Debate Kristian Ajak Yahudi Untuk Lawan Islam, Tapi Yahudi Tak Mahu

CG Sponsors




syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,682
Reaction score
2,236
Points
151
pendakwah bebas Christian ni sebenarnya seorang pembenci ISLAM....dan tujuan dia datang di tempat org2 Yahudi di Amerika ni sbb nak ajak org Yahudi bersama dia untuk sama2 membenci ISLAM....tapi dia juga mengajak orang Yahudi untuk mempercayai bahwa Jesus itu adalah Messiah....

tapi orang Yahudi tak percaya...orang Yahudi percaya dengan Messiah...tapi dia tak percaya Jesus akan jadi Messiah.....

so, depa pun bergaduh lah...

dalam thread ni sebenarnya aku nak bagitahu, aku rasa mcm bod0h je manusia bergaduh mcm ni....

masing2 kan ada pegangan dan kepercayaan masing2.....
apa lah salahnya saling hormat...

sekali lagi aku ulang, "HORMAT"...

tak salah kalau korang nak berdebat, tapi "HORMAT" tu kena ada...

berdebat biarlah secara beradab... saling berkongsi ilmu....

kalau bergaduh mcm dlm video kt bawah ni, seriously aku rasa mcm tak bertamadun.....
sebab bila bergaduh mcm ni, last2 masing2 dengan pegangan masing2 jugak....
so, better bertukar-tukar pendapat secara baik je.....so masing2 pun balik dengan ilmu baru....
walaupun masing2 masih kuat dengan pegangan masing2, at least ada la ilmu baru...


 
Last edited:
Sponsored Post

tokekapal114

Active Member
Joined
Apr 21, 2015
Messages
1,488
Reaction score
290
Points
51
Hormat dan mencari persamaan untuk penyatuan umat manusia..hina maki agama lain mmg tidak dianjurkan dalam islam.

Binatang Ternak (Al-'An`ām):108 - Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.
 

biomedik2

Active+ Member
Joined
Jan 19, 2020
Messages
3,745
Reaction score
1,164
Points
111
Hormat dan mencari persamaan untuk penyatuan umat manusia..hina maki agama lain mmg tidak dianjurkan dalam islam.

Binatang Ternak (Al-'An`ām):108 - Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.
Cara Dr Zakir Naik cerita kelemahan agama lain tu macam mana ye?
 

tokekapal114

Active Member
Joined
Apr 21, 2015
Messages
1,488
Reaction score
290
Points
51
Cara Dr Zakir Naik cerita kelemahan agama lain tu macam mana ye?
maaf sye xariff menilai berkenaan cara ZN..

dakwah islam sbaiknya ikut sifat2 nabi.

jujur, amanah, tabligh fatonah..

Mencari dan menjelaskan dengab jujur berkenaan dengan kelemahan sesuatu haruslah bertggjawab..namun harus dijelaskan dengan bijaksana.spt disebut dlm firman Allah.

Lebah (An-Naĥl):125 - Serulah (manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

Lebah (An-Naĥl):126 - Dan jika kamu memberikan balasan, maka balaslah dengan balasan yang sama dengan siksaan yang ditimpakan kepadamu. Akan tetapi jika kamu bersabar, sesungguhnya itulah yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.

Lebah (An-Naĥl):127 - Bersabarlah (hai Muhammad) dan tiadalah kesabaranmu itu melainkan dengan pertolongan Allah dan janganlah kamu bersedih hati terhadap (kekafiran) mereka dan janganlah kamu bersempit dada terhadap apa yang mereka tipu dayakan.
 

Megat Al Fateh

Fun Poster
Joined
May 6, 2019
Messages
790
Reaction score
320
Points
41
the keyword is coexist .. hidup aman damai bersama.. bumi ni cukup besar utk kita semua

zaman nabi pun bukak kota mekah pun, elok je non muslim dok sekali dlm tu

aku kalau dengar org kalau cerita bab total domination above others ni mmg aku angkat kaki lah.. tak logic bagi aku
 

biomedik2

Active+ Member
Joined
Jan 19, 2020
Messages
3,745
Reaction score
1,164
Points
111
maaf sye xariff menilai berkenaan cara ZN..

dakwah islam sbaiknya ikut sifat2 nabi.

jujur, amanah, tabligh fatonah..

Mencari dan menjelaskan dengab jujur berkenaan dengan kelemahan sesuatu haruslah bertggjawab..namun harus dijelaskan dengan bijaksana.spt disebut dlm firman Allah.

