BTC USD 23,758.1 Gold USD 1,928.23
Time now: Jun 1, 12:00 AM

KONSPIRASI BERSAMA BRITISH BUATKAN BUKAN MELAYU KAYA-RAYA

Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
394,950
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
394,950
Reaction score
26,663
Points
2,836
Awards
2
Rupa-rupanya dah pernah ada Bank Melayu.

Tapi, pengasas Bank Melayu di bunuh secara misteri.....

Woww......tak sangka.....
Masih kita kenal Allahyarham Mustapha Maarof, pelakon era 50an dulu?

FB_IMG_1669599988069.jpg


Ini adalah ayah beliau yang di bunuh oleh gangster gangster yang di dalangi PKM komunis. Pemilik Bank Melayu pertama yang menggoncang ekonomi Tanah Melayu ketika itu yang dikuasai oleh British dan kongsi kongsi gelap pendatang Cina.

Inilah Allahyarham Maarof Zakaria, pejuang ekonomi Melayu... Allahyarham tak sanggup melihat orang Melayu berhutang dengan ceti , maka ditubuhnya Bank Kebangsaan Melayu di Jalan Klang Lama dengan menjual tanah tanah milik keluarga beliau untuk mendapatkan modal permulaan

Allahyarham sedar, kekuatan politik tidak cukup membangunkan bangsa Melayu tanpa orang Melayu dibantu dari segi modal perniagaan dan pelaburan kewangan.

Pemikiran jauh dan tindakan Maarof yang juga seorang Lawyer itu telah mencemaskan The Chartered Bank milik penjajah Inggeris dan Overseas Chinese Banking milik kaum cina yang hanya memberi pinjaman kepada kaum cina tetapi tidak kepada kaum melayu. Kaum melayu di kena kan bunga yang amat tinggi apabila terpaksa meminjam dari ceti dan kongsi kongsi gelap.

Dia di ugut dan di suruh menutup bank beliau oleh kongsi gelap , tetapi beliau tidak tunduk. Akibat nya beliau di ugut dan kongsi kongsi gelap ini telah merancang untuk menculik dan seterusnya membunuh Maarof supaya kemaraan ekonomi orang Melayu dapat disekat serta-merta.

Akhirnya, pada 4 Disember 1947, rancangan jahat tersebut berjalan dengan licik, lalu tiga hari selepas itu Maarof ditemui tidak bernyawa tergantung pada sebatang pokok di dalam hutan, Batu 13, Jalan Kuala Lumpur – Bentong.

maraf-keratanlama.transformed.jpg


Maarof dipercayai sedang menuju ke rumah ibunya di Seremban dengan memandu kereta bersendirian dari rumah beliau di Kampung Baru, Kuala Lumpur. Beliau menemui ajal dalam usia yang masih muda, iaitu 43 tahun. Sehingga kini, dalang kes bunuh Maarof, motif dan sosok pembunuh upahan tidak pernah dapat dirungkaikan.

bertapa dengkinya mereka sejak puluhan tahun yang lalu....kita adalah Bangsa Hebat. Mereka sebenarnya gentar kepada kita lebih lebih lagi bila kita bersatu.

Pernah dikongsikan pasal ni dulu dalam CG 😀

Thread 'Pengasas Bank Kebangsaan Melayu Yang Diculik & Mayatnya Digantung Pada Pokok..'

 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
394,950
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
394,950
Reaction score
26,663
Points
2,836
Awards
2
Antara sejarah yg teman sendiri tak tahu, hebat Melayu kita ada Bank, tapi puak jahanam tu yg jd punca...

Puak tu mana boleh tengok orang Melayu bangkit
Nanti mereka tak boleh dah jadikan Melayu sebagai mangsa mereka
 

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
29,868
Top Poster #3
Joined
Aug 2, 2007
Messages
29,868
Reaction score
6,324
Points
481
Awards
1
Antara sejarah yg teman sendiri tak tahu, hebat Melayu kita ada Bank, tapi puak jahanam tu yg jd punca...
Mslhnya dh bg 65 thn pemimpinan melayu perintah dasar2 British xreti nk buang jgk....ikut ja...sebab wujud watak buang ngn kontol sejati kt dunia nyata
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
394,950
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
394,950
Reaction score
26,663
Points
2,836
Awards
2
Mslhnya dh bg 65 thn pemimpinan melayu perintah dasar2 British xreti nk buang jgk....ikut ja...sebab wujud watak buang ngn kontol sejati kt dunia nyata

Macam ang pernah habaq dulu bang
British ni licik
Awai-awai lagi depa dah buat macam-macam supaya Melayu payah dah nak bangkit ikut sistem yang syumul
 
Sponsored Post

Top
Log in Register