Santai Kualiti perkhidmatan kaunter

CG Sponsors




Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
Perkhidmatan kaunter selalunya lebih dekat dengan pelanggan/orang ramai kerana perkhidmatan kaunter merupakan ‘barisan hadapan’ sesebuah organisasi samada awam atau swasta. Kebiasaanya, perkhidmatan kaunter akan mencerminkan perkhidmatan secara first impression kepada pelanggan kerana kebanyakan urusan yang melibatkan organisasi tersebut dijalankan menerusi perkhidmatan kaunter dan sebagai tempat resepsi utama sebelum dilanjutkan untuk berurusan.


Walaubagaimanapun, perkhidmatan kaunter juga sering dilihat sebagai tidak memenuhi keperluan dan kehendak mereka serta sukar untuk mendapatkan kerjasama, kurang kecekapan, atau dalam kata yang mudah, tidak mesra pelanggan. Seringkali kita mendengar pelbagai aduan yang diterima oleh orang ramai dan pelanggan yang menyatakan rasa ketidakpuashatian mereka terhadap layanan yang diterima di samping struktur prasarana di tempat menunggu yang kurang selesa.


Persoalannya, bagaimanakah cara terbaik bagi meningkatkan prestasi dan memulihkan imej perkhidmatan kaunter di mana-mana organisasi dan apakah melalui pembaharuan sistem kerja yang efektif dan cekap sudah cukup bagi memastikan kepuasan hati pelanggan diutamakan? bagaimanakah bentuk pengurusannya, serta bagaimana ingin menilai tahap kepuasan pelanggan/orang ramai terhadap perkhidmatan kaunter?
 
Sponsored Post

Norfazli

Active+ Member
Joined
Dec 23, 2007
Messages
3,202
Reaction score
88
Points
30
bukan senang kerja kat kaunter

untuk tingkatkan kualiti :

1.staff kaunter-kerja kat kaunter aje.jangan bebankan dengan tugas lain
2.tambah kursus pengurusan kerenah pelanggan
 
Last edited:

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
bukan senang kerja kat kaunter

untuk tingkatkan kualiti :

1.staff kaunter-kerja kat kaunter aje.jangan bebankan dengan tugas lain
2.tambah kursus pengurusan kerenah pelanggan
hihi...

betul tuh, bukan senang kerja kat kaunter.....:D

1. rasanya, mojoriti yang bertugas di kaunter tiada tugas lain melainkan kes2 tertentu je...

2. pengurusan kerenah pelanggan nih la punca segalanya, tp tahap keberkesanan kursus tuh saya masih tak nampak kesan lagi...:-?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register