Kisah kura-kura (18 sx)

CG Sponsors




ghettoriot

Active Member
Joined
Jul 26, 2008
Messages
1,811
Reaction score
1
Points
20
Dalam sebuah kampung ada 3 ekor kura-kura jantan yang gatal. Pada satu hari 3 ekor kura2 yg bersahabat baik tersebut telah berjumpa dengan seekor kura2 bohsia.
Setelah memujuk rayu, kura-kura 3 bersahabat telah mendapat `green light' dari kura2 bohsia. Maka bermesyuarat lah 3 ekor kura2 tersebut dimana hendak dibawa kura2 bohsia tersebut untuk di projek. Kata sepakat telah dibuat untuk membawa kura2 bohsia itu ke sebuah bukit.
Setelah sampai di kaki bukit, kura2 A & kura2 bohsia tersebut telah naik ke atas bukit utk memulakan adingan, sementara kura2 B & C menunggu di kaki bukit, utk giliran mereka. Peserta terakhir iaitu kura2 C setelah siap projek telah berpesan kepada kura2 bohsia supaya bersiap utk pulang ke kampung bersama2 & mereka akan menunggu kura2 bohsia tersebut di kaki bukit.
Setelah menunggu hampir 30 minit kura2 A,B & C menjadi pelik kerana kura2 bohsia tersebut masih belum turun ke kaki bukit. Dalam kehairanan tersebut, tiba2 menjeritlah kura2 C :-
"Alamakkkk.... aku terlupa nak terbalikkan si bohsia tu balik
 
Sponsored Post

fadel

Active+ Member
Joined
Mar 19, 2007
Messages
3,016
Reaction score
60
Points
35
...har ,,har,, har !!hari2x maO!!
 

kez

Active+ Member
Joined
Mar 16, 2008
Messages
3,262
Reaction score
23
Points
25
bahaya betul hidup seekor kura2..
kalau lupa nak terbalikkan.. keras je la dok mcm tu..
 

amins33

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
5,481
Reaction score
5
Points
65
memang terkapai-kapai la kura2 bohsia tu kat atas bukit haha
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
giler punya lawak....... sakit perut aku nih!!!!
 
Sponsored Post
Top
Log in Register