BTC USD 40,038.8 Gold USD 1,829.40
Time now: Jun 1, 12:00 AM

KWSP: Pengurangan 3% secara automatik mulai Januari 06/11/2008 6:38pm KUALA LUMPUR 6

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
KWSP: Pengurangan 3% secara automatik mulai Januari

06/11/2008 6:38pm
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1106&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_10.htm


KUALA LUMPUR 6 Nov. – Pengurangan caruman bulanan pekerja dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) daripada 11 kepada lapan peratus akan dilaksanakan secara automatik mulai gaji Januari 2009 sehingga Disember 2010.

Bagaimanapun ahli yang ingin mengekalkan caruman pada kadar 11 peratus boleh berbuat demikian dengan mengisi borang KWSP 17A (AHL) dan dikemukakan kepada majikan masing-masing untuk diserahkan kepada KWSP.

Pengurus Kanan Perhubungan Awam KWSP, Nik Affendi Jaafar dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata, KWSP akan mengeluarkan jadual caruman bulanan yang baru.

Ahli-ahli jelas beliau, boleh mendapatkan jadual serta borang tersebut di pejabat-pejabat cawangan KWSP atau memuat turun daripada laman web myEPF di www.kwsp.gov.my mulai 1 Disember ini. – Utusan.




p/s : ni kira kes nak amik hati rakyat la lepas diorang songlap RM5 bilion hari tu...masya Allah...:mad:
 
Sponsored Post

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
lepas ambil 5 billion, dah untung wat biz kot...

ok la tuh....

alhamdulillah....
 

MasterZen

Super Active Member
Joined
Nov 8, 2006
Messages
5,563
Reaction score
190
Points
73
Satu move yg bagus utk pengguna OD cam aku nie... :D
 

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
KWSP: Pengurangan 3% secara automatik mulai Januari

06/11/2008 6:38pm
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1106&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_10.htm


KUALA LUMPUR 6 Nov. – Pengurangan caruman bulanan pekerja dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) daripada 11 kepada lapan peratus akan dilaksanakan secara automatik mulai gaji Januari 2009 sehingga Disember 2010.

Bagaimanapun ahli yang ingin mengekalkan caruman pada kadar 11 peratus boleh berbuat demikian dengan mengisi borang KWSP 17A (AHL) dan dikemukakan kepada majikan masing-masing untuk diserahkan kepada KWSP.

Pengurus Kanan Perhubungan Awam KWSP, Nik Affendi Jaafar dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata, KWSP akan mengeluarkan jadual caruman bulanan yang baru.

Ahli-ahli jelas beliau, boleh mendapatkan jadual serta borang tersebut di pejabat-pejabat cawangan KWSP atau memuat turun daripada laman web myEPF di www.kwsp.gov.my mulai 1 Disember ini. – Utusan.




p/s : ni kira kes nak amik hati rakyat la lepas diorang songlap RM5 bilion hari tu...masya Allah...:mad:


adehhh...
sdr ku kuik...
aku skang xde hormat langsung kat hang...#:-S

semua mende dilakukan semua ko pikir negatif/buruk sangka/fitnah..
x kira la tujuan suatu dasar/perancangan tu ke arah kebaikan atau x, semua ko negatiff jer....
kesian ko...
~X:)o
 

silverchair959

Legendary Member
Joined
Dec 21, 2005
Messages
18,297
Reaction score
94
Points
135
alaa...automatik ker...bukan arituh ckp pilihan ker...aku tanak potong...aku nak menten jer 11%....nak kena submit2 borang plak.......
 

fareast262

Active+ Member
Joined
Feb 7, 2007
Messages
4,010
Reaction score
7
Points
25
bro kuhik tu yang mana pembangkang yg kater semua ok....
yang mana umno kater semua tak ok....

rilek ar....pkir dlm2 dulu baik buruk...jgn krna itu dtng dr umno, so negetive thinking jerk bro pkir....

ayoyoyo
 

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
9,062
Reaction score
380
Points
91
sama laaa.... den ambik yg 3& tu, den buat masuk kat ASB lak... heheheheeee
 

akuworld

Active Member
Joined
Feb 22, 2007
Messages
1,289
Reaction score
2
Points
25
bagus gak ni...bolehlah salurkan 3% ke akaun dlm Tabung haji. Boleh cepat skit pegi haji..insyaallah
 

butterland

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2008
Messages
11,417
Reaction score
208
Points
123
3% tu bleh masuk ke ASB plak
 

remy

Fun Poster
Joined
Mar 15, 2006
Messages
670
Reaction score
0
Points
10
beli unit trust la utk saving jangka masa panjang better..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register