Kita di lahirkan utk HIDUP atau utk MATI?

CG Sponsors




nyioq

Fun Poster
Joined
Jul 17, 2007
Messages
680
Reaction score
29
Points
30
Dia nak bagi kita ni menikmati kehidupan dan merasai nikmat kewujudan dalam kehidupan ni.
Kita sudah dipandang Tuhan di seawal awal pandangan.
Kenanglah selalu akan setiap nikmat yang Allah Taala kurniakan..
video ni bagi aku best dengar.

 
Sponsored Post

akudotcom

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
7,995
Reaction score
1,509
Points
151
WAHAI ORG YG PERCAYA..DUNIA ITU TAMAN PERMAINAN

๐Ÿ“– 47:36
โ€Žุฅูู†ูŽู‘ู…ูŽุง ุงู„ุญูŽูŠูŽุงุฉู ุงู„ุฏูู‘ู†ู’ูŠูŽุง ู„ูŽุนูุจูŒ ูˆูŽู„ูŽู‡ู’ูˆูŒ ูˆูŽุฅูู† ุชูุคู’ู…ูู†ููˆุง ูˆูŽุชูŽุชูŽู‘ู‚ููˆุง ูŠูุคู’ุชููƒูู…ู’ ุฃูุฌููˆุฑูŽูƒูู…ู’ ูˆูŽู„ูŽุง ูŠูŽุณู’ุฃูŽู„ู’ูƒูู…ู’ ุฃูŽู…ู’ูˆูŽุงู„ูŽูƒูู…ู’
*Sesungguhnya kehidupan dunia hanyalah PERMAINAN dan senda gurau [ูˆูŽู„ูŽู‡ู’ูˆูŒ]*.

Dan jika kamu PERCAYA (beriman) dan BERTAQWA, Allah akan memberikan pahala kepadamu dan Dia tidak akan meminta harta-hartamu.




WAHAI ORG YG MEMPUNYAI AKAL

MENGAPA TIDAK MAU BERMAIN SAMBIL BERTAQWA :cool:

๐Ÿ“– 6:32
โ€ŽูˆูŽู…ูŽุง ุงู„ู’ุญูŽูŠูŽุงุฉู ุงู„ุฏูู‘ู†ู’ูŠูŽุง ุฅูู„ุงูŽู‘ ู„ูŽุนูุจูŒ ูˆูŽู„ูŽู‡ู’ูˆูŒ ูˆูŽู„ูŽู„ุฏูŽู‘ุงุฑู ุงู„ุขุฎูุฑูŽุฉู ุฎูŽูŠู’ุฑูŒ ู„ูู‘ู„ูŽู‘ุฐููŠู†ูŽ ูŠูŽุชูŽู‘ู‚ููˆู†ูŽ ุฃูŽููŽู„ุงูŽ ุชูŽุนู’ู‚ูู„ููˆู†ูŽ

*Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari PERMAINAN dan SENDA GURAU [ูˆูŽู„ูŽู‡ู’ูˆูŒ] belaka*.

Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang BERTAQWA. Oleh itu, tidakkah kamu BERAKAL [ุชูŽุนู’ู‚ูู„ููˆู†ูŽ]?



KERANA YG TIDAK BERAKAL ITU MATI
YG TAHU ITU LAH YG HIDUP ๐Ÿ˜…

๐Ÿ“– 29:64
โ€ŽูˆูŽู…ูŽุง ู‡ูŽุฐูู‡ู ุงู„ู’ุญูŽูŠูŽุงุฉู ุงู„ุฏูู‘ู†ู’ูŠูŽุง ุฅูู„ูŽู‘ุง ู„ูŽู‡ู’ูˆูŒ ูˆูŽู„ูŽุนูุจูŒ ูˆูŽุฅูู†ูŽู‘ ุงู„ุฏูŽู‘ุงุฑูŽ ุงู„ู’ุขุฎูุฑูŽุฉูŽ ู„ูŽู‡ููŠูŽ ุงู„ู’ุญูŽูŠูŽูˆูŽุงู†ู ู„ูŽูˆู’ ูƒูŽุงู†ููˆุง ูŠูŽุนู’ู„ูŽู…ููˆู†ูŽ

*Dan tiadalah kehidupan DUNIA ini melainkan senda gurau [LAHWA] dan main-main*.

