BTC USD 42,291.3 Gold USD 1,779.50
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lambakan bekalan, durian kini dijual pada harga murah

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
15,114
Reaction score
2,387
Points
201
durian sekarang ni sudah diketagorikan sebagai makanan untuk golongan kayangan. klu kastar bawahan mcm aku nii hanya mampu beli sebijik dua jeee, bila buah tempatan mcm durian ni dah jual main timbang maka keghairahan utk menikmati secara berleluasa sudah terhapus dgn sendirinya. beruntunglah mereka yg memiliki kebun durian ni.
Dh xghairah mcm dl2 dh lanie klau musim durian...harga xleh bla huhuhu
 
Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,340
Reaction score
15,006
Points
2,376
durian sekarang ni sudah diketagorikan sebagai makanan untuk golongan kayangan. klu kastar bawahan mcm aku nii hanya mampu beli sebijik dua jeee, bila buah tempatan mcm durian ni dah jual main timbang maka keghairahan utk menikmati secara berleluasa sudah terhapus dgn sendirinya. beruntunglah mereka yg memiliki kebun durian ni.

Juai timbang kilo ni memang saja menyusahkan pembeli yang kurang berkemampuan
Dulu elok ja juai ikut biji
Takdak la mahai mana pun
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
15,114
Reaction score
2,387
Points
201
Juai timbang kilo ni memang saja menyusahkan pembeli yang kurang berkemampuan
Dulu elok ja juai ikut biji
Takdak la mahai mana pun
Ingat lg masa tu klau musim perak jadi, johor jadi, pahang jadi, turun lg durian siam, meriah betoi harga pun elok ja mampu beli kan huhuhu
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,340
Reaction score
15,006
Points
2,376
Ingat lg masa tu klau musim perak jadi, johor jadi, pahang jadi, turun lg durian siam, meriah betoi harga pun elok ja mampu beli kan huhuhu

Harga naik mendadak sebab pemborong durian ni kawal harga
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,340
Reaction score
15,006
Points
2,376
Sebanyak tiga tan durian habis dijual dalam tempoh sejam setiap hari di Jalan Pesiaran Raja Syed Thauphy 4 di sini selepas video jualan buah itu viral baru-baru ini.

Seorang penjual durian, Mohd Shukri Omcek, 27 berkata beliau tidak menyangka video jualan durian dengan harga RM1.99 sekilogram yang dimuat naik olehnya di media sosial baru-baru ini telah menyebabkan pelanggan menyerbu tempat jualannya.

 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
15,114
Reaction score
2,387
Points
201
Sebanyak tiga tan durian habis dijual dalam tempoh sejam setiap hari di Jalan Pesiaran Raja Syed Thauphy 4 di sini selepas video jualan buah itu viral baru-baru ini.

Seorang penjual durian, Mohd Shukri Omcek, 27 berkata beliau tidak menyangka video jualan durian dengan harga RM1.99 sekilogram yang dimuat naik olehnya di media sosial baru-baru ini telah menyebabkan pelanggan menyerbu tempat jualannya.

Harga mcm nie memang org serbu la
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,340
Reaction score
15,006
Points
2,376
Harga mcm nie memang org serbu la

Bagus
Boleh bagi peluang yang kurang berkemampuan merasa makan durian
Cuma SOP pun kena jaga la
 

nokia3210

Active+ Member
Joined
Sep 6, 2012
Messages
2,931
Reaction score
546
Points
86
tempat aku rata2 RM3-5 harga dikebun..RM6-10 dibandar..
tpi yg jadi buruan, durian klon yg semakin mendpt tempat, iaitu 'Damak King'..tekstur lembut,biji kecik,isi tebal..warna kuning sedikit kemerahan.. yang ni, kat pokok pun orang dah 'chop' ..
even ioi tabley lawan.. setaraf kunyit dan musang siguntang..
harga di kebun dlm RM16 ..lau di pasaran sekitar RM20-25

Untitled2.jpg
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,340
Reaction score
15,006
Points
2,376
FB_IMG_1626973600188.jpg
FB_IMG_1626973602466.jpg

FB_IMG_1626973604842.jpg


Penjualan buah durian di Kuching baru bermula dan tidak terdapat banyak gerai atau tempat menjual buah itu di sekitar Kuching ketika ini, tetapi dijangka bertambah dalam tempoh seminggu dua lagi.

Buah durian yang dijual ketika ini didatangkan dari Sri Aman dan dijual dengan harga yang agak tinggi, iaitu antara RM20 hingga RM60 sebiji bagi buah yang bagus (segar dan sedap rasa isinya), manakala buah yang sudah tidak segar dan terbuka kulitnya lagi dijual antara RM20 hingga RM30 setompoh (antara empat hingga enam biji setompok).

Di Sarawak durian dijual berdasarkan saiz, kualiti dan kuantiti, bukan berdasarkan beratnya, kecuali buah durian Musang King.

📸 Razali Nordin
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
314,340
Reaction score
15,006
Points
2,376
PERLADANGAN | Kemasukan Durian Thailand Jejaskan Pekebun Kelantan

Lebih 100 pekebun dan pemilik ladang durian di Tanah Merah dan Jeli, Kelantan meminta pihak berkuasa yang menjaga sempadan memantau aktiviti kemasukan durian dari Thailand melalui laluan tikus yang berlaku setiap hari hingga menyebabkan lambakan.

Pengerusi Pertubuhan Peladang Kawasan Lanas Jedok, Tanah Merah Zulkifli Yunus berkata, dianggarkan 20 tan sehari durian dibawa masuk ke negeri itu melalui Sungai Golok .

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register