Laporan polis dibuat dakwaan 'menteri ingkar kuarantin'

CG Sponsors




Luke

Super Active Member
Joined
Sep 20, 2007
Messages
5,217
Reaction score
608
Points
121
A2F82477-09A4-46F9-9BA3-45ED47314DE5.jpeg
4C5E0126-F430-4CBA-B3AF-2EE0E5A32194.jpeg



.................
 
Sponsored Post

Luke

Super Active Member
Joined
Sep 20, 2007
Messages
5,217
Reaction score
608
Points
121
Pendapat Ipohmali khas utk yg rindu.

...............................

Kes Takiri sebenarnya simple jer..Tak perlu siasatan Polis, Tak perlu dibawa ke pejabat peguam Negara pun.. apalagi melibatkan peguam negara..tak perlu bukti keterangan, apalagi bukti klinikal,Forensik pun..tak perlu borang 14 B.. Kenyataan rasmi permohonan Maaf Takiri cukup wujud asas Undang2 dia didakwa..

Notis tu seperti Saman trafik.. Dalam kes Takiri, cukup Pegawai Undang2 di Pejabat Kesihatan ada kuasa mendakwa..mcm kes Trafik, Langgar lampu Isyarat.. Pegawai Undang2 Trafik dan Pegawai Undang2 JPJ pun ada kuasa mendakwa..

pergi lah Mahkamah Trafik..Tak perlu pun orang takda Roadtax.. takda lesen.. langgar lampu isyarat dibuka kes siasatan di IPD atau Pejabat Pendakwaraya.... hatta kalau Speedtrap.. tanpa notis pun dipanggil untuk siasatan.. tak mengaku salah baru didakwa..

Cuba tanya, Semua kes didakwa..Mamak Sivagangga ker.. Makcik tudung Pink ker..ada dibawa ke pejabat Peguam Negara ker ? Undang2 tetap berkuat kuasa biarpun tanpa Notis saman..Apagi hat langgar Undang2 ni bukan org awam...boleh dikata Law Maker..Pembuat Undang2 dan dasar..depa buat..Depa langgar..

Tapi itu lah.. Kenapa Takiri diselamatkan.. Mudah jer.. Sebab tipu ditutup dengan tipu.. Kalau masuk mahkamah.. Dia kena beri keterangan dan bukti..masih ingat notis saman Backdated ? betul atau tidak.. siapa punya arahan..Pegawai ada bagi notis 14 B atau tidak..pegawai Cuai atau sengaja..itu mahkamah tentukan..yg jelas dia dah langgar Undang2..

itu belum akan kantoi dia pergi turki atas sebab kerja atau cuti ngan bini.. semua tu kalau pi mahkamah akan kantoi.. hat tu yg nak ditutup.. bagi aku, atas sebab Notis backdated.. Isu Notis 14 B.. ia akhirnya cemarkan imej baik intergriti DG dr Noor Hisham..

Macam Pendatang tanpa izin lah.. Bila dia dah kena tangkap..Dah mengaku.. Mana boleh kata, dia tak melalui pintu Imigresen.. dia tak diperiksa Passport.. dia patut tahu, masuk negara tanpa kebenaran dan Passport tetap salah.. Salah tetap salah..

Tapi itulah kalau nak tahu.. mcm tu lah ramai Ustaz hatta ada Adun PAS hat kahwin kat Thailand.. tak berdaftar.. akhirnya sebab depa ni musang berjangggut..Dia yg buat Undang..semua boleh padam.. jadi bayar jer lah denda.. biarpun perkahwinan sah dari sudut Agama, Tapi salah dari sudut Undang2..Itupun kena pergi Mahkamah untuk tentukan, Penjara atau denda.. tapi kes mcm ni Ustaz sama ustaz..bayar denda jer....

Cuma Allah nak zahirkan bagaimana penguatkuasaan zaman Islam dikatakan memerintah, Dari PDRM,SPRM dan Pejabat Peguam Negara..

Itulah bani PAS..Hudud PAS.. Semua boleh padam.. ;)

Ipohmali
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Jun 3, 2013
Messages
70,923
Reaction score
11,100
Points
1,906
Ab Jalil Backer

15m ·

PH adalah pihak paling tidak layak mempersoalkan keputusan Peguam Negara, Tan Sri Idrus Harun, untuk tidak mendakwa Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali atas kesalahan melanggar kuarantin wajib COVID-19.

Idrus Harun, seorang bekas hakim yang diakui wibawanya dalam bidang perundangan, telah membuat keputusan sedemikian kerana tiada arahan bertulis dari penguatkuasa supaya Menteri terbabit dikuarantin 14 hari.

Khairuddin telah pun diuji negatif Covid-19 ketika menjalankan tugas. Selain itu, Khairuddin telah pun dikenakan kompaun maksimum sebanyak RM1000.00 atas pelanggaran tersebut,

Sebaliknya semasa PH mereka telah melantik Peguam Negara, Thommy Thomas, yang dilihat mempunyai kecenderungan politik DAP.

Pejabat Peguam Negara ketika itu tanpa segan silu dan alasan yang munasabah telah menarik semula pendakwaan ke atas Lim Guan Eng yang sedang dibicarakan atas pertuduhan rasuah berjuta ringgit.

