Kursus FCPO RM69 Sahaja ?...Cara nak mula & Untung Konsisten !

CG Sponsors




akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
Pada hari Selasa (8/8/2018), FCPO mengakhiri 32 mata lebih tinggi daripada penutupan sebelumnya sebanyak 2205, dengan jumlah dagangan 17,508.

1. Di tempat terbuka, FCPO melangkah ke bawah dengan 4 mata dari penutupan sebelumnya sebanyak 2205. Semasa sesi pagi, FCPO diniagakan lebih tinggi dari hari rendah hingga ditutup pada 2211. Arah aliran meningkat berterusan pada sesi petang kerana harga didagangkan lebih tinggi kepada tutup pada 2237.

2. Rintangan pertama boleh didapati pada 2240. Rintangan kedua boleh didapati pada 2275.

3. Sokongan pertama boleh didapati pada 2210. Sokongan kedua boleh didapati pada 2185.

4. Strategi dagangan: Pada hari Rabu, FCPO dijangka akan menguji semula rintangan pertama pada 2240. Jika harga pecah di atas tahap, FCPO dijangka akan berdagang lebih tinggi kepada rintangan kedua pada 2275. Jika tidak, harga mungkin diperdagangkan lebih rendah ke tahap pertama sokongan pada 2210.

Lebih banyak maklumat >> http://klfx.blogspot.my



.
 
Sponsored Post

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
FCPO Dec 18

Previous Close: 2160 +3

FCPO was almost unchanged yesterday as market stay cautious ahead of key CPO data.

Hourly chart showed FCPO traded in range 2137-2199, wait for breakout.

Classic Support & Resistance
Resistance: 2199 2250
Support: 2137 2088

Recommend Trading Plan for the day:
1. If expect 2137 support to hold, buy 2146 or below, stop 2136, profit 2156/2166.
2. Look for sell signal below 2137.
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
KUALA LUMPUR: Niaga hadapan minyak sawit Malaysia mencecah paras tertinggi dalam tiga hari pada hari Selasa sebelum jatuh pada petang apabila penurunan pasaran global dan jangkaan peningkatan pengeluaran bulan Oktober.

Kontrak minyak sawit bagi penghantaran Januari di Bursa Malaysia Derivatives Exchange turun 0.9 peratus pada 2,218 ringgit ($ 532.98) satu tan pada penutupan.

Terdahulu dalam sesi itu, kontrak itu meningkat kepada 2,247 ringgit, yang terkuat sejak 18 Oktober.

Jumlah dagangan berjumlah 23,560 lot 25 tan setiap.

"Pasaran ekuiti sedang melanda, membawa pasaran lain ke bawah. Komoditi tidak terlepas," kata seorang peniaga niaga hadapan yang berpangkalan di Kuala Lumpur.

Permulaan buruk terhadap perdagangan Eropah mendorong ekuiti global ke tahap paling rendah dalam setahun pada Selasa sebagai pemandu negatif dari pengasingan diplomatik Arab Saudi dan kebimbangan terhadap kewangan dan perang perdagangan Itali yang menimbulkan tekanan.

Jangkaan peningkatan pengeluaran bulanan Malaysia pada bulan Oktober menambah kebimbangan, kata peniaga itu.

Pengeluaran minyak sawit dijangka meningkat pada suku terakhir tahun ini seiring dengan trend musiman sebelum menjejaskan awal tahun depan.

Persediaan minyak sawit Malaysia telah naik pada bulan September kepada paras tertinggi dalam lapan bulan kerana tahap pengeluaran lebih tinggi daripada eksport. Pengeluaran bulan September meningkat sebanyak 14.4 peratus dari Ogos kepada yang terkuat dalam 10 bulan pada 1.85 juta tan. Itu juga tahap tertinggi September sejak 2015.

Dalam minyak berkaitan, kontrak minyak kedelai Disember Chicago turun 0.9 peratus pada hari Selasa.

Kontrak minyak kacang soya Januari di Bursa Komoditi Dalian merosot sebanyak 0.5 peratus, manakala kontrak minyak sawit Januari Dalian meningkat kepada 0.2 peratus.

Harga minyak sawit terjejas oleh pergerakan minyak masak lain yang bersaing dalam pasaran minyak sayuran global. - Reuters
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
FAQ IPO MITI


Q - Berapa unit minima dan maksima permohonan?

FY - 1000 unit minima tiada maksima.


Q - Harga di MITI sama ke dengan IPO awam?

FY - Sebenarnya harga peruntukan saham khas Bumiputera di MITI menggunakan harga yang ditawarkan kepada Institusi namun demikian lazimnya ia sama dengan harga tawaran kepada pelabur individu.


Q - Kalau dah pernah dapat sebelum ini boleh apply lagi ker?

FY - Boleh jer!


Q - Kenapa tak ada kat MBB2U?

FY - Kerana pada fasa ini saham yang berkenaan belum lagi ditawarkan kepada pelabur awam.


Q - Kalau lupa id dan password macamana di laman web sahamonline tu macamana?

FY - Kenalah hubungi pihak MITI. Untuk pengetahuan anda ID gunakan no IC baru.
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
*FCPO Apr 19*

Previous Close: 2263 +37

FCPO jumped to more than 4 month high as supported by bullish price forecast at an industry conference. Related edible oils continue rebound this morning, FCPO may test resistance 1st.