โ–ชDan sesungguhnya akhirat itulah yang *sebenarnya KEHIDUPAN*, kalau mereka MENGETAHUI [ูŠูŽุนู’ู„ูŽู…ููˆู†ูŽ]
 

akudotcom

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
7,995
Reaction score
1,509
Points
151
TT nak ke hidup tak mati2..bosan nanti...
semua manusia akan merasai mati
Kalau tak mati2, jenuh semua generasi muda tak dpt keje..nak dpt jusa pun takde peluang

dunia Sesak di penuhi manusia
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,367
Reaction score
935
Points
71
Apakah kita di lahirkan utk HIDUP atau utk MATI? :cool:

Mohon yg arif berikan jwpan?

Semua jawapan di terima pakai
Orang berbudi kita berbahasa
Orang memberi kita merasa

Nak jwb dlm ati pun bole :p
Kita dilahirkan di dunia ni untuk BERAMAL SOLEH.

Dan (sungguh ngeri) sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang berdosa itu menundukkan kepalanya di hadapan Tuhan mereka (dalam keadaan malu dan hina, sambil merayu): "Wahai Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar dengan sejelas-jelasnya (akan segala yang kami ingkari dahulu); maka kembalikanlah kami ke dunia supaya kami mengerjakan amal-amal yang baik; sesungguhnya kami sekarang telah yakin". (As-Sajdah 32:12)
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,510
Reaction score
1,601
Points
596
Masa hidup, kita sembah pd Tuhan


Kalau da MATI nanti,
Kita nak bawak BEKALAN apa utk di persembahkan pd Tuhan? :unsure:
jadi dalam hidup jauhkan banyak kemungkaran dalam hidup

sentiasa ingat pada Allah dan ikut perintah Allah
 

userun

Super Active Member
Joined
Mar 16, 2009
Messages
6,381
Reaction score
72
Points
80
kerana kasih dan SayangNya kita diciptakan. Kepada siapakah Dia nak menunjukkan Kasih Sayang Nya? Bila hang dihidupkan atas dasar kasih sayang Nya, jadi hiduplah kita di dunia ini dengan berkasih sayang.
 

akudotcom

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
7,995
Reaction score
1,509
Points
151
Kita dilahirkan di dunia ni untuk BERAMAL SOLEH.

Dan (sungguh ngeri) sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang berdosa itu menundukkan kepalanya di hadapan Tuhan mereka (dalam keadaan malu dan hina, sambil merayu): "Wahai Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar dengan sejelas-jelasnya (akan segala yang kami ingkari dahulu); maka kembalikanlah kami ke dunia supaya kami mengerjakan amal-amal yang baik; sesungguhnya kami sekarang telah yakin". (As-Sajdah 32:12)
Semua org mau buat amal kebajikan
Tp knp masih ada org yg buat amal kemungkaran/kejahatan?
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,367
Reaction score
935
Points
71
Semua org mau buat amal kebajikan
Tp knp masih ada org yg buat amal kemungkaran/kejahatan?
Allah kurniakan akal kepada semua manusia.

Manusia itu kena berusaha menggunakan akal yang dikurniakan itu untuk membuat amal soleh.

Manusia yang buat kemungkaran tu sebab dia sendiri pilih untuk ke jalan sesat. Hadap lah apa yang dia pilih nanti.

Kesimpulannya, terpulang kepada manusia tu bagaimana dia berusaha untuk menggunakan akal yang dikurniakan.

Contoh, seorang cina dan india yang masih kafir, secara lahiriah kita lihat dia belum diberi hidayah oleh Allah s.w.t.

Tapi, kita kena ingat dia jugak dikurniakan akal seperti kita. Kalau dia sendiri tidak berusaha untuk mencari hidayah, bagaimana Allah nak beri hidayah pada dia.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register