**Kusyuk ke korang ketika solat..?**

CG Sponsors




azimlife

Super Active Member
Joined
May 31, 2007
Messages
9,619
Reaction score
151
Points
73
ermm...
sajer bukak thread ni...
nak tgk mcm mana keimanan korang ketika solat...
ada terpikir nak tgk tv ker...
nak mkn ker..
atau masa korang solat, kalo ley korang nak abiskan dlm masa seminit..:-?
 
Sponsored Post

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
sukar hendak dinyatakn....
pabila kita mengira umat akhir zaman...
dgn iman senipis kulit bawang....
bile tv dipasang kuat sikit
tika bersolat pon dh xkhusyuk....
 

insyi©

CG Top Poster Club
Joined
Mar 1, 2008
Messages
28,101
Reaction score
177
Points
123
kalau aku ngaku aku khusyuk karang...kata aku riak lak...

kalau aku kata aku tak khusyuk karang...kata aku ni tak kuat iman plak...

bior je lah hal keimanan ni Allah s.w.t. yg nilaikan...kita sesama manusia ni..takyah la nak discuss...
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
kalau aku ngaku aku khusyuk karang...kata aku riak lak...

kalau aku kata aku tak khusyuk karang...kata aku ni tak kuat iman plak...

bior je lah hal keimanan ni Allah s.w.t. yg nilaikan...kita sesama manusia ni..takyah la nak discuss...
Khusyuk mendanya...dalam dok takbir pun dak tebayang dan dok terfikir macam macam..​
 

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
ak akui...ssh nk khusyuk...
 

kapak

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
19,625
Reaction score
263
Points
131
khusyuk dlm solat amat susah. Hanya Rasulullah s.a.w yang mampu khusyuk 100% dalam solat. (ustaz aku yg cakap camtu)
 

azimlife

Super Active Member
Joined
May 31, 2007
Messages
9,619
Reaction score
151
Points
73
khusyuk dlm solat amat susah. Hanya Rasulullah s.a.w yang mampu khusyuk 100% dalam solat. (ustaz aku yg cakap camtu)

ermm...
senang citer aku nak tau korang ada x terpikir pape ketika solat...
mmg kiter ni sebagai insan biasa x sempurna..
lagi2 untuk dibandingkan dgn rasul kita.
 
Last edited:

kapak

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
19,625
Reaction score
263
Points
131

ermm...
senang citer aku nak tau korang ada x terpikir papa ketika solat...
mmg kiter ni sebagai insan biasa x sempurna..
lagi2 untuk dibandingkan dgn rasul kita.
fikir apa2 tu yg menyebabkan x khusyuk
 

azimlife

Super Active Member
Joined
May 31, 2007
Messages
9,619
Reaction score
151
Points
73
fikir apa2 tu yg menyebabkan x khusyuk
itu lah maksud tajuk wa...
waktu korang sembahyang..korang ada x berfikir apa2 atau korang sembahyang terus jer...senang nak paham, org kata kusyuk la..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register