Korban Temasya air di kemboja ++pics++link

CG Sponsors




kingsize

Fun Poster
Joined
Mar 4, 2008
Messages
110
Reaction score
2
Points
25
Gambar kat facebook -- gambaq2 dah kene delete dah --

2010/11/23
PHNOM PENH: Lebih 340 orang maut manakala beratus lagi cedera akibat rempuhan di sebuah jambatan selepas orang ramai bersesak menyertai Festival Air di ibu negara Phnom Penh, lewat semalam.

Berpuluh ambulans bergegas ke tempat kejadian apabila jutaan orang ramai termasuk pelancong asing yang memenuhi jambatan yang sempit memijak antara satu sama lain.

Jambatan itu menghubungkan sebuah pulau kecil di antara Sungai Mekong dan Sugai Tonle Sap bagi menyambut perayaan tahunan terbesar itu.

Perdana Menteri Hun Sen menyifatkan kejadian itu sebagai mimpi ngeri sejak negara itu diperintah regim kejam Khmer Rouge pada 1975 hingga 1979 apabila lebih suku daripada jumlah penduduk negara itu maut.

"Ini adalah tragedi terbesar selepas rejim Pol Pot," katanya dalam siaran langsung di televisyen.

Beliau mengisytiharkan Kemboja cuti berkabung hari ini kerana tragedi yang menyayat hati itu. hari ini.

"Saya ingin mengucapkan takziah bagi pihak keluarga dan sanak saudara mangsa yang terbunuh," katanya. - AFP

www.bharian.com.my




Lagi Gambar kat facebook -- gambaq2 dah kene delete dah --
 
Last edited:
Sponsored Post

layanjelah

Active Member
Joined
May 24, 2009
Messages
1,270
Reaction score
119
Points
33
dasyhat...kalau org Islam ke pesta mati mcm ni mmg x berbaloi
 

hazwan17

Super Active Member
Joined
Nov 24, 2007
Messages
7,442
Reaction score
3
Points
65
mmg tragik ni....
beratus-ratus org terkorban
 

ihw666

Super Active Member
Joined
Mar 27, 2010
Messages
6,063
Reaction score
23
Points
70
teringat zaman main tindih tindih kawan ramai rami kat sekolah dulu.. kalau kat bawah memang sesak nafas giler.. tapi tu sikit sikit.. ni mak aih.. berlayer layer aku tengok.
 

kingsize

Fun Poster
Joined
Mar 4, 2008
Messages
110
Reaction score
2
Points
25
macamane depan tak melekat plak ~X(
 
Last edited:
Sponsored Post
Top
Log in Register