Lagi kes budak Foodpanda kena bantai dengan Tai Long

CG Sponsors




akudotcom

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
6,913
Reaction score
1,360
Points
151
Lagi kes penghantar mknan dipukul


Penghantar makanan dimaki, dipukul pelanggan

SEORANG penghantar makanan mengalami kesakitan selepas dia dipukul dan ditendang seorang lelaki dalam kejadian di sebuah rumah yang dijadikan inap desa dekat Alma, di Bukit Mertajam, pagi tadi.

Dalam kejadian jam 11.05 pagi itu, penghantar makanan berusia 34 tahun pergi menghantar pesanan pelanggan sebelum suspek berusia 33 tahun keluar lalu memarahinya dengan melemparkan kata-kata kesat dipercayai berunsurkan perkauman.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad berkata, suspek kemudian menendang badan dan menumbuk muka mangsa hingga mengalami kecederaan namun tidak serius.

"Mangsa yang ketakutan terus ke balai untuk membuat laporan polis berhubung insiden berkenaan.

"Hasil siasatan mendapati mangsa yang bekerja sebagai penghantar makanan sejak sebulan lalu mahu menghantar pizza yang dipesan suspek.

"Bagaimanapun, ketika tiba di kawasan kejadian, mangsa menghubungi suspek untuk pengesahan alamat kerana alamat yang diberikan di dalam aplikasi WhatsApp ada sedikit kekeliruan sebelum berjaya menemui rumah yang didiami suspek namun dia (suspek) keluar dan memarahinya," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Shafee berkata, suspek kemudian menghulurkan wang RM50 untuk membayar pesanan yang dibuatnya namun mangsa lambat memulangkan baki wangnya hingga menyebabkan suspek mengambil semula wang itu dan menyerahkan semula makanan yang dipesannya kerana sudah tidak mahu membelinya.

"Mangsa memaklumkan kepada suspek bahawa dia akan melaporkan pembatalan makanan terbabit kepada pihak syarikatnya lalu suspek mengambil semula pesanannya dan melemparkan wang di atas lantai.

"Seterusnya, mangsa juga meletakkan wang baki di atas lantai sebelum beredar tetapi suspek meminta mangsa mengambil kembali wang itu tetapi mangsa tidak mahu dan disebabkan itu suspek memukul serta menendang mangsa.

"Suspek juga dikatakan mahu menjatuhkan motosikal yang ditunggang mangsa dan mangsa mempertahankan dirinya dengan memukul suspek dengan topi keledar sebelum pertelingkahan itu dileraikan pemilik rumah berkenaan," katanya.

Katanya, kejadian itu dirakamkan kamera litar tertutup (CCTV) berhampiran kawasan kejadian dan ia tular di laman sosial Facebook.

Shafee berkata, suspek menyewa di inap desa berkenaan sejak lima bulan lalu dan semakan yang dibuat ke atasnya mendapati dia tiada rekod jenayah lampau.

Kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.


vid foodpanda
 
Sponsored Post

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
34,681
Reaction score
1,991
Points
206
Aku foodpanda lewat 1 jam pun rilek je. Siap aku bagi tips lagi. Haha.

Kes banyak makan bhabi la cina ni.
 

guri2demon

Active Member
Joined
Mar 17, 2010
Messages
1,625
Reaction score
291
Points
51
Seronok tgk dia marah bila rider tu pulang baki atas lantai jugak.
Org berperangai anjing selayaknya dilayan mcm anjing juga.
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
22,006
Reaction score
3,505
Points
236
terlalu kebuluran, macam xpernah makan pizza :D
 

juhan

Active+ Member
Joined
Mar 30, 2010
Messages
3,961
Reaction score
537
Points
81
Kandang dap... Biasa lah tu ramai yg sikap mcm ni
 

ahmaddpintu

Fun Poster
Joined
Dec 24, 2017
Messages
179
Reaction score
62
Points
30
cina lembik je tu kasi takir lah satu kali 😆😆, hidup ni kalu asyik takut kat makhlok nak cari makan pun susah daaa 😆
 

exboy

Super Active Member
Joined
Oct 18, 2013
Messages
5,714
Reaction score
146
Points
73
Ingat kaya..kete buruk je pun dlm rumah cine tu..huhu
 

azmann33

Legendary Member
Joined
Mar 2, 2009
Messages
10,378
Reaction score
855
Points
171
masa budak panda tu melawan tak nampak dlm cctv..
Harap2 dapat hantam selagu dua. tertunduk2 samseng tu...hihi ;)
 

sir_hepi

Fun Poster
Joined
Nov 30, 2018
Messages
697
Reaction score
204
Points
23
versi panjang

 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
22,006
Reaction score
3,505
Points
236
Video Tular Penghantar Makanan Kena Pukul, Menteri Gesa Lapor Polis

07.08.2020 - Kuala Lumpur, Menteri Sumber Manusia M Saravanan hari ini menggesa orang ramai supaya tampil membuat laporan polis sekiranya mempunyai sebarang maklumat berkenaan video tular yang memaparkan seorang penghantar makanan dipukul.

"Satu lagi kejadian di mana rider Foodpanda dilihat dipukul oleh dipercayai seorang pelanggan. Kejadian ini harus disiasat serta merta dan tindakan tegas wajib diambil terhadap pelaku tersebut.

"Kebajikan dan keselamatan setiap warga kerja menjadi keutamaan saya.

"Sesiapa yang mempunyai maklumat tentang kejadian ini sila hubungi balai polis terdekat," katanya dalam satu kenyataan ringkas hari ini.

Saravanan mengulas rakaman klip video berdurasi 1.15 minit yang menjadi tular di media sosial sejak semalam.

Dalam video tersebut yang dirakam menerusi CCTV, penyerang yang dipercayai merupakan pelanggan tiba-tiba menendang dan menumbuk penghantar makanan Foodpanda itu atas alasan yang tidak diketahui.

Video serangan itu menjadi tular di media sosial dan memberangkan warga maya yang juga mahu pihak polis mengambil tindakan terhadap penyerangnya.

Berita asal https://www.malaysiakini.com/news/537742
 
Sponsored Post
Top
Log in Register