Konspirasi Pasal Ganja - Apa Korang Tak Tahu Lagi?

CG Sponsors




CikSukan

Blogger Moderator
Joined
Aug 19, 2006
Messages
9,946
Reaction score
580
Points
111



Alasan sebenarnya pokok ganja dilarang oleh undang2 seluruh dunia kecuali negara Belanda (boleh hisap tapi takleh tanam) takdalah sampai teruk menjejaskan kesihatan fikiran tubuh badan manusia sebagai alasan utama larangan penggunaannya..


1. Pokok Marijuana, canabis, ganja, pot atau hemp TIDAK menimbulkan ancaman kepada masyarakat umum, sebaliknya Pokok Ganja adalah sangat berbahaya bagi syarikat-syarikat minyak, alkohol, tembakau industri dan sejumlah besar syarikat-syarikat kimia. Berbagai perniagaan besar, dengan pelaburan berbillion ringgit menggunakan pengaruh mereka, dengan menekan kebenaran melalui undang2.

2. Kebenarannya adalah jika ganja itu ditanam macam pokok kelapa sawit dan digunakan untuk dijadikan produk komersil, hal itu akan membuat bom atom industri! Pengusaha belum pernah dididik tentang potensi produk dari pokok ganja ini. Billionaire dan orang2 kaya telah bersekongkol untuk menyebarkan maklumat yang salah tentang tanaman yang sangat serbaguna ini, dan jika digunakan dengan betul, akan menghancurkan syarikat mereka.

3. Mana Perkataan buruk pasal ganja ini datang? Pada pertengahan tahun 1930-an, Pelabor industri arak, rokok dsb yg bakal terjejas telah membuat propaganda menodai citra baik dan fenomenal sejarah tanaman ganja ...

[/U]Fakta daun ganja/U]

1. Daun ganja boleh hasilkan kertas sangat bermutu melebihi kualiti double AA kerana tidak akan kuning simpan lama untuk ribuan tahun. Menariknya 1 ekar pokok ganja sama dengan 4 ekar hutan perlu ditebang bagi hasilkan kertas.

2. Seluar jean yg bermutu tahan lama, like better than Levis memerlukan daun ganja

3. Biji pokok ganja boleh hasilkan minyak bagi buat plastik yg plastik tu mesra alam.

4. Biji benih pokok ganja tinggi protien guna untuk produk makanan.

5. Pokok ganja ada jantan dan betina, imej daun ganja yg famous tu pokok betina, pokok jantan pulak kurang daun dan tidak menarik.

Banyak lagi..anda tahu dari source ni

http://www.youtube.com/watch?v=Jwd2k9oj0K8
 
Sponsored Post

WangEmas

Active+ Member
Joined
Aug 28, 2009
Messages
3,519
Reaction score
55
Points
30
kesan nya walaupun 1 tapi lebih buruk daripada 11 kebaikan yg ada
 

Putra_Quezee

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Feb 7, 2008
Messages
1,287
Reaction score
19
Points
25
huhu.... menarik info ni... 10q tt...
 

Putra_Quezee

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Feb 7, 2008
Messages
1,287
Reaction score
19
Points
25
ada tak sapa2 warga cg ambik benda nie? :D
 

redpips

Fun Poster
Joined
Dec 11, 2009
Messages
881
Reaction score
22
Points
15
wow......cik husin....yumpy....huhuhuhu:">
 

forexian

Super Active Member
Joined
Sep 28, 2008
Messages
6,034
Reaction score
61
Points
80
wow tt x takut ke.....ni leh kena soal ngan polis narkotik ni....hihi
 

harraz asyraaf

Super Active Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
7,794
Reaction score
93
Points
70



Alasan sebenarnya pokok ganja dilarang oleh undang2 seluruh dunia kecuali negara Belanda (boleh hisap tapi takleh tanam) takdalah sampai teruk menjejaskan kesihatan fikiran tubuh badan manusia sebagai alasan utama larangan penggunaannya..


1. Pokok Marijuana, canabis, ganja, pot atau hemp TIDAK menimbulkan ancaman kepada masyarakat umum, sebaliknya Pokok Ganja adalah sangat berbahaya bagi syarikat-syarikat minyak, alkohol, tembakau industri dan sejumlah besar syarikat-syarikat kimia. Berbagai perniagaan besar, dengan pelaburan berbillion ringgit menggunakan pengaruh mereka, dengan menekan kebenaran melalui undang2.

