Kursus keusahawanan komersial-cili fertigasi secara kontrak farming

CG Sponsors




isminutara

Junior Member
Joined
Nov 20, 2008
Messages
54
Reaction score
0
Points
6
KURSUS KEUSAHAWANAN PERTANIAN KOMERSIAL CILI FERTIGASI SECARA KONTRAK FARMING.

SUKACITA DIMAKLUMKAN "PEKASA TRAINING & MOTIVATION CENTER" dan "INSTITUT PEMBANGUNAN KEUSAHAWANAN" (IPK), UNIVERSITI UTARA MALAYSIA MENGANJURKAN
"KURSUS KEUSAHAWANAN KOMERSIAL CILI FERTIGASI SECARA KONTRAK FARMING"
dengan kerjasama
INSTITUT KEUSAHAWANAN NEGARA (INSKEN)
& AGENSI PEMBIAYA DIBAWAH, KEMENTERIAN PEMBANGUNAN USAHAWAN & KOPERASI

TARIKH: 28-30 NOVEMBER 2008
TEMPAT KURSUS: KUALA LUMPUR CAMPUS 41-3, JALAN RAJA MUDA ABD AZIZ, 50300 KUALA LUMPUR.
YURAN KURSUS: RM450/ORANG.(MAKAN DISEDIAKAN)
TERBUKA KEPADA: SISWAZAH & BELIA
SIJIL DIKELUARKAN OLEH: INSTITUT PEMBANGUNAN KEUSAHAWANAN (IPK), UNIVERSITI UTARA MALAYSIA.
KAMI AKAN MENGURUSKAN PERMOHONAN PEMBIAYAAN DENGAN PIHAK BANK SETELAH TAMAT KURSUS.

PAKEJ DITAWARKAN: 3000 POKOK DENGAN KOS RM30,000.
TANAMAN SECARA FERTIGASI.

TEMPOH KONTRAK BELIAN BALIK : 2 TAHUN.
PEMANTAUAN BERTERUSAN SELAMA 2 TAHUN OLEH IPK,UUM & PEKASA.

TEMPAT TERHAD UTK 40 ORANG SAHAJA.

JIKA BERMINAT, HUBUNGI
012-4199004
019-4719004
Email: [email protected]
MOHD ISWARDI IDRIS
PENGARAH URUSAN
PEKASA AGROTEK CENTRE
WEBSITE: www.pekasa.org
klik: http://www.tshirtonline2u.com/cili/
 
Sponsored Post

isminutara

Junior Member
Joined
Nov 20, 2008
Messages
54
Reaction score
0
Points
6
sebelum tuan-puan pertikaikan berkenaan kos yuran terlalu mahal, biar saya jelaskan dahulu.

"Salam.
berkenaan komen tuan yuran mahal tu, pekasa & uum caj rm450 ni pun masih belum boleh cover kos.
kami telus dalam perniagaan, mai sini saya ceritakan.
RM450 MAHAL YER!!!!
Tuan bayangkan Kursus ni selama 3 hari utk 40 orang, total kos RM 20,980.
Apa yg kami dapat RM 18,000 sekiranya 40 orang.
Cuba tuan kira kami rugi berapa?
tapi disebalik kerugian tu kami dapat membantu usahawan yg baru nak mula.
mungkin kerugian tu kami dapat bantuan dari agensi kerajaan.
Universiti Utara Malaysia & Pekasa Training And Motivation Centre akan wujudkan pemantauan berterusan selama 2 Tahun.
Peserta akan di beri Kursus berterusan sbb ini termasuk dalam Silibus Pembangunan UUM.
Kos di Kuala Lumpur adalah tinggi.
bulan lepas kami dah buat kursus diUUM selama 4 hari dan yuran hanya kami caj RM250 seorang.
Kami hanya ingin membantu....Jadi yg lain itu terserah kepada Tuan-Tuan utk buat keputusan.
Kami tak rugi apa2 kalau tuan2 tak yakin pada kami.
Wasalam."
 

