LBGT: Penceramah bebas ditahan disyaki cabul lelaki

CG Sponsors




Sponsored Post

g-man

Active+ Member
Joined
Jan 16, 2011
Messages
4,790
Reaction score
642
Points
81
Xjgk bro.....kena fhm setengah ustaz dia kerja penceramah tu sumber pendapatan dia....lain kerja dia xbuat....
Faham maksud bro tu,yg memang kerjanya penceramah xde mslah,mmg pihak masjid pun faham..

Ade juga golongan ustaz2 yg memang bekerjaya..tetapi dipanggil utk bagi ceramah dlm majlis ilmu..mereka ni pun tak mnta byrn..mmg niat bg ceramah..klo ade byrn tu mereka ambil dgn hati terbuka atas nama sumbangan pihak surau atau masjid..

Yg problem kalau ade jenis yg memilih utk bg ceramah...
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,520
Reaction score
1,097
Points
151
Faham maksud bro tu,yg memang kerjanya penceramah xde mslah,mmg pihak masjid pun faham..

Ade juga golongan ustaz2 yg memang bekerjaya..tetapi dipanggil utk bagi ceramah dlm majlis ilmu..mereka ni pun tak mnta byrn..mmg niat bg ceramah..klo ade byrn tu mereka ambil dgn hati terbuka atas nama sumbangan pihak surau atau masjid..

Yg problem kalau ade jenis yg memilih utk bg ceramah...
Betul bro aku setuju ngn ang
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,607
Reaction score
1,906
Points
201
Ustad layan porno jg agaknye tu hehe
Depa pun manusia biasa mcm kita

dah sampai masa pelajar lelaki pun kene berniqab tutup aurat :D
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
11,798
Reaction score
2,492
Points
201
Ustad layan porno jg agaknye tu hehe
Depa pun manusia biasa mcm kita

dah sampai masa pelajar lelaki pun kene berniqab tutup aurat :D

Aku rse khas untuk..
Lelaki muka jambu shj..

lelaki x ensem xpe..

*gambar sekadar hiasan..

7ea979769a3dba96f05fc823cf6ab87c.jpg
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,607
Reaction score
1,906
Points
201
3 lagi dakwaan jenayah seksual ke atas Ustaz Budak
USTAZ-BUDAK.jpeg
SYAMSUL Zaman (kiri) didakwa di Mahkamah Sesyen Kota Bharu, Kelantan hari ini atas dua pertuduhan perbuatan amang seksual terhadap bekas pelajarnya, dua tahun lalu. - UTUSAN/ZULHANIFA SIDEK

KOTA BHARU: Seorang pendakwah dikenali sebagai ‘Ustaz Budak’ mengaku tidak bersalah di mahkamah berasingan hari ini atas tiga pertuduhan melakukan kelucahan melampau dan perbuatan amang seksual terhadap bekas pelajarnya, dua tahun lalu

Terdahulu di Mahkamah Majistret Machang, Syamsul Zaman Sukri, 32, membuat pengakuan tidak bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Majistret Amal Razim Alias.

Dia didakwa melakukan kelucahan melampau dengan memegang kemaluan seorang lelaki berusia 22 tahun di sebuah rumah di Paloh Rawa, Machang kira-kira pukul 1 pagi pada Mei 2018.

Kesalahan itu didakwa mengikut Seksyen 377D Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun jika sabit kesalahan.

Mahkamah Majistret Machang menetapkan ikat jamin sebanyak RM5,000 dan 1 Februari ini sebagai tarikh sebutan semula kes.

Syamsul Zaman kemudian didakwa atas dua lagi pertuduhan melakukan amang seksual terhadap bekas pelajarnya yang berusia 15 tahun di Mahkamah Sesyen di sini.

Dia sekali lagi mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Shahrul Rizal Majid.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa dengan maksud seksual meraba mangsa yang berusia 15 tahun di sebuah rumah di Paloh Rawa, Machang kira-kira pukul 10 pagi pada 22 Ogos 2018.

Kesalahan itu didakwa mengikut Seksyen 14 (a) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 14 Akta sama yang membawa hukuman penjara tidak melebihi 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, dia didakwa membuatkan kanak-kanak itu memegang kemaluannya di lokasi, masa dan tarikh yang sama.

Kesalahan itu didakwa mengikut Seksyen 14 (b) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 14 Akta sama yang membawa hukuman penjara tidak melebihi 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan.

