Laptop Cepat Panas...Tolong2

CG Sponsors




lobinhood

Fun Poster
Joined
May 10, 2011
Messages
393
Reaction score
3
Points
15
apa solution terbaik selain hantar kedai???....brp upah kos kalau kita hantar kedai...dan brp lama ia akan jadi balik
 
Sponsored Post

superb stuff

Active+ Member
Joined
Nov 23, 2012
Messages
3,865
Reaction score
47
Points
30
Laptop model apa bro..

Heatsink penuh habuk kot..

Kalo yakin bleh DIY je..follow youtube
 

zydy

Active Member
Joined
Aug 10, 2011
Messages
1,155
Reaction score
19
Points
25
Berhabuk la tu,tersumbat,angin tak bleh keluar
 

hellspermaster

Active+ Member
Joined
Aug 23, 2013
Messages
2,944
Reaction score
76
Points
45
betul la tu penuh habuk...tak reti nak diy bro...kang terus barai hahahhaha
tak berani bukak, hantar kedai je...kalau cas atas 30 mmg tt kena kapak...

p/s:aku bukak sendiri je...kadang2 ram masok tak betul, bila on tak menyala...cuak jugak...tapi bila da lama buat, senang je.
 

superb stuff

Active+ Member
Joined
Nov 23, 2012
Messages
3,865
Reaction score
47
Points
30
betul la tu penuh habuk...tak reti nak diy bro...kang terus barai hahahhaha
Ada model laptop yg mudah diy utk vacum/berus heatsink/fan...

Just bukak cover bawah,cungkil keyboard n cover atas body dah nampak motherboard.

Aku ada gak beberapa kali bukak laptop acer n dell dgn melalui youtube je..berjaya gak la buang habuk, backup data n recovery windows.

TT xde ke kwn2 yg kenal pandai repair laptop bleh mintak tlg..blanje la dia minum.hehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register