Kutip tin untuk biayai perkahwinan

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591

Parrish (kiri) dan Geyer duduk dekat lebih 18,000 tin aluminium di kediaman mereka di Spokane, Washington.

SPOKANE, Washington - Satu pasangan Amerika Syarikat (AS) bukan sahaja saling cintai menyintai antara satu sama lain.

Malah, Andrea Parrish dan Peter Geyer turut menyintai alam sekitar apabila kedua-duanya sanggup mengutip tin aluminium untuk dijual bagi membiayai majlis perkahwinan mereka.

Pasangan itu kini menyimpan lebih 18,000 tin aluminium di kediaman mereka di sini.

Jumlah itu hampir lima peratus daripada sasaran mereka iaitu 400,000 tin.

Akhbar Spokesman-Review melaporkan bahawa jumlah tersebut sama dengan kira-kira lima tan aluminium dan bernilai kira-kira AS$3,800 (RM12,834) apabila dikitar semula.

Parrish dan Geyer berharap cita-cita untuk mengumpulkan jumlah tin itu akan tercapai menjelang tarikh perkahwinan mereka pada 31 Julai depan.

Pasangan itu turut menyediakan laman web di Internet, weddingcans.com untuk memberitahu rancangan mereka kepada orang ramai. - AP
 
Sponsored Post

aidil08

Active Member
Joined
Feb 28, 2006
Messages
1,648
Reaction score
5
Points
25
pergh 5 tan mau kumpul tu bleh wat kawin wooo
mmg jimat nih n pecinta alam
 

ceria28

Legendary Member
Joined
Mar 13, 2007
Messages
11,901
Reaction score
109
Points
123
Rajin mrk ni dan ada perancangan yg bagus
 

belina

Active Member
Joined
Apr 29, 2009
Messages
1,264
Reaction score
2
Points
25
Usaha tangga kejayaan... :)
 

endingman86

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
11,492
Reaction score
61
Points
120
superb la....nanti aku nak kumpul syiling la untung kawin..hehe
 

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
fuiyoo dasat kat malaysia ni sbnrnya ramai gak mcm ni cuma tak didedahkan je...(bukan spesis mat pit ya)..ramai gak aku kenal jiran2 aku buat mcm ni hidup selesa hanya jual brg kitar semula
 

shila70

Active Member
Joined
Oct 21, 2008
Messages
1,650
Reaction score
0
Points
20
tin pun boleh buat duit ek, rajin ngan tak jer nak mengutipnya
 
Sponsored Post
Top
Log in Register