Hourly chart showed FCPO break out from sideway range, formed a bullish signal, but be cautious as RSi in overbought, may trigger some profit taking in short term.

*Classic Support & Resistance*
Resistance: 2274 2312
Support: 2228 2200

*Recommend Trading Plan for the day:*
1. Look for buy signal above 2269.
2. Watch out for close gap signal below 2244.


more signal >> www.KLFX.blogspot.com





.
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
Strategi FCPO 3/4/2019 | Langgan Strategi Harian FCPO ! - RM15 shj !

Previous Close: 2153 +40

FCPO surged nearly 2% yesterday as tracking gains in related edible oils. Dalian palm olein & US soyoil continue go up this morning, FCPO may gap up and test resistance.

Hourly chart showed FCPO rebound to test 38.2% Fibo retracement level of swing 2344-2038 which is around 2155, close above that level to trigger more upside.

*Classic Support & Resistance*
Resistance: 2184 2217
Support: 2118 2072

*Recommend Trading Plan for the day:*
1. Buy 2155, stop 2147, profit 2163/2171/2179.


Langgan Strategi Harian FCPO ->> http://www.KLFX.blogspot.my







.
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
* FCPO 19 Jul *

Tutup Sebelumnya: 2014 +29

Harap maklum bahawa FCPO akan berubah bulan aktif selepas hari ini, peniaga boleh memilih untuk berdagang pada 19 Ogos. FCPO ditutup lebih tinggi sebagai kekuatan pengesanan dalam minyak makan yang berkaitan selepas pasaran memulihkan beberapa dari ketegangan perang perdagangan. Minyak masak yang berkaitan terus meningkat lebih tinggi pagi ini, FCPO boleh menguji rintangan pertama.

Carta setiap hari menunjukkan pemantauan ujian FCPO dari rendah sekitar tahun 1960, hampir di atas 2060 untuk mencetuskan corak pemulihan kenaikkan harga berganda bawah.

* Sokongan & Rintangan Klasik *
Rintangan: 2058 2138
Sokongan: 1960 1900

* Cadangkan Rancangan Perdagangan untuk hari: *
1. Beli 2020, berhenti 2012, keuntungan 2028/2036/2044



signal FCPO >> http://www.KLFX.blogspot.com





.
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
FCPO Sep 19

Previous Close: 2034 +16

FCPO up slightly in a flat range yesterday as supported by stronger related edible oils. Dalian palm olein & US soyoil remain steady this morning, FCPO may continue to try rebound

Hourly chart showed FCPO retest 38.2 Fibo retracement level around 2040 level, close above wil test 50-61.8 Fibo level which is around 2050-2070

Classic Support & Resistance
Resistance: 2062 2085
Support: 1993 1974

Recommend Trading Plan for the day:
1. Buy 2040, stop 2032, profit 2048/2056/2064



more FCPO signal ->> www.KLFX.blogspot.com




.
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
17/7/2019

*FCPO Oct 19*

Previous Close: 1981 -7

FCPO moved in tight range yesterday. Related edible oils are nearly unchanged this morning, FCPO likely to continue move in range.

Hourly chart showed FCPO in a sideway to lower trend, but be cautious of potential RSI bullish divergence.

*Classic Support & Resistance*
Resistance: 2020 2070
Support: 1940 1880

*Recommend Trading Plan for the day:*
1. Trade in range 1940-2000


...More Signal here ->> http://KLFX.blogspot.com



.
 

akhmal_imran

Active Member
Joined
Sep 6, 2010
Messages
2,080
Reaction score
3
Points
35
salam,
hari ini aku rasa nak berkongsi satu teknik yang aku selalu gunakan bila membuat trading secara intraday.
aku namakan teknik ini .. "teknik Candle 123 masyukk"

penggunaan teknik ini dapat membantu trader yang mempunyai masalah untuk menghafal corak corak candle yang selalu diberikan beratus ratus nama.. ikut suka dia aje,,


penggunaan indikator lain juga boleh di abaikan jika menggunakan teknik ini,,

fokus mata yang dijangka adalah sekitar 5-10 pts. bergantung kepada keadaan pasaran..
bagi tujuan intraday trading. 5-10 mata utk setiap kemasukan sudah berbaloi.

teknik ini menggu nakan langkah seperti dibawah
1. jadikan candle semasa atau yg terakhir itu sebagai candle rujukan. / base candle. kenalpasti harga tertinggi dan terendah candle tersebut
jika sebelum ini pergerakan harga adalah dalam keadaan menurun. jadi kita mestilah wujud kan sasaran dlm minda utk reversal... begitu lah sebalik nya. dalam keadaan menurun.. harga tertinggi candle base adalah penanda aras, jika dalam keaadaan menaik, harga terendah base candle adalah penanda aras.

2. jika candle seterusnya iaitu candle kedua, jika dalam keadaan menurun, harga tutup mestilah melepasi harga penanda aras ( harga tertingi candle pertama),
jika dalam keadaan menaik, harga tutup mestilah di bawah harga penanda aras ( harga terendah candle pertama).. keadaan tadi memberi makna kepada kita sesuatu reversal boleh berlaku.

3. candle seterusnya iaitu candle ketiga, jika harga buka melebihi penanda aras, maka masa sudah tiba utk memasuki pasaran.. jadi boleh teruskan key in order ...buy atau sell....




....baca lebih lanjut > http://www.KLFX.blogspot.com




.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register