BTC USD 31,851.4 Gold USD 1,784.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ketua Polis Mati Ditembak - Ramai Takut Untuk Memegang Jawatan Itu

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,042
Points
1,101
du_01.1.jpg

MAYAT Ketua Polis Meoqui, Hermila Garcia ditutupi dengan kain selepas dia ditembak mati seorang lelaki dipercayai geng dadah di Meoqui, utara Mexico pada Isnin lalu


du_01.2.jpg


MEOQUI - Penduduk bandar kecil di sini, utara Mexico, berkabung bagi memperingati seorang ketua polis wanita, Hermila Garcia satu-satunya penduduk yang sanggup memegang jawatan ketua polis akhirnya mati ditembak anggota kartel dadah negara itu, lapor sebuah akhbar semalam.

Garcia, 38, menjadi ketua polis Meoqui, negeri Chihuahua dua bulan lalu sebelum dia ditembak pada Isnin lepas.

Dia diserang ketika memandu bersendirian ke tempat kerjanya.


HERMILA GARCIA

Garcia yang merupakan bekas peguam dan masih bujang, merupakan segelintir wanita yang berani memikul tanggungjawab sebagai ketua polis di beberapa buah bandar di Mexico selepas kaum lelaki mengelak untuk memegangnya kerana takut.

Dikenali dengan gelaran La Jefa Garcia, dia tidak membawa senjata atau pengawal peribadi semasa kejadian.

Keganasan dadah telah meragut nyawa hampir 30,000 orang di Mexico sejak Presiden Felipe Calderon memegang jawatan itu pada 2006.

Dia menghantar kira-kira 45,000 askar bagi memerangi kartel-kartel dadah. - Agensi
 
Sponsored Post

forexian

Super Active Member
Joined
Sep 28, 2008
Messages
6,036
Reaction score
61
Points
80
laaa,dia ni da mati ek.....x salah aku baru 2-3 bulan lepas aku baca pasal dia ni yg sanggup amik jawatan ketua polis tu dan geng2 kartel2 dadah tu bg amaran keras kat dia ni......kejap je ya....
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,042
Points
1,101
laaa,dia ni da mati ek.....x salah aku baru 2-3 bulan lepas aku baca pasal dia ni yg sanggup amik jawatan ketua polis tu dan geng2 kartel2 dadah tu bg amaran keras kat dia ni......kejap je ya....

xsempat merasa nak kawen:((
 

PiChA

Active+ Member
Joined
Mar 19, 2008
Messages
2,621
Reaction score
3
Points
25
ketua polis pun kena tembak....
 

forexian

Super Active Member
Joined
Sep 28, 2008
Messages
6,036
Reaction score
61
Points
80
hahahaha.......ko ni nemo, asal pompuan je semua ko nak kawin.....hahaha
 

bintara80

Active Member
Joined
Aug 11, 2010
Messages
2,462
Reaction score
22
Points
35
mat rempit yg xde kojo... boleh amek flight percuma gi mexico... jd polisss.

hidup drp xde makna... baik mati penuh makna
 

NightFury

Active+ Member
Joined
Jan 7, 2010
Messages
3,476
Reaction score
11
Points
25
kesian gak ...tpi tabek kt dia coz berani ...
 

astrowan

CG Top Poster Club
Joined
Aug 26, 2009
Messages
22,317
Reaction score
249
Points
138
tu dia.............dah tau bahaya awat tak guna bodyguard....nak cari nahas la tu
 

KLVIPER

Legendary Member
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,741
Reaction score
563
Points
171
Orang asli Mexico ni memang ganas gila. Masa saya kat LA dulu kalau jalan2 kat down town LA memang takut sesangat dengan dia orang ni nak pulak yang penuh tattoo tu. Lepas tu asik speaking Spanish je dengan saya. Saya buat bisu je dan guna isarat tangan. Dia orang ingat Saya Mexican kerana orang melayu Dan orang asli Mexico muka serupa.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register