2. Kebenarannya adalah jika ganja itu ditanam macam pokok kelapa sawit dan digunakan untuk dijadikan produk komersil, hal itu akan membuat bom atom industri! Pengusaha belum pernah dididik tentang potensi produk dari pokok ganja ini. Billionaire dan orang2 kaya telah bersekongkol untuk menyebarkan maklumat yang salah tentang tanaman yang sangat serbaguna ini, dan jika digunakan dengan betul, akan menghancurkan syarikat mereka.

3. Mana Perkataan buruk pasal ganja ini datang? Pada pertengahan tahun 1930-an, Pelabor industri arak, rokok dsb yg bakal terjejas telah membuat propaganda menodai citra baik dan fenomenal sejarah tanaman ganja ...

[/U]Fakta daun ganja/U]

1. Daun ganja boleh hasilkan kertas sangat bermutu melebihi kualiti double AA kerana tidak akan kuning simpan lama untuk ribuan tahun. Menariknya 1 ekar pokok ganja sama dengan 4 ekar hutan perlu ditebang bagi hasilkan kertas.

2. Seluar jean yg bermutu tahan lama, like better than Levis memerlukan daun ganja

3. Biji pokok ganja boleh hasilkan minyak bagi buat plastik yg plastik tu mesra alam.

4. Biji benih pokok ganja tinggi protien guna untuk produk makanan.

5. Pokok ganja ada jantan dan betina, imej daun ganja yg famous tu pokok betina, pokok jantan pulak kurang daun dan tidak menarik.

Banyak lagi..anda tahu dari source ni

http://www.youtube.com/watch?v=Jwd2k9oj0K8
nak bisnis ganja pulak ker cik sukan??:D
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
bekas2 pengamal ganja(wat cam rokok, hari2 layan), akan cakap berulang2.

tapi dorang masih berfungsi normal. kerjaya tidak terjejas.
cuma aku bosan kalau sembang dgn dorang ni. :D
 

periamuda

Super Active Member
Joined
May 30, 2009
Messages
5,907
Reaction score
66
Points
70
Alasan sebenarnya pokok ganja dilarang oleh undang2 seluruh dunia kecuali negara Belanda (boleh hisap tapi takleh tanam) takdalah sampai teruk menjejaskan kesihatan fikiran tubuh badan manusia sebagai alasan utama larangan penggunaannya..
Di belanda memang boleh hisap ganja tapi ada rules tertentu iaitu dalam kuantiti yg kecil (soft drug). Pengharaman ganja di seluruh dunia disebabkan penyalahgunaannya yg sememangnya memberi kesan teruk ke atas tubuh badan.

1. Pokok Marijuana, canabis, ganja, pot atau hemp TIDAK menimbulkan ancaman kepada masyarakat umum, sebaliknya Pokok Ganja adalah sangat berbahaya bagi syarikat-syarikat minyak, alkohol, tembakau industri dan sejumlah besar syarikat-syarikat kimia. Berbagai perniagaan besar, dengan pelaburan berbillion ringgit menggunakan pengaruh mereka, dengan menekan kebenaran melalui undang2.
Tak paham la ayat ni....Marijuana, canabis, hemp tu sume ialah nama lain bagi ganja. So marijuana = canabis = hemp = ganja.

2. Kebenarannya adalah jika ganja itu ditanam macam pokok kelapa sawit dan digunakan untuk dijadikan produk komersil, hal itu akan membuat bom atom industri! Pengusaha belum pernah dididik tentang potensi produk dari pokok ganja ini. Billionaire dan orang2 kaya telah bersekongkol untuk menyebarkan maklumat yang salah tentang tanaman yang sangat serbaguna ini, dan jika digunakan dengan betul, akan menghancurkan syarikat mereka.
Ganja menghasilkan cannabinoid sejenis natural product yang berguna dalam bidang perubatan tapi pengkomersilan ganja secara besar-besaran akan menberi kesan buruk kepada negara disebabkan potensi penyalahgunaannya lebih banyak daripada digunakan secara baik.

3. Mana Perkataan buruk pasal ganja ini datang? Pada pertengahan tahun 1930-an, Pelabor industri arak, rokok dsb yg bakal terjejas telah membuat propaganda menodai citra baik dan fenomenal sejarah tanaman ganja ...
Kesan ganja boleh dilihat dalam masa singkat....manakala kesan arak dan rokok dalam jangka masa panjang. Sume ni pun tak elok...tapi ganja 10x lebih berbahaya.

Kesimpulannya...ganja tak boleh dikomersilkan!!!
 
Sponsored Post
Top
Log in Register