BTC USD 38,912.1 Gold USD 1,874.34
Time now: Jun 1, 12:00 AM

KKM cadang rentas negeri balik raya ditangguh

hiduprakyat

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
3,985
Reaction score
302
Points
51

adhamspital_1618462758.jpg

KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) hari ini mencadangkan rentas negeri untuk sambutan Aidilfitri pada bulan depan ditangguh.

Perkara itu dimaklumkan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba.

Selain itu, beliau berkata, bazar Ramadan juga akan ditutup jika terdapat kluster jangkitan dipercayai daripada aktiviti bazar.

Pada Sabtu lalu, Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata KKM perlu membuat pengumuman lebih awal berhubung rentas negeri sempena perayaan Aidilfitri ini.

Beliau berkata, ia berikutan keputusan sama ada membenarkan atau tidak orang ramai melakukan rentas negeri ketika perayaan itu adalah atas nasihat kementerian berkenaan.

Katanya, isu rentas negeri untuk pulang beraya adalah perkara utama khususnya apabila Ramadan tiba.

"Apabila mereka (KKM) membuat penilaian risiko, mereka tahu sekiranya buka, apa risikonya atau kesannya. Jadi kita tunggu daripada KKM sama ada boleh atau tidak rentas negeri sempena Aidilfitri nanti.

"Ia bukan kuasa kita...kita lihat apa yang berlaku dulu apabila kerajaan membenarkan dan rentas negeri dibuka, terdapat 31 kluster balik kampung, sebab itu KKM perlu berhati-hati kali ini.

"Kita akan umum dalam waktu terdekat kerana kita pun tidak mahu ganggu orang balik kampung, mahu beli tiket pesawat atau bas," katanya.


== berita harian
 
Sponsored Post

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,674
Reaction score
1,598
Points
201
Yahooo syukur...
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
23,775
Reaction score
2,432
Points
201
Balik kampung adalah hak asasi manusia - Suhukum.
 

Ahmad Pintu8_8

Active Member
Joined
Mar 26, 2012
Messages
1,918
Reaction score
188
Points
43
Harini kes pun naik tinggi..

dengan keadaan semasa susah nak cakap, berdoa je la semoga dipermudahkan urusan akan datang..

adakah dengan mengambil kira bila ramai dah vaksin baru akan ada kelonggaran merentas negeri...
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,244
Reaction score
770
Points
81
dah boleh agak dah... pkp pkpb pkpp pkpb pkp pkpp pkbb berulang2 kali sampai la abg jamil mammm... dah tiba masa beri peluang pentadbiran baru utk berusaha membendung covid berbanding kerajaan sedia ada yg dah terbukti gagal.. sibuk sgt melobi menambah kerusi parlimen, lepas tu sembang darurat politik..haha
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,674
Reaction score
1,598
Points
201
dah boleh agak dah... pkp pkpb pkpp pkpb pkp pkpp pkbb berulang2 kali sampai la abg jamil mammm... dah tiba masa beri peluang pentadbiran baru utk berusaha membendung covid berbanding kerajaan sedia ada yg dah terbukti gagal.. sibuk sgt melobi menambah kerusi parlimen, lepas tu sembang darurat politik..haha
Pentadbiran br klau rakyat degil xmau ikut sop sama jgk bro...
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,244
Reaction score
770
Points
81
Pentadbiran br klau rakyat degil xmau ikut sop sama jgk bro...

cuba dulu.. rakyat dh muak dgn flip flop dan dasar pilih kasih kerajaan.. macam mana rakyat nak hormat dasar2 dari kerajaan yg tidak menghormati mandat rakyat itu sendiri.. yg gagal tu dah terbukti gagal dan sedang meneruskan kegagalannya.. darurat ni ada juga yg berjaya iaitu berjaya menambah kerusi di parlimen.. kita pernah berjaya melawan covid dan tak mustahil kita boleh berjaya sekali lagi jika kerajaan ikhlas utk benar2 melawan covid..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
298,670
Reaction score
12,787
Points
2,376

View attachment 361442

KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) hari ini mencadangkan rentas negeri untuk sambutan Aidilfitri pada bulan depan ditangguh.

Perkara itu dimaklumkan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba.

Selain itu, beliau berkata, bazar Ramadan juga akan ditutup jika terdapat kluster jangkitan dipercayai daripada aktiviti bazar.

Pada Sabtu lalu, Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata KKM perlu membuat pengumuman lebih awal berhubung rentas negeri sempena perayaan Aidilfitri ini.

Beliau berkata, ia berikutan keputusan sama ada membenarkan atau tidak orang ramai melakukan rentas negeri ketika perayaan itu adalah atas nasihat kementerian berkenaan.

Katanya, isu rentas negeri untuk pulang beraya adalah perkara utama khususnya apabila Ramadan tiba.

"Apabila mereka (KKM) membuat penilaian risiko, mereka tahu sekiranya buka, apa risikonya atau kesannya. Jadi kita tunggu daripada KKM sama ada boleh atau tidak rentas negeri sempena Aidilfitri nanti.

"Ia bukan kuasa kita...kita lihat apa yang berlaku dulu apabila kerajaan membenarkan dan rentas negeri dibuka, terdapat 31 kluster balik kampung, sebab itu KKM perlu berhati-hati kali ini.

"Kita akan umum dalam waktu terdekat kerana kita pun tidak mahu ganggu orang balik kampung, mahu beli tiket pesawat atau bas," katanya.


== berita harian

AIDILFITRI | KKM Cadang Rentas Negeri Ditangguhkan

Kementerian Kesihatan (KKM), mencadangkan aktiviti rentas negeri untuk sambutan Hari Raya Aidilfitri ditangguhkan.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba berkata, ia susulan penularan wabak COVID-19 masih berada di tahap membimbangkan.

‘SUBSCRIBE’ saluran YouTube Buletin TV3 https://bit.ly/3oF4onJ untuk lebih banyak klip berita terkini.

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register