BTC USD 57,733.6 Gold USD 1,831.42
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kuota rumah bumiputera akan dihapuskan

SETUJUKAH ANDA KUOTA BUMIPUTERA DIHAPUSKAN


  • Total voters
    0
  • Poll closed .

tesco

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2008
Messages
344
Reaction score
2
Points
15
Melaka: 9 Nov, Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan Malaysia (REHDA) Melaka, meminta kerajaan negeri melepaskan Kuota Bumiputera bagi membantu pertumbuhan ekonomi negeri terutama dalam sektor hartanah.

Pengerusinya Datuk Gwee Yew Kiat berkata, langkah tersebut tidak akan menjejaskan kepentingan mana-mana pihak memandangkan pembangunan Hartanah di negeri ini sentiasa berterusan dan stabil.

Menurutnya , data terkini baki rumah bagi kuota bumiputera adalah 3,255 unit dengan nilai RM555 Juta.

Apa pandangan anda dengan kenyataan ini...mampukah anda membeli rumah nanti..:D
 
Sponsored Post

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
setuju je la...dah kaum depa pegang politik...kan kaum kita suka berlembut..bertolak ansur...bagi je la....
 

pedagang cyber

Active+ Member
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,961
Reaction score
19
Points
25
kenapa buat rumah yg mahal...kalau buat yg murah misti habis punya...dasar penyangak nak untung lebih..
 

edagangnetwork

Active Member
Joined
Jun 25, 2008
Messages
2,097
Reaction score
15
Points
25
Ni ler kata Tun Mahathir.... buangkan tongkat melayu/bumiputera...
Jangan pulak buang tongkat terus rebah..... renung2 kan...
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
Ni ler kata Tun Mahathir.... buangkan tongkat melayu/bumiputera...
Jangan pulak buang tongkat terus rebah..... renung2 kan...
buangkan tongkat ni memang patut kena buat bila dasar deb dah tamat...kalau tidak sampai bila2 la kaum lain kutuk melayu ni bangsa subsidi dan cacat sebab kena pakai tongkat....:D
 

ameant

Super Active Member
Joined
Mar 27, 2007
Messages
6,332
Reaction score
143
Points
73
sedangkan skarang pon terkial2 nak beli rumah..n baru lulus, kalau kuota bumiputera di mansuhkan.. sampai pencen la kebanyakkan melayu mampu menyewa je..sbb nak beli rumah baru dah tentu warga yg `satu` lagi tu dah conquer dulu...
 

amirrash

Active+ Member
Joined
May 27, 2008
Messages
2,842
Reaction score
10
Points
25
bagus. langkah yang tepat pada masa yng sesuai. hapus kuota rumah. kemudian hapuskan kuota melayu yang lain. gunakan alasan ekonomi sebagai alasan utama.

sama rata. sama rasa. macam singapura.

p.s
oo...lupa plak. singapura tidak bersedia pada masa ini melantik seorang perdana menteri lain dari bangsa sepet. meritokrasi cara singapura. untung sepet = meritokrasi. rugi sepet= discrimination.
 

Kurma

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2007
Messages
4,219
Reaction score
95
Points
30
Melaka: 9 Nov, Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan Malaysia (REHDA) Melaka, meminta kerajaan negeri melepaskan Kuota Bumiputera bagi membantu pertumbuhan ekonomi negeri terutama dalam sektor hartanah.

Pengerusinya Datuk Gwee Yew Kiat berkata, langkah tersebut tidak akan menjejaskan kepentingan mana-mana pihak memandangkan pembangunan Hartanah di negeri ini sentiasa berterusan dan stabil.

Menurutnya , data terkini baki rumah bagi kuota bumiputera adalah 3,255 unit dengan nilai RM555 Juta.

Apa pandangan anda dengan kenyataan ini...mampukah anda membeli rumah nanti..:D


Bijak2....selepas benda tur dilepaskan....atas alasan berkenaan....
i) diaorg akan bina rumah2 yg berharga tak mampu milik.....
ii) kalau mampu pun, bank akan perkenalkan ansuran yg bole transfer tanggungan ansuran kepada anak2...tak abeh2 berhutang
iii) akan wujud koloni kaum mereka
iv) akan wujud senario beransur oleh kaum yg tak mampu milik
v) akan wujud satu kuasa diktator dlm hartanah utk meminta itu ini
vi) akan wujud senario engkau engkau ... aku aku

atas alasan pertumbuhan ekonomi ....kaum beransur....akan gembira di mata membaca pertumbuhan ekonomi tetapi terguris di hati....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register