lagi rasuah.....

CG Sponsors




matttiya88

Active+ Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
3,166
Reaction score
244
Points
33
Seorang wanita turut ditangkap SPRM kerana disyaki terbabit politik wang

PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan 12 ahli Umno, termasuk seorang wanita, berhubung kegiatan politik wang, dalam beberapa siri serbuan di sekitar Maran dan Temerloh, Pahang malam kelmarin.

Ahli jawatankuasa Umno bahagian berusia antara 30 hingga 50 tahun itu, dipercayai perwakilan bahagian yang akan menghadiri Perhimpunan Agung Umno, Mac ini, dikatakan diberikan wang antara RM300 hingga RM500 seorang.

Tanpa mendedahkan lokasi serbuan itu, sumber SPRM berkata, pembahagian wang itu dikatakan atas arahan seorang Ketua Umno Bahagian berusia sekitar 40-an yang akan bertanding jawatan ahli Majlis Tertinggi.

Difahamkan, wang berkenaan sebagai sogokan supaya mengundi ahli politik itu pada pemilihan parti Mac ini. SPRM kini dikatakan menunggu masa yang sesuai untuk menahan Ketua Umno Bahagian berkenaan bagi membantu siasatan.

Sumber itu berkata, kecuali seorang lelaki, semua yang ditahan kelmarin dibebaskan semalam dengan jaminan SPRM selepas mereka memberi keterangan.

Sementara itu, Pesuruhjaya Siasatan SPRM, Datuk Shukri Abdull, ketika dihubungi mengesahkan penahanan itu tetapi enggan mengulas lanjut.

Beliau juga enggan mengulas mengenai bila ahli politik berkenaan akan ditahan untuk membantu siasatan.

Akhbar semalam melaporkan seorang Naib Ketua Umno Bahagian di Perak dan dua ejen calon Ketua Umno Bahagian, masing-masing di Pahang dan Melaka menjadi kumpulan pertama yang akan didakwa bersabit kes rasuah politik sejak SPRM beroperasi 1 Januari lalu.

Ketiga-tiga mereka akan didakwa hari ini mengikut Seksyen 10 (b) Akta SPRM 2008 yang boleh dihukum penjara minimum 14 hari dan maksimum 20 tahun dan denda lima kali nilai suapan atau RM10,000, mana lebih tinggi.

Shukri sebelum ini dilaporkan berkata, SPRM juga sudah menyelesaikan beberapa lagi kes dan sedang dipertimbangkan untuk tindakan lanjut. Selain kes di peringkat bahagian, SPRM juga sedang menyiasat kes peringkat Pusat.


ni la akibat x ikut ajaran islam yg sebenar....#:-S#:-S
undilah PAS:)cgrock
Daripada Abu Hurairah RA. ia telah berkata: “Rasulullah SAW telah mengutuk orang yang suka memberi rasuah dan orang yang suka menerima rasuah dalam soal hukum- menghukum”.

Perbuatan rasuah ini adalah perbuatan yang sangat keji dan berdosa. Mereka yang terjebak dalam budaya rasuah akan memperoleh balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka ini. Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud :

“ Pemberi dan penerima rasuah kedua-duanya akan masuk neraka”.

Allah telah berfirman dalam al-Quran yang bermaksud:

“Dan janganlah sebahagian kamu memakan harta sebahagian yang lain di antaranya kamu dengan jalan yang batil (tiada hal) dan (jangan) kamu bawa kepada hakim, supaya dapat kamu memakan sebahagian harta orang yang berdosa sedang kamu mengetahuinya”. (al-Baqarah : 188)
 
Sponsored Post

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
dah sebati dah rasuah ni ngn idup diorang...

kaya sementara...tapi tak berkat..tuhan bleh tarik sekelip mata je..

amik iktibar tragedi bukit antarabangsa..
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
umno sdg membersihkan zombi zombinye di peringkat bawahan :))

p/s: yg duk kat atas tu masih selamat :))
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
umno sdg membersihkan zombi zombinye di peringkat bawahan :))

p/s: yg duk kat atas tu masih selamat :))
insyaAllah.....

atas, bawah, tengah-tengah, kanan atau kiri tidak akan selamat dari api neraka kecuali mereka2 yang beriman.....:)
 

1305

Super Active Member
Joined
Sep 19, 2008
Messages
9,731
Reaction score
129
Points
73
hehehe....

ramai lagi yang patut kena tangkap...

yang atas pun ada gak, tapi tak leh nak tangkap sebab diaorg tak bagi, yang bagi proksi... jadi, proksi2 ni la yang kena tangkap.

kesian proksi ni.. tu la.. jadi pak turut lagi.. kan dah kena...
 

old_code

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Oct 12, 2006
Messages
3,814
Reaction score
69
Points
30
Buat malu org kampung jek...ceh! pHuuuith!!!
 
Sponsored Post
Top
Log in Register