Kilang keluarkan kereta mirip Porsche

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591

GAMBAR menunjukkan kereta yang diubah suai menjadi Porsche dan Ferarri di garaj milik Chris di Bangkok pada 16 Januari lalu.

BANGKOK - Seorang pemilik kilang di sini, Chris Pongpitaya menyediakan perkhidmatan menjadikan cita-cita sejumlah pemilik kereta berpendapatan rendah memperoleh kenderaan idaman mereka.

Dia yang berumur 45 tahun mendapat tempahan daripada pemilik-pemilik kereta dalam dan luar negara untuk mengubahsuai kenderaan mereka menjadi seperti Porsche, Ferarri , Aston Martin, Lamborghini dan jenama terkenal lain.

Kereta itu diubahsuai oleh syarikat milik Chris, Schones.

Dia mendapat pengalaman mengubahsuai kenderaan itu semasa bekerja selama 14 tahun di Studio Reka Bentuk Porsche, Jerman.

Ketika itu dia bekerja untuk mereka ruang dalaman pesawat.

"Mempunyai kereta-kereta seperti itu (sport) merupakan mimpi bagi kebanyakan orang tetapi tidak dapat membelinya menyebabkan mereka memandu kereta-kereta replika itu," katanya kepada agensi berita AFP.

Kereta-kereta itu diubahsuai dengan menggunakan cesi kenderaan lama dan enjin kereta Jepun.

Masa yang diperlukan untuk mengubahsuai kereta itu ialah 12 hari. - Agensi
 
Sponsored Post

ejoybaik

Super Active Member
Joined
May 22, 2008
Messages
5,534
Reaction score
29
Points
70
mak datok... 12 hari aje dah leh konbet kancil jadik porche....
 

kni

Legendary Member
Joined
Dec 14, 2007
Messages
10,394
Reaction score
161
Points
138
mak datok... 12 hari aje dah leh konbet kancil jadik porche....
kalau kat malaysia camni, lepas tokey bengkel buat duit, 2-3 hari lepas tu JPJ plak buat duit...
hehehe...
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
mantap gak ni...
 

elan

Active+ Member
Joined
Apr 10, 2007
Messages
4,796
Reaction score
34
Points
30
nak hantar kancil suruh dia ubah jadi mcm lambogini boleh tak?
 

virtualbiz

Active+ Member
Joined
Feb 20, 2008
Messages
4,899
Reaction score
177
Points
33
wah sudah bagus ni...
blh la nissan sunny bapak aku nk konbet jadi scuderia pasni :p
 

GSR

Active Member
Joined
Jan 6, 2009
Messages
1,455
Reaction score
4
Points
25
aku nak buat jugak la.......
 
Sponsored Post
Top
Log in Register