Kodak Gagal & Bankrap Selepas 131 Tahun Operasi

CG Sponsors




Sponsored Post

lantana

Active+ Member
Joined
Jul 30, 2012
Messages
4,036
Reaction score
25
Points
30
He who does not know what he risk,risk everything...
 

bounty_hunter

Active+ Member
Joined
Oct 16, 2013
Messages
2,603
Reaction score
1
Points
25
skang ni pun ada lg ke org pg cuci gambar

pg kedai gmbr nak potostat je. tp bapak mahal 30sen
Cuci gambar mungkin dah x ada...

Tapi print gambar dengan ambil gambar masih ada...

Gambar tu pulak siap dia touch up lagi dengan photoshop...

Kedai gambar pun dah maju sekarang ni, kalau x, x ada pelanggan...
 

AuraSuccess_88

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 3, 2010
Messages
69,868
Reaction score
185
Points
528
selamat tinggal kodak...

kamera dia den suka beli...pakai 2,3 jenis jugak..pas nie tak beli dah ler.huhuhu
 

Emy_Ezra

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2012
Messages
5,538
Reaction score
255
Points
96
Senasib dengan Nokia n Blackberry.
 

ciksue01

Active Member
Joined
Jan 28, 2011
Messages
2,235
Reaction score
17
Points
25
canon lebih power sekarang drp kodak kot
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
24,571
Reaction score
3,694
Points
236
Kodak Memasuki Arena Perubatan Melalui Kodak Pharmaceuticals

Kodak adalah jenama yang besar dalam arena fotografi. Saya masih ingat lagi pada zaman kecil, ada kamera yang menggunakan filem – jika filemnya habis pasti saya akan meminta ayah saya belikan “kodak” sedangkan namanya adalah gelung filem. Ia adalah seakan ubat gigi, walaupun ada banyak jenama – ramai akan memanggilnya “colgate”. Terkini, Kodak mengembangkan lagi perniagaan mereka dengan memasuki arena perubatan.

Kodak mengumumkan Kodak Pharmaceuticals, iaitu syarikat pengeluaran bahan-bahan untuk membuat ubat. Mereka dibantu oleh kerakaan Amerika Syarikat dengan pinjaman wang sebanyak $765 juta, iaitu sekitar RM3.3 bilion untuk memulakan perniagaan ini. Tujuan Kodak hadir dengan perniagaan farmaseutikal ini adalah untuk membantu menyelesaikan masalah negara yang mengalami kekurangan bahan yang kronik. Dengan wujudnya bahagian farmaseutikal ini, ia boleh meningkatkan 25% bahan perubatan yang diperlukan yang akan digunakan pada nir-biologi, nir-antibakteria atau juga mana-mana asas farmaseutikal .

Kerajaan Amerika Syarikat sanggup mengeluarkan wang sebnyak RM3.3 bilion ini, kerana dikira sebagai Akta Pengeluaran Pertahanan Era Peperangan Korea yang mana turut digunakan untuk mempercepatkan penghasilan alat bantuan pernafasan, pelitup muka dan alatan perubatan ketika Covid-19.

Sebenarnya ini bukan kali pertama Kodak terlibat dengan dunia perubatan. Pada tahun 1988 Kodak pernah membeli Sterling Drug dan kerana masih ingin fokus ke arena pengimejan dan fotografi – ia dijual pada tahun 1994.

kodak.jpg


Sumber asal https://www.kodak.com/en/company/page/kodak-pharmaceuticals
 
Sponsored Post
Top
Log in Register