BTC USD 56,838.1 Gold USD 1,834.73
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ketuanan Umno - Rasuah pun selamat

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Ketuanan Umno - Rasuah pun selamat
Penarik Beca
Sun | Nov 09, 08 | 5:16:18 pm MYT


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau gembira dengan keputusan mahkamah membebaskan bekas Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Luar Bandar, Datuk Dr Abdul Aziz Muhamad daripada tuduhan melakukan pecah amanah dan menipu melibatkan RM9 juta, lapor mStar Online.

Saya tidak sangka pandangan Dr Mahathir terhadap Dr Abdul Aziz sama dengan apa yang tercatat dalam laman media PKR 16/11/05.

Keadilan mempersoalkan mengapa Dr Abdul Aziz sahaja yang didapati bersalah atas tuduhan pecah amanah dan berbohong tetapi Menteri Pembangunan Luar Bandar ketika itu, Tan Sri Annuar Musa, terlepas.

"Ramai yang mengenali Abdul Aziz menganggap beliau sebagai pegawai kerajaan yang bersih serta bertanggungjawab, dan tidak percaya beliau boleh melakukan kesalahan tersebut.

"Cerita-cerita berhubung pecah amanah dan penipuan ini mula-mula dibongkar oleh bekas Ketua Pengarang NST, Datuk Abdullah Ahmad, yang mendakwa Anuar terlibat" (Perkara itu saya catit dalam tulisan saya "Berita-berita rasuah 2005: 'BPR tidak menyiasat' dan 'pemimpin bercakap sahaja'" - Harakahdaily 2/3/06)

Dr Mahathir bukan setakat mengalu-alukan pembebasan Dr Abdul Aziz, malah menyarankan beliau diberi pampasan seperti ex-gratia lumayan yang diberikan kepada bekas-bekas hakim yang dipecat oleh tribunal dalam krisis kehakiman 1988.

Malaysiakini 8/11/08 melaporkan:

Dr.Mahathir berkata kerajaan sepatutnya membayar pampasan kepada bekas ketua setiausaha Kementerian Kemajuan Luar Bandar Datuk Dr Abdul Aziz Muhamad yang telah dibebaskan Selasa lalu dari tuduhan bersubahat dalam kes jenayah pecah aman dan menipu melibatkan RM9 juta.

NST 8/11/08 pula melaporkan:

Dr Mahathir said the government should now also compensate former Rural Development Ministry secretary-gen eral Datuk Dr Abdul Aziz Muhammad, who was acquitted of abetment in committing criminal breach of trust and of cheating involving RM9 million on Thursday.

"The government is in a mood to be very nice to people and they have a lot of money.

"I think Aziz should be given a lot more because he really suffered. Salleh did not go to jail like Aziz.

"There was a miscarriage of justice for Aziz," he claimed.


Bagi yang belum atau tak sempat membaca perdebatan antara Annuar dengan Abdullah itu, sila lihat Utusan Malaysia 13/11/2001 dan 18/11/2001 (pautan-pautannya di sini). Sila baca juga berita Utusan Malaysia 13/11/2001 bertajuk "Dr Mahathir kesal pihak selewengkan wang PPRT".

Persoalannya, jika Dr Abdul Aziz tidak bersalah, siapa yang bersalah? Duit rakyat disonglapkan begitu banyak, tak mungkin tidak ada yang tidak bersalah.

Teringatlah pula kutu ini kepada berita Agendaily 9/8/06 yang melaporkan:

Beliau (Dr Mahathir) juga mendakwa berlaku cover up ke atas siasatan Badan Pencegah Rasuah ke atas seorang menteri kabinet.

"Saya tahu agensi itu telah menyiasat seseorang, tetapi ada cover up. Masa saya... saya ingat tindakan akan diambil... tetapi tidak," katanya.

Ditanya siapa, beliau berkata, "Satu ketika... seorang menteri kabinet semasa pentabiran saya".

Kesian Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang bercakap mengenai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Abdullah dah nak jatuh, tak baik balun dia lagi. Tinggal lagi, kita kesian. Tentulah kesian, dia yang dikaitkan dengan cover up isu rasuah, nampak ghairah sungguh dengan SPRM._




p/s : samseng, baling kerusi, gaduh, menunjukkan aksi lucah @ kurang sopan dan RASUAH adalah budaya UMNO..marilah kita menjauhkan diri...jauhkan diri anda dan keluarga anda dari UMNO, anda mampu mengubahnya...
 
Sponsored Post

sureheboh.com

Passed Away
Platinum Member
Joined
Jan 17, 2007
Messages
18,961
Reaction score
309
Points
131
Rajin benor boss mengikuti perkembangan UMNO ye, ada buat tesis untuk pengajian kat mana² U ke sekarang ni.
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
secara langsung akan merosakkan umno tu sendiri...Islam simple je...rasuah tetap salah dan x akan halal dalam ape jua bentuk, keadaan ataupon situasi. Jahanam mesia mcm ni.
 

kambing gurun

Active+ Member
Joined
Mar 23, 2008
Messages
3,252
Reaction score
1
Points
25
Wayang demi wayang dipentaskan pd rakyat kat intenet nih.. Syabas...
 

ejus

Active+ Member
Joined
Jun 25, 2007
Messages
2,536
Reaction score
0
Points
20
rasuah tetap rasuah umno nie...dah sebati dalam diri mereka..
 

penagih.pips

Active Member
Joined
Mar 26, 2008
Messages
1,452
Reaction score
15
Points
25
lagu tema= One Buck Short - Kelibat Korupsi

http://es.youtube.com/watch?v=iaOfc-xGppk

Bertapa hebatnya kita membeli isu terkini
Fakir miskin terpedaya
Orang kaya semakin kaya
Bagaimana kita nak maju asyik mereka rembatkan
AP senang didapat
Projek besar diorang rembat

45 hitam biru mencari-cari tujuan
Aku dia kita mangsa
Hal kecil menjadi besar
Apa lagi yang kita semua perlu lakukan
Bangsa kita keluar malam
Maruah bangsa semakin curam

Chorus:
Ingat kita takut?!
Apa mengarut?!
Kita tunjukkan!
RAKYAT KEDEPAN!


Verse 2:
Bertahun-tahun akan kita merasai sengsara
Peperangan yang tak sudah!
Cari harta mengambil tanah!
Walau sekarang kita hidup hidup dah cukup mudah
Tak cukup tamak harta
Cari makan mereka kata..
:)cgrock:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register