Mahkamah menetapkan ikat jamin RM20,000 dengan dua orang penjamin bagi kedua-dua pertuduhan dan 28 Januari ini sebagai tarikh sebutan semula kes.

Difahamkan, tertuduh membayar ikat jamin ditetapkan oleh kedua-dua mahkamah.

Pendakwaan bagi ketiga-tiga pertuduhan di dua mahkamah terbabit dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Hajarul Falenna Abu Bakar manakala tertuduh diwakili peguam Sharudddin Mohamed.

Pada 21 Disember lalu, Ustaz Budak yang juga pengurus sebuah madrasah pernah dihadapkan di Mahkamah Majistret Kota Bharu atas tuduhan melakukan kelucahan melampau terhadap seorang lelaki di sebuah hotel, di sini. – UTUSAN ONLINE
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,520
Reaction score
1,097
Points
151
Xtau la nak hbq klau kes nie betul2 terjadi....memang ada kecelaruan minda la mcm tu
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,607
Reaction score
1,906
Points
201
8 lagi pertuduhan cabul dihadapi Ustaz Cabul
e9d65c62-d6a5-4e59-9c64-4c22940af312.jpg
Ustaz Budak atau Syamsul Zaman Sukri dibawa ke Mahkamah Sesyen Kota Bharu hari ini untuk berdepan dengan lapan lagi pertuduhan mencabu.
  • Oleh ZAAIN ZIN
  • 14 Januari 2021, 4:01 pm
Share on facebook

Share on twitter

Share on whatsapp

Share on email

Share on telegram
KOTA BHARU: Pendakwah terkenal, Ustaz Budak mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini, atas lapan pertuduhan melakukan kesalahan seksual terhadap bekas pelajarnya, bermula 2017 hingga tahun lalu.
Tertuduh yang nama sebenarnya Syamsul Zaman Sukri, 33, membuat pengakuan itu selepas kesemua pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa di hadapan Hakim Ahmad Bazli Bahruddin.

Mengikut pertuduhan pertama hingga keenam, dia didakwa mencabul seorang kanak-kanak lelaki yang diamanahkan kepadanya untuk dijaga, ketika mangsa berusia 15 tahun 11 bulan hingga 16 tahun sembilan bulan.
Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di asrama madrasah dan sebuah bilik di rumah tanpa nombor di Kampung Awah, Machang kira-kira pukul 11 malam pada November 2017 hingga September 2018.
Bagi pertuduhan ketujuh dan kelapan, dia dengan maksud seksual mencabul seorang kanak-kanak lelaki berusia 15 tahun sembilan bulan yang diamanahkan kepadanya untuk dijaga di rumah sama kira-kira pukul 11 malam pada 29 Oktober tahun lalu.


Semua kesalahan itu didakwa mengikut Seksyen 14(b) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 yang boleh dihukum mengikut Seksyen 14 Akta sama bersama Seksyen 16 akta yang sama.
Seksyen 14 (b) memperuntukkan hukuman penjara tidak lebih daripada 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan, manakala Seksyen 16 adalah tambahan kepada penjara tidak melebihi lima tahun dan tidak kurang dua sebatan kerana hubungan amanah antara tertuduh dan mangsa.
Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Hajarul Falenna Abu Bakar manakala tertuduh diwakili peguam Sharudddin Mohamed.

Mahkamah membenarkan jaminan sebanyak RM40,000 dengan tiga orang penjamin selain tertuduh perlu melapor diri di balai polis setiap awal bulan dan kes disebut semula pada 17 Februari depan.
Tertuduh membayar ikat jamin yang ditetapkan oleh mahkamah.
Pada 21 Disember lalu, Ustaz Budak yang menguruskan sebuah madrasah pernah dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kota Bharu atas tuduhan melakukan kelucahan melampau terhadap seorang lelaki di sebuah hotel, di sini.
Pada 31 Disember, dia berdepan tiga lagi pertuduhan, masing-masing dua pertuduhan di Mahkamah Sesyen Kota Bharu dan satu pertuduhan di Mahkamah Majistret Machang atas dakwaan melakukan kelucahan melampau terhadap dua bekas pelajarnya, dua tahun lalu. – UTUSAN
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
42,799
Reaction score
1,884
Points
201
*Istighfar*

Apa sudah jadi.


Aku memang tak pernah dengar langsung ceramah dia.

Tak minat pun.

Takde lah kecewa sangat.

Cuma fitnah pada Islam tu yang paling aku kecewa.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register