isminutara

Junior Member
Joined
Nov 20, 2008
Messages
54
Reaction score
0
Points
6
tahukah anda utk 1 hektar tanah yg kita usahakan utk pertanian, kita boleh minta geran dari Jabatan Pertanian RM6000.00.tanpa perrlu bayar balik.
InsyaAllah kami akan membantu selagi termampu Usahawan Bumiputera.
Adakah RM450 utk yuran terlalu mahal jika nak di bandingkan dengan pulangan yg akan kita dapat drp kesinambungan kursus ini.
Tepuk Dada Tanya HAti.
 

isminutara

Junior Member
Joined
Nov 20, 2008
Messages
54
Reaction score
0
Points
6
Selama tempoh 2 tahun perjanjian, kami akan menghantar para usahawan utk mengikuti silibus usahawan merangkumi skop pemasaran, pengurusan kewangan dan macam-macam lagi.
Kepercayaan yg diberikan oleh Institut Pembangunan Keusahawanan (IPK,UUM) kepada PEKASA TRAINING & MOTIVATION CENTRE adalah satu jaminan bahawa kami sebuah syarikat yg berpegang kepada amanah untuk menerajui para Usahawan yg ingin berjaya. Kami akan membimbing para peserta yg berdaftar dengan kami sehingga 2 Tahun, dan matlamat kami mahukan Usahawan ini mampu berdikari & mampu Menjadi seorang USAHAWAN BERJAYA.
 

trust me

Active Member
Joined
Jul 7, 2008
Messages
1,159
Reaction score
68
Points
30
kalau saya dah buat tanam cili fertigasi, bole ke saya ikut khusus ini.... saya baru je mula minggu lepas di sungai buloh... tanam dalam 800 pokok... kalau dah ada kontrak farming dengan syarikat, adakah harga utk kontrak farming tu bole berubah contoh cili selalu saya jual rm6 dan ada satu masa harga cili rm15 sekilo dan saya jual dalam rm8 sekilo... adakah syarikat akan ambil harga yg selaras saje
 

isminutara

Junior Member
Joined
Nov 20, 2008
Messages
54
Reaction score
0
Points
6
saudara boleh juga ikut kursus ni, tapi kalau dgn kami kontrak belian balik adalah rm4 sekilo, kontrak selama 2 tahun
tetapi peserta boleh jual sendiri sekiranya ada pasaran sendiri.

klik link ini utk pendaftaran:
http://www.tshirtonline2u.com/cili/
 

isminutara

Junior Member
Joined
Nov 20, 2008
Messages
54
Reaction score
0
Points
6
Pekasa & IPK UUM akan mewujudkan disetiap negeri di semenanjung 1 centre utk mempromosikan Produk Pertanian dan secara tak langsung akan memberi peluang pada golongan belia&siswazah utk meningkatkan taraf hidup.
Kami adalah agensi perlaksana utk memudahkan proses.
Kepada yg berminat boleh bersama2 kami untuk usaha ini.
tq
 

isminutara

Junior Member
Joined
Nov 20, 2008
Messages
54
Reaction score
0
Points
6
Berita baik...
Kami dalam usaha utk mengurangkan kos yuran, dan masih dalam perbincangan dgn pihak agro bank utk menampung segala kos termasuk kos penginapan.
Sekiranya pembiaayaan diluluskan, ini bermakna tiada yuran kursus di kenakan & setiap peserta di beri makan dan penginapan secara percuma sepanjang kursus.
Hanya perlu membayar pendaftaran rm 50 seorang.

Akan tetapi, sekiranya permohonan kami tidak diluluskan,kami mengambil inisiatif utk mengenakan kos sebanyak rm350 seorang termasuk makan & penginapan yg dijalankan di kedah.

Sebarang keputusan akan saya maklumkan dari masa ke semasa.
Tq
 
Sponsored Post
Top
Log in Register