Koleksi Dialog Lawak P.ramlee

CG Sponsors




papaxjahat

Active Member
Joined
Apr 20, 2007
Messages
1,086
Reaction score
3
Points
25
kepada warga cg.......sape ader dialog2 citer2 p.ramlee meh lah kita meriah kan kat sini.

SUDIN : Makcik.. Makcik !!.. encik !!.. Encik ni cakap.. PakMat …wroooooooo ruhhhhhh kelepok.. kecepar ..pon pon pon… Belanggar !!! motokar..

MAKCIK :pak Mat kau selalu begitu .. naik basikal.. tak pernah naik motokar ..

SUDIN : (Nada Geram)… Pak Mat Tempe Belanggar dengan motokarrrrrRRRR...

:eek: :eek: :eek:
 
Sponsored Post

znlftr

Active+ Member
Joined
Dec 13, 2006
Messages
3,278
Reaction score
2
Points
25
haji Bakhil: ..kau ni..lembu diberi gown ko katakan cantek..

hehe lawak ke?:">
 

Movie Maniac

Fun Poster
Joined
Sep 21, 2007
Messages
179
Reaction score
0
Points
10
"aik mati pun boleh senyum?"

"aku mati dalam iman daaa" :D
 

fachak

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2006
Messages
3,107
Reaction score
11
Points
35
"aku bukan marah, tapi nasihat!"
"butang baju aku mana pah?"
 

papaxjahat

Active Member
Joined
Apr 20, 2007
Messages
1,086
Reaction score
3
Points
25
RAMLEE :Kau ni bikin sibuk la... kan orang tengah bikin filem...

AJIS :Belakon filem pun belakon la.. apa pulak pasal belacan ni
sampai dia orang nak memancung-mancung..

RAMLEE :Dah cerita dia macam tu apa nak buat...

AJIS :Cerita dia macam tu Ramle.. bikin la cerita lain... cerita emas ka .. cerita ayam ka.. cerita ikan belaga ka ..cerita kumbang terbang ka.. tak boleh ?

A. NISFU :Kau 3 ekor nampak itu pintu besar tidak ?... Nampak ye..... dengan perintah aku get-outtttttttttttttt...
 

papaxjahat

Active Member
Joined
Apr 20, 2007
Messages
1,086
Reaction score
3
Points
25
Labu Labi

Labu : tak larat encik.. saya.. saya lemah semangat encik…

Pak Aji : Bodoh.. habis jahanam harta aku… selalu kau menyusahkan aku… bila lagi kau ni tak menyusahkan aku..

Labu : bila.. saya jadi menantu encik..

Pak Aji : Apa ???

Labu : bila saya jadi bapak mertua encik…

Pak Aji : bodohhh… bodoh…

Labu : sapa ?

Pak Aji : kau la…

Labu : ya encik.. bapa saya bilang .. hari nih hari bodoh saya encik...

Pak Aji : patut laaa

:)) :)) :))
 

hilal

Permanently Banned - Forum Troll
Joined
May 29, 2006
Messages
3,454
Reaction score
3
Points
25
sudin tgh coverline tak mau bg mak die masuk bilik...

Mak sudin : Nape kau ni din, bglah mak masuk bilk ni
sudin : mak, bapak tak dtg sekali?
mak sudin : apa kau buang tabiat ke ni din? bapak kau kan dah
lama mati??!!!
 

eNOOBz

Active Member
Joined
May 10, 2007
Messages
1,338
Reaction score
0
Points
20
TUAN PUTERI : wahai Ahlil Nujum..
PAK BELALANG : iyer Tuan Puteri..
TUAN PUTERI : boleh tak kita jumpa malam nie?
PAK BELALANG : ehh.. TAK BOLEH Tuan Puteri.. nanti orang nampak.......... di mana Tuan Puteri?
TUAN PUTERI : di Taman..
PAK BELALANG : ehh.. TAK BOLEH Tuan Puteri.. sebab di Taman banyak pengawal lalu lalang.......... pukul berapa Tuan Puteri?
TUAN PUTERI : pukul 11 malam..
PAK BELALANG : ehh.. TAK BOLEH Tuan Puteri.. sebab pukul 11 malam patik ada mengubat orang sakit..
(Suasana senyap sekitika)
PAK BELALANG : emm.. TAPI tak aper ler Tuan Puteri.. biarlah orang sakit tu mati..
:) :D :))
 

abas_6439

Legendary Member
Joined
Aug 19, 2007
Messages
11,842
Reaction score
0
Points
110
penghulu.....:
assalamualaikum pak belalang..​
pak belalang.:
belalang,oii belalang.​
belalang.....:
ye pak...​
pak belalang.:
engkau pegi cakap dekat diorang tu....bapak takde
di rumah.​
belalang.....:
baik pak.....[buka tingkap].....waalaikumussalam..​
penghulu.....:
haaah belalang...bapak kau ade di rumah....?​
belalang.....:
bapak ade di rumah tapi bapak suruh bilang yang
bapak takde di rumah.​
penghulu.....:
ah..!!! kau buka pintu ni belalang...biar aku yang
bangun kan die.​
 
Sponsored Post
Top
Log in Register