Tidak kurang 17 kes lain membabitkan kepentingan politik PH telah ditarik balik, digugurkan dan diklasifikasi sebagai tiada pendakwaan.

Di mana PH dan Syed Saddiq ketika itu?
 

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,588
Reaction score
533
Points
81
pandangan Mohd Mukhlis Mohd Sharif tu adalah berdasarkan pengamatan dia sorang atau berdasarkan kelayakan dia sebagai pengamal perubatan (doktor, pegawai KKM), atau pengamal undang undang?
Apa benda dia cakap tu... 14a English, 14b bahasa melayu.... benda sama ja... borang yang sama, arahan yang sama. cuma berlainan bahasa

mengarut
 

Mata_Pena

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
4,866
Reaction score
1,625
Points
101
Ab Jalil Backer

15m ·

PH adalah pihak paling tidak layak mempersoalkan keputusan Peguam Negara, Tan Sri Idrus Harun, untuk tidak mendakwa Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali atas kesalahan melanggar kuarantin wajib COVID-19.

Idrus Harun, seorang bekas hakim yang diakui wibawanya dalam bidang perundangan, telah membuat keputusan sedemikian kerana tiada arahan bertulis dari penguatkuasa supaya Menteri terbabit dikuarantin 14 hari.

Khairuddin telah pun diuji negatif Covid-19 ketika menjalankan tugas. Selain itu, Khairuddin telah pun dikenakan kompaun maksimum sebanyak RM1000.00 atas pelanggaran tersebut,

Sebaliknya semasa PH mereka telah melantik Peguam Negara, Thommy Thomas, yang dilihat mempunyai kecenderungan politik DAP.

Pejabat Peguam Negara ketika itu tanpa segan silu dan alasan yang munasabah telah menarik semula pendakwaan ke atas Lim Guan Eng yang sedang dibicarakan atas pertuduhan rasuah berjuta ringgit.

Tidak kurang 17 kes lain membabitkan kepentingan politik PH telah ditarik balik, digugurkan dan diklasifikasi sebagai tiada pendakwaan.

Di mana PH dan Syed Saddiq ketika itu?
pengganas ltte dan komunis telah pun disucikan PH
 

Luke

Super Active Member
Joined
Sep 20, 2007
Messages
5,217
Reaction score
608
Points
121
bukan apa tn Luke, saya tanya mcm tu sebab dia siap belek peruntukan undang undang tu, taknak la ada silap interpretasi pulak. atau buat interpretasi sendiri. pastu lawan statement AG lak yg dah belek segala suratcara dlm fail ust khairuddin kat AGC

sebab at least klu interpretasi pengamal undang undang atau pengamal perubatan (diorang dah fasih dengan undang undang, boleh kita jenguk pendapat dia, kot kot ada justifikasi sesuai utk perbetulkan keputusan AG.
bukan apa, saya malas nak baca semula peruntukan undang undang tu sebab nak pastikan yg dia betul betul memahami apa yg dia sebut atau sampai tahap counter balik hujah org yg buat intrepretasi sendiri :D


oh tn Luke, berkenaan Dr Kamarul tu, dia lecturer undang undang + figure dlm politik jugak, saya pandang jugak lah opinion dia
jadi dia kena bertanggungjawab pada opinion dia, sebab klu dia silap dia kena minta maaf, dan ada kemungkinan disaman.
seperti ada dlm beberapa keadaan dia dah buat silap pemerhatian dan keluarkan silap kenyataan. dia kena minta maaf

Ini ulasan pengamal undang2 Cek Mek.

 

kaka8

Fun Poster
Joined
Sep 11, 2012
Messages
212
Reaction score
35
Points
20
Kalau beginilah cara PAS mentadbir negara, nescaya hudud akan menjadi senjata berbahaya. Rakyat dipotong tangan, direjam mengikut hukuman hudud. Tetapi pemerintah akan mempergunakan 1001 cara untuk melepaskan diri. Macam mana nak laksanakan hudud kalau ada sikap double standard?

Kes Khairuddin ini telah banyak mengurangkan keyakinan saya pada hala tuju parti PAS. Pemimpin macam inikah yang akan menerajui PAS pada masa hadapan lebih2 lagi selepas ketiadaan Ayah Chik?
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,583
Reaction score
898
Points
121
Kenapa semua ni dikaitkan akan hudud..?ada kesalahan yg kita boleh maafi jika ianya tidaklah terlalu berat..dan apakah kaitan dgn kes ni dgn hudud..jika org tu positif memang patut dibisingkan..padahal dh beberapa bulan berlalu..apakah kita ni masih uneducated..?
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,939
Reaction score
1,695
Points
151
Kenapa semua ni dikaitkan akan hudud..?ada kesalahan yg kita boleh maafi jika ianya tidaklah terlalu berat..dan apakah kaitan dgn kes ni dgn hudud..jika org tu positif memang patut dibisingkan..padahal dh beberapa bulan berlalu..apakah kita ni masih uneducated..?
memang la bole mohon maaf
Rakyat je yg tak boleh
tp cina exceptional hehe

hudud tu gimik aje laaa
 

Luke

Super Active Member
Joined
Sep 20, 2007
Messages
5,217
Reaction score
608
Points
121
Nampaknya rakyat tak boleh move on. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

D5E29A45-EF93-42F5-AB2F-8CA7A7C939ED.jpeg
 
Sponsored Post
Top
Log in Register