BTC USD 48,381.3 Gold USD 1,843.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kontraktor Cuci Bangunan dan Cuci Kawasan

encikz

Active Member
Joined
Oct 28, 2008
Messages
1,771
Reaction score
219
Points
33
aku up sikit thread ni...

sesetengah requirement untuk jadi kontraktor cuci bangunan dan kawasan macam kawasan bawah kabel letrik TNB atau janakuasa perlu sijil-sijil tambahan...
 
Sponsored Post

iwak

Super Active Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
7,594
Reaction score
37
Points
80
sape ada contoh paperwork nk supply bahan makan kering n basah. nk try apply la. mne tau de rezki
 

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,991
Reaction score
745
Points
161
kena ada lesen 10 lesen baru senang buleh kerja kut. lesen kelas f.

lesen bini
lesen kawan
lesen sepupu
lesen mentua
lesen jiran
lesen


nanti 10 lesen untuk 1 kerja 10 borang isi mana2 sangkut byr komisen jer ke tuan sbnr lesen
pastu keja subcon jer cari subcon jer
kalo undi pun senang dpt 10 kali peluang bebanding 1 lesen 1 peluang


kahkahkah aku prnh keja dgn kontraktor lesen kelas f masa aku moda dulu2, mcm ni la dia punya taktik dan lain2 lagi tu

gaji aku kerani dia rm750 jer dia bulan2 rm300ribu main sub jer dpt projek sub dan claim jer
 

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,832
Reaction score
654
Points
81
kena ada lesen 10 lesen baru senang buleh kerja kut. lesen kelas f.

lesen bini
lesen kawan
lesen sepupu
lesen mentua
lesen jiran
lesen


nanti 10 lesen untuk 1 kerja 10 borang isi mana2 sangkut byr komisen jer ke tuan sbnr lesen
pastu keja subcon jer cari subcon jer
kalo undi pun senang dpt 10 kali peluang bebanding 1 lesen 1 peluang


kahkahkah aku prnh keja dgn kontraktor lesen kelas f masa aku moda dulu2, mcm ni la dia punya taktik dan lain2 lagi tu

gaji aku kerani dia rm750 jer dia bulan2 rm300ribu main sub jer dpt projek sub dan claim jer


Hahaha.. ini betul... kalau adik beradik sedara mara xdak lesen kena la cari kenkawan... xdak pon networking ngan kontraktor lain kena ada.

masuk je tender mana ada... masuk tender sekolah... dia bagi zoning.. 1 zon 3 4 sekolah...

Tp kalau tender gomen ni kena pandai bersilat gak ngan org ofis... 😅😅

Pastu kalau nak g pejabat kementerian jgn caya kat ulat2 kat bawah pejabat tu.. ulat2 tu nak komisen ja tu.. masuk je tender jgn pikir kabel... kabel ni kadang xperlu pon
 

rayz

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2007
Messages
12,991
Reaction score
745
Points
161
cuba tanya tnb, takpun pegi kat tnb tengok board ada notis tender2. sebutharga kerja2 rentis , kat situ tengok apa yg diperlukan. borang tender apa semua. selalu kerja2 mcm ni bnyk sgt kontraktor mohon. sbb tu kn bnyk lesen bnyk borang tender boleh isi.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register