BTC USD 63,164.9 Gold USD 1,807.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

KPT diminta siasat pelacuran pelajar IPT

eboss

CG Hardcore
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KOTA KINABALU 4 Dis. - Kementerian Pengajian Tinggi diminta segera menjalankan siasatan yang menyeluruh mengenai dakwaan terdapat pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) yang terpaksa ‘menjadi pelacur’ bagi membiayai kos pengajian mereka.

Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Tanjung Batu, Datuk Hamisa Samat berkata, masalah itu perlu diberi perhatian serius oleh kementerian kerana bukan sahaja menjejaskan nama baik IPT tetapi juga bagi menyelamatkan masa depan golongan yang terlibat.

"Kita amat berharap ada maklum balas segera daripada pihak kementerian kerana isu ini telah lama diperkatakan dan kini dibangkitkan sekali lagi.

"Isu pelajar IPT ‘terpaksa’ melacur ini ibarat barah yang jika tidak diubati dan diambil langkah-langkah pencegahan boleh menyebabkan keadaan menjadi lebih buruk,” katanya dalam satu kenyataan d sini hari ini.

Hamisa berkata demikian sebagai mengulas pendedahan Ketua Pergerakan Wanita Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Bersatu (Upko), Dr. Jaina Sintian pada simposium parti itu Khamis lepas bahawa ada pelajar IPT yang terpaksa menjadi pelacur bagi membiayai kos pengajian mereka. - Bernama
 
Sponsored Post

pecot85

CG Top Poster Club
Joined
Jan 11, 2009
Messages
27,973
Reaction score
826
Points
161
minyak naik lagi...risau makin menjadi
 

Pulau Tenggol

Active Member
Joined
Sep 22, 2010
Messages
2,258
Reaction score
11
Points
25
akibat tekanan hidup la mereka jadi mcm tu...#:-S#:-S#:-S
makin lama kos kehidupan semakain tinggi...huhuhu
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
sikap student itu sendiri yg membawa dirinya terjebak kekancah pelacuran..nama pn student,golongan terpelajar..tak kan tak boleh beza baik buruk?
 

rafiz2000

Active+ Member
Joined
Oct 21, 2008
Messages
4,266
Reaction score
14
Points
25
cerita lama dah ni...
kaki2 cucuk langit tahu la kot..
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
amik jalan pintas bile susah ... aduh menjadi2 ni
 

akukurt

Legendary Member
Joined
Feb 9, 2010
Messages
10,593
Reaction score
60
Points
120
apa nak buat... skrang makan pun mahal.. ptptn pun mana cukup beb...
 

gengjawa

CG Top Poster Club, XM Official, Introducing Broke
Paid Membership
Joined
Dec 22, 2006
Messages
33,087
Reaction score
200
Points
123
jiwa memberontak nie
terikut2 rakan
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register