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lc 135 rosak blok racing calar piston air coolant bocor

Sponsored Post

ketatkan head LC ada caranya mcm head kereta gak...kena ada aturan bolt mana nak ketat dulu..

klau pomen kmpg main ketat ajer..dah tak seimbang ketatnya..

tapi sbnarnya ada satu tool spana dipanggil tork spanar....jadi tekanan pengetat tu dah ikut standard engineeringnya..

oleh itu bidang mekanik nie kena belajar lagi..tgk kat youtube..saluran aper tu turbo kat astro...

wah otai dh keluar :)cgrock :)paid
 
betul tu..pomen pasang cantik barang pun jadi cantik..TT kena blajar pomen sendiri..pastu blajar dari kesilapan..

kalau takat lc repair sampai 600++..kos dah dekat sama ngan moto zzr dah

aku bikin racing suruh member buatkan, kos barang2 je... x de upah2 pun cukup la dgn ucapan terima kasih x de la smpi 600++...kalau mcm tt punya ni lebih kurang 300++ je hehe kalau smpi 600++ tu mmg kedai tu :(scam cekik darah btul :(scam
 
moto kalu boleh, elak la brg2 resing..

aku nyer moto umr, 8 taun, sekali pn xpnah bukak head n blok..:D

maintenance jaga, tu je..

pnah tuka spring ngn clutch plate resing, kesimpulan dpt, hancur mankuk clucth..:(

abes duit lg tuka smula 1 set stendet nyer..

ya btul tu :D standard lebih tahan lama :)cgrock usahlah membuang duit anda :)) :eek:
 
Apa beza block racing dgn block standard?

kualiti dia lain dan jenis besi lain. blok ori lambat panas. blok LC ori standard saiz piston 54mm, blok racing lebih besar 60mm, 62mm, 65mm dan 70mm pun ada. semakin besar saiz piston digunakan semakin berpotensi tinggi gasket block nk terbakar dan mengalami air colent bocor dlm block.:eek::eek::))
 
Last edited:
blok racing tak tahan. Tapi jangkamasa dia kalau nak kasi lama.

-jaga minyak. Pakai yg brand bagus2.
-jangan lenjan. Kalau nak full throttle tu biar berpada.
-pakai water coolent yg bagus.

Ye. Coolant akan pusing kat blok

btul tu bro. kalau pki blok racing mmg kena sentiasa check minyak itam sbb blok racing ni cepat panas dan akan menyebabkan minyak itam senang kurang. so sentiasa check kalau kurang kena tmbh minyk itam. sekali skala x pe nk melenjan tp jgn selalu :))
 
cantek bro. ni yg aku nak dngr ni. aku dlm pantang lg. slow dulu. lain kali aku mmg alert psl mnyk itam ni. ko pki minyak itam ape? 2mnggu tukar ke? lg 1, lc ko blok racing, bwk mmg bunyi enjin rasa kasar ckit kan? rasa pun kasar je kan? risau plak aku. huhu
kasar sikit dari block standard, biasa la block laju kan...tp so far, tak pernah buat hal...selalu gak dok berulang jitra-penang(124km) dengan kelajuan 130-140km/j...

minyak hitam ni, aku akan tukar setiap 2000km tak pun kalau guna minyak murah sikit, aku tukar setiap 1000km..minyak murah je aku pakai, yang harga rm10 tu...

kalau yang baik sikit, ada la dalam rm15...

tak perlu risau kalau guna block racing untuk long distance...

lagi satu, motor kriss aku block racing gak, yang tu lagi guna lasak...hari2 mmg pegi jauh, mmg long distane..mmg mengalahkan block standard...tp xda hal pun....

kalau nak rebore block tu, cakap kat kedai suruh bore kasi ketat sikit...tp pantang kena lama jgk la...

:)cgrock :)cgrock
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Back
Top
Log in Register