Kisah 4 Pengantin Baru

CG Sponsors




oxygenO2

Legendary Member
Joined
Apr 7, 2008
Messages
12,191
Reaction score
29
Points
120
Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi
iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri. Satu hari mereka
berpakat utk kawinkan anak2 ni serentak.

Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu
pun bercadang untuk pegi honeymoon. Siti pegi
honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman,
Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti
jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan
macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis
panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat
dan cepat." panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti
yang bertulis 'Standard Chartered'. Tercari2lah
kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan
bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis
"Besar, teguh dan peramah".. Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis
'Nescafe'. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi
keduanya membaca iklan yang bertulis "Nikmatnya
hingga ke titisan yang terakhir" Bahagialah Si Seri rupanya....

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni
bertulis KFC'. Carilah iklan KFC dan tersenyum
keduanya membaca iklan yang bertulis 'Hingga
Menjilat Jari'... Bahagialah Si Murni rupanya...

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah
dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu... tak ada jugak..
masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri
dengan isi kandungannya "AIR ASIA".

Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb
tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya.

Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau
nak senyum atau menangis.. Apa motto iklan itu...??

"7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON-STOP!!"

:)) :)) :))
 
Sponsored Post

viper207

Banned
Joined
Nov 12, 2008
Messages
5,590
Reaction score
54
Points
70
kesian kor dah ader laa.. Astro Ceria tol :eek::eek:

meh aku tolong bagi spanduk free

:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam:(scam
 

oxygenO2

Legendary Member
Joined
Apr 7, 2008
Messages
12,191
Reaction score
29
Points
120
ala..aku dh agak sure penah ader,saje jer nk peringat balik..
:D :D :D
 

dell

Super Active Member
Joined
Apr 29, 2007
Messages
8,125
Reaction score
90
Points
80
...tp bestjuga baca balik..

..kekeekkeke...

..walaupun Astrok..tapi tergelak juga aku..kekekekek..
 

syam dungun

Super Active Member
Joined
Jan 2, 2011
Messages
6,202
Reaction score
16
Points
65
hahahaha.. Biar r astrok pun.. ni 1st time ak bca.. :)):))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register