BTC USD 59,760.8 Gold USD 2,411.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kisah tadika...disebalik nama SmartKids(mengelirukan)

Duff

Fun Poster
Messages
114
Joined
Nov 6, 2008
Messages
114
Reaction score
27
Points
20
Berhati2lah sblm register anak masuk tadika, berkorbanlah sedikit,carilah yg dapat menjamin masa depan Islam dan keluarga kita sendiri.Saya menghantar anak saya ke PASTI. Terperanjat apabila setahun di PASTI, beliau sudah pandai bacaan-bacaan dalam solat, kira dah pandai solatlah,lega rasanya

Semoga kita semua dilindungi Allah, dunia dan akhirat..Amin

Fw: Kisah tadika...disebalik nama SmartKids

Assalamu'alaikum saudara/saudari sekelian.

Diharap dapat mengesan jika anak-anak saudari belajar di Tadika Smartkids sekarang ini di tukar nama k epa da JC Kindergard (JC maksudnya Jesus Christ) ini diakui sendiri oleh pemilik ini.

Juga pemilik k/gerten ini beritahu bahawa ia (tadika) ini milik syarikat Singapura yang mengembangkan modulnya di Malaysia .

Tujuan saya mengutarakan isu ini berbangkit daripada seorang guru melayu Islam di k/garten ini yang memberitahu bahawa beliau dibayar gaji sebanyak RM900 sebulan. Tetapi, di tempat beliau mengajar, beliau ditekan dan dipaksa menganut agama kristian.

Beliau akhirnya mengambil keputusan untuk berhenti kerja. Sebelum berhenti kerja, beliau diugut dengan kata 'nak ambil nyawa seorang bukan susah sangat'.

Perkara ini telah dilaporkan ke Jabatan Agama Islam untuk tindakan selanjutnya.

Oleh itu, saudari sedarlah jika guru itu seorang dewasa dipaksa berbuat demikian, bagaimana pula anak-anak kita yang masih kecil yang menelan semua pesanan, ajaran ajakan guru di situ dan bagaimana pula dengan guru yang lemah imannya kerana gajinya boleh tahan dgn kerja sebagai guru tadika.

Zaman sekarang mcm2 cara digunakan utk menyesatkan kite org islam.

Maka kita kena extra precaution. Takut lah! gerakan2 diorang ni dapat sponsor yg besar dari badan2 tertentu.
 
Sponsored Post

aku bukan nak berpihak mana2...
pengalaman aku hantar anak ke tadika islam memang menyedihkan...
atas niat nakkan anak dapat pendidikan yang berteraskan islam tergendala bila setahun masuk 1 tadika tu, yang belajar hanya abc dan huruf jawi...lebihnya main...
berbanding dgn satu tadika milik kaum lain yang siap mengajar sopan santun dgn orang tua..
jadi kalau nak memilih, berhati-hati...
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register