Kurang Ajar!!!!

CG Sponsors




mieruz

Fun Poster
Joined
Sep 2, 2010
Messages
225
Reaction score
141
Points
28
MELAKA: Cara hidup negatif pekerja industri warga asing dari Nepal, Bangladesh dan Vietnam yang menyewa rumah di Taman Ayer Keroh Height, Ayer Keroh, dekat sini, menimbulkan pelbagai masalah kepada penduduk tempatan.

Selain berkongsi sehingga 20 orang dalam sebuah rumah yang dijadikan asrama, pekerja asing terbabit tidak menjaga kebersihan selain kerap membuat bising dan bergaduh.


Keadaan bertambah buruk apabila mereka melakukan perbuatan memalukan apabila mandi di luar rumah dalam keadaan separuh bogel dan pergaulan bebas antara lelaki dan wanita.


Difahamkan, masalah terbabit berlarutan sejak sekian lama, namun belum diatasi sepenuhnya apabila pekerja asing terbabit ‘keras kepala’ dan enggan mematuhi peraturan pihak berkuasa tempatan mahupun menghormati adab dan budaya masyarakat tempatan.


Susulan aduan penduduk di taman itu, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya (MPHTJ), Kamarudin Md Shah mengarahkan satu operasi pendatang tanpa izin dijalankan di kawasan terbabit, baru-baru ini.


Operasi bermula jam 8 malam disertai seramai 69 orang anggota dari MPHTJ, Bahagian Pekerja dan Pelajar Antarabangsa (BPPA) Jabatan Ketua Menteri, Jabatan Imigresen, Ikatan Relawan Rakyat (Rela), Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Kesihatan Negeri.




Ia diketuai Pengarah Penguat Kuasa MPHTJ, Mohd Sham Dali dan Penolong Pegawai Penguat Kuasa, Muhammad Munir Sharabudin bertujuan memastikan semua warga asing yang bekerja di kawasan pentadbiran pihak berkuasa tempatan (PBT) itu mempunyai permit dan pasport selain aspek kebersihan dan keselamatan penduduk terjamin.


Sepanjang operasi, sebanyak 21 rumah di Lorong Setia 1 dan 3 di taman berkenaan diserbu dan dua rumah didiami penghuni warga Vietnam, Bangladesh (sebuah) dan Nepal (18 buah).



Rumah terbabit dihuni ramai warga asing yang bekerja di kilang memproses makanan berhampiran di Taman Perindustrian Ayer Keroh.


Pelbagai karenah warga asing khususnya lelaki antaranya ada yang mandi dengan hanya memakai seluar dalam di luar rumah beramai-ramai sambil membasuh pakaian tanpa mempedulikan kehadiran anggota penguat kuasa.


Selain itu, keadaan rumah terbabit amat menjijikkan dan kotor serta berbau busuk dengan pakaian bergantungan di dinding dan tingkap serta katil, tandas tersumbat, peralatan memasak berselerakan dan sampah-sarap bertaburan.


Kamarudin berkata, dalam operasi itu, seramai 360 warga Nepal, 40 warga Vietnam dan 20 warga Bangladesh diperiksa dan semua mereka didapati mempunyai dokumen serta permit yang sah.


Katanya, walaupun tiada tangkapan dilakukan, pihaknya memandang serius pelbagai masalah timbul di penempatan warga asing terbabit.


“Operasi seumpamanya akan diteruskan dari semasa ke semasa bagi mencegah kebanjiran pendatang tanpa izin selain mencegah pelbagai masalah berkaitan termasuk kebersihan bagi menjamin keselesaan dan kesihatan penduduk,” katanya.
 
Sponsored Post

rijal2009

Marked as Scammer, (until issue resolved)
Joined
Jul 8, 2009
Messages
9,169
Reaction score
286
Points
81
owh..orang nepal kat sini ok2 je..malah selalu tolong keluarga aku...
 

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
mmg riuh pon lau dowg ade..
keje kilang la nie..
 

estacoco

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
7,544
Reaction score
25
Points
70
yg mandi separa bugil tu laki ke pompuan?
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
owh..orang nepal kat sini ok2 je..malah selalu tolong keluarga aku...
biasanya yg pengotor nie jenis yg baru mai...masih belum boleh berubah tabiat ditempat asal depa
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
kena geng mcm tu...jadiklah mcm tu...

ayah aku pon keje bahagian pengurusan ladang....takleh mcm geng mcm tu
 
Last edited:

zuljaalaa

Legendary Member
Joined
Jun 3, 2006
Messages
11,884
Reaction score
51
Points
125
kalau warga vietnam tinggal serumah lelaki ngan pompuan takde masalah kan?
tapi bengang gak la tengok, dorg macam tak menghormati budaya bangsa kita.. sedangkan dorg menumpang jer..
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
yang buat masalah tu yang baru mai ... yang lama2 dah ok ngan org tempatan
 

tebbaloi

Legendary Member
Joined
Mar 4, 2009
Messages
13,457
Reaction score
444
Points
131
adoii.. yg buat problem ni rasanya bangla n vietnam.... memang pengotos tahap cipan! :(scam
 

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
693
Points
161
nepal ramai gay
euwww
 
Sponsored Post
Top
Log in Register