Kilang di Batu Berendam Melaka akan ditutup

CG Sponsors




tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,208
Reaction score
828
Points
176
Semalam tok adalah berborak dengan beberapa orang kawan tok.. semuanyer melahirkan rasa kerisauan kerana banyak kilang yang dah tutup.. ada yang tutup kerana kelembapan ekonomi dan yang paling tak best ada diarahkan tutup oleh kerajaan negeri kerana kawasan tu akan dijadikan tapak pelancongan... giler ker aper ker tak tahulah.. bila dah tutup ramai ler takde peluang pekerjaan.. pastu nak jadikan kawasan pelancongan memangler baik.. tapi kalau orang dah takde duit macam mana nak g melancong..... :mad:
 
Sponsored Post

iwak

Super Active Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
7,594
Reaction score
37
Points
80
aku ada dgr jugak
giler ape
 

Pelesit Api Malaya

Active+ Member
Joined
Oct 20, 2008
Messages
2,549
Reaction score
162
Points
33
Tapi gua dengo plak banyak yng dipindahkan ke Johor... Btul ke...?

#:-S #:-S :eek: ~X( :-?
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,208
Reaction score
828
Points
176
Tapi gua dengo plak banyak yng dipindahkan ke Johor... Btul ke...?

#:-S #:-S :eek: ~X( :-?
bukan ke johor jer... kilang kawan tok tu kena pindah kat Jitra.. nak ikut or get fired... tu yang dia bengang tu.. rumah dah beli kang g kedah nak kena sewa rumah pulak... gaji kalau besau takpe jugak... yang tok dengau dah 5 kilang shutdown/muflis
 

putat76

Banned
Joined
Mar 25, 2008
Messages
4,909
Reaction score
1
Points
25
pergh sian nya
apa punya perancangan tu
gila apa
 

Pelesit Api Malaya

Active+ Member
Joined
Oct 20, 2008
Messages
2,549
Reaction score
162
Points
33
bukan ke johor jer... kilang kawan tok tu kena pindah kat Jitra.. nak ikut or get fired... tu yang dia bengang tu.. rumah dah beli kang g kedah nak kena sewa rumah pulak... gaji kalau besau takpe jugak... yang tok dengau dah 5 kilang shutdown/muflis
Tapi, gua punya kilang pun shutdown.... Bukan kat Batu Berendam... at Cheng.... Apala diorang ni.... Perlancongan tu perlancongan ler jugak... Masalah rakyat x pikir ke... Terutamanya pengangguran... Nampaknyer ramaila orng2 jati Melaka terpaksa berpindah-randah...

~X( :(( :((
 

internetbiz

Fun Poster
Joined
Apr 18, 2007
Messages
868
Reaction score
1
Points
15
Tahun ni tahun kegawatan ekonomi
Bukan di Malaysia saja tp seluruh dunia
Akan byk kilang lagi akan tutup
Akan ada ramai org menggangur atau kena buang keje

Carilah jln lain utk dptkan pendapatan utk tangung keluarga
 

Moktey

Active Member
Joined
Dec 18, 2007
Messages
1,021
Reaction score
5
Points
25
Kilang kat situ ...
Nasional Semiconductor , TEAC , Infineon , Maxell ,
Tapi tu yang besar- besar, jadik tak yang ni tutup.sapa ada info
 

infosinar

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
sian kt yg da bkeluarga tu..
kene plak da beli uma kt sini..
yg aku tau kawasan tu tmasuk dlm kawasan hang tuah jaya..
apa hang tuah jaya ni???
platform pelancongan ke pntadbiran negeri??
 
Sponsored Post
Top
Log in Register