Lebah (An-Naĥl):125 - Serulah (manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

Lebah (An-Naĥl):126 - Dan jika kamu memberikan balasan, maka balaslah dengan balasan yang sama dengan siksaan yang ditimpakan kepadamu. Akan tetapi jika kamu bersabar, sesungguhnya itulah yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.

Lebah (An-Naĥl):127 - Bersabarlah (hai Muhammad) dan tiadalah kesabaranmu itu melainkan dengan pertolongan Allah dan janganlah kamu bersedih hati terhadap (kekafiran) mereka dan janganlah kamu bersempit dada terhadap apa yang mereka tipu dayakan.
betul tu bro
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
9,063
Reaction score
1,719
Points
151
Ini yg susah
Bila masing2 mengaku benar

sia2 amalan begini
Org yg paling rugi
Ana khairun minhu

1603184715295.jpeg
 

azham

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
4,804
Reaction score
867
Points
86
Hormat dan mencari persamaan untuk penyatuan umat manusia..hina maki agama lain mmg tidak dianjurkan dalam islam.

Binatang Ternak (Al-'An`ām):108 - Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.
Ada pengajaran pada Surah Al-Kaafiroon.
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
9,063
Reaction score
1,719
Points
151
Al-Quran, "kitab suci" umat Islam, memerlukan "perang suci" terhadap orang-orang Yahudi

20 Oktober 2020 - oleh Jimmy DeYoung -
Dengarkan Main Program Hari Ini

JD: Saya memahami Mufti Lembaga Palestin yang merupakan ulama Islam tertinggi di sana dengan Pihak Berkuasa Palestin telah mengatakan bahawa Syariah mewajibkan setiap orang Islam untuk melakukan perang suci, Jihad melawan Yahudi, memberi kami yang terbaru mengenai hal itu.

DD: Ya, itu adalah kepercayaan yang sangat dipegang oleh umat Islam fundamentalis. Ini juga dipadamkan minggu ini oleh televisyen Hamas di Semenanjung Gaza yang menyiarkan cerita yang mengatakan bahawa Al-Quran membenarkan pembunuhan orang Yahudi kerana Yahudi adalah penjahat semula jadi kerana mereka menolak Mohammad sebagai keuntungan akhir dan perkara semacam ini untuk sebahagian besarnya. Jadi inilah garis yang diambil oleh fundamentalis Muslim. Ini adalah inti konflik seperti yang saya katakan berkali-kali antara Israel dan dunia Islam dan itulah idea Islam ini bahawa mereka telah menggantikan agama Yahudi dan Kristian. Bahwa mereka mewakili kebenaran akhir dan kebenaran sepenuhnya dan bahawa keuntungan terbesar adalah milik mereka Mohammad dan bukan Musa atau Yesus atau mana-mana perkara lain.

Oleh itu, anda tahu bahawa mereka mendasarkan pada kepercayaan agama mereka dan itu adalah sesuatu yang sukar untuk diubah seperti yang ditunjukkan oleh Almarhum Raja Hussein dari Jordan dalam satu ucapannya suatu ketika dahulu. Anda tidak boleh menafikan kepercayaan agama orang-orang anda jika mereka benar-benar berpegang kepada mereka. Malangnya salah satu penyewa tersebut adalah penolakan negara Yahudi ini. Tetapi seperti yang baru saja kita bincangkan, umat Islam yang lebih muda di banyak dunia Arab semakin cenderung ke arah idea perdamaian dan tidak mengambil pedang Jihad. Tetapi Pihak Berkuasa Palestin masih, Hamas masih ada, Hizbullah, Iran, Turki semakin meningkat dan semua gabungan itu bermaksud bahawa perang akan berlanjutan. Itu hanya kenyataan yang menyedihkan.

JD: David Dolan dengan perincian bagaimana Al-Quran, kitab suci Islam menghendaki semua umat Islam melakukan perang suci terhadap semua orang Yahudi.

Kami melaporkan maklumat ini kerana ini merupakan landasan agar nubuat Alkitab digenapi.

Laporan Dave adalah mengapa rakyat Palestin mahu menghapuskan Yahudi di negara mereka Israel. Radikal Palestin ini dimotivasikan oleh Mufti Lembaga Palestin yang merupakan ulama Muslim tertinggi di Israel. Mufti mengatakan bahawa undang-undang al-Quran, syariah meminta rakyat Palestin untuk melakukan perang suci terhadap orang-orang Yahudi. Dengan kata lain membunuh semua orang Yahudi seperti yang dinubuatkan dalam Yehezkiel 35: 5. Maleakhi 1: 4 mengungkapkan bangsa Tuhan yang berkekalan terhadap rakyat Palestin selama-lamanya.

 
Sponsored Post
Top
Log in Register