BTC USD 57,300.4 Gold USD 1,786.42
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lahir bayi 5.35kg

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
JOHOR BAHRU: “Sepanjang mengandung anak ketiga ini, saya cukup gemar makan limau Sunkist,” kata Khalilah Idris, 32, ibu kepada bayi perempuan seberat 5.35 kilogram yang dilahirkan di Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini, Sabtu lalu.

Noor Izzah Fikriyah Ayuni Mohd Rasul yang dilahirkan kira-kira jam 6 petang itu sekali gus memadamkan rekod lama bayi paling berat iaitu 4.95 kilogram yang pernah dilahirkan di HSA beberapa tahun lalu.

Noor Izzah dilahirkan melalui kaedah pembedahan berikutan saiznya yang lebih besar iaitu 41.63 sentimeter atau bersamaan dengan saiz bayi berusia tiga bulan berbanding ukuran saiz normal bayi yang baru dilahirkan - 35 sentimeter.

Khalilah berkata, pengalaman kali pertama melahirkan anak secara pembedahan menjadi kenangan yang sukar dilupakan kerana keperitan dan kesakitan yang ditanggungnya apatah lagi apabila anak dilahirkan itu bersaiz besar.


Wafi cuma berat 2.8KG

dua kali ganda tu

:eek::eek::eek::eek:


 
Last edited:
Sponsored Post

fine net

CG Top Poster Club
Messages
43,404
Paid Membership
Joined
Apr 5, 2007
Messages
43,404
Reaction score
339
Points
136
pergh...bsarnye....
 

sosazr

Active Member
Messages
1,423
Joined
Aug 2, 2008
Messages
1,423
Reaction score
0
Points
20
Anak den dolu 2.1kg jer...nasib tak kena tahan wad...hehehe..omaknyo pun kocik...
 

MoshedFX

Super Active Member
Messages
8,374
Paid Membership
Joined
Nov 15, 2007
Messages
8,374
Reaction score
89
Points
70
aku dulu masa lahir 3 kilo....tapi skang dah berkilo2...hahahahha :)paid
 

anuarinvestor

Legendary Member
Messages
10,529
Paid Membership
Joined
Dec 13, 2007
Messages
10,529
Reaction score
143
Points
123
Berat..tu

Tapi sakit.......tu.....
 

khairi78

Active Member
Messages
2,084
Joined
Sep 27, 2007
Messages
2,084
Reaction score
17
Points
25
Perghhhh, berat+besooo tuuuu, anak aku yang kembar tu pun sorang hanya 2.2kg masa lahir tuu punn orang rumah aku dah tak larat masa mengandung...ni kan pulok 5.35kg.... :-?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register