BTC USD 57,711.1 Gold USD 1,831.42
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kesan Kopi Radix palsu

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
PRAI: HPA Industries Sdn Bhd (HPA) yang mengeluarkan produk Kopi Radix mengesan sesetengah pihak mengaut keuntungan dengan menciplak kopi segera herba nombor satu di kawasan utara.

Kegiatan itu dikesan dibeberapa lokasi membabitkan Pulau Pinang, Kedah dan Utara Perak yang menggunakan kopi palsu berada di pasaran tanpa mengetahui kandungannya menyebabkan rasanya berbeza dengan Kopi Radix asli mengandungi tujuh herba serta diadun menggunakan teknik perubatan Islam.

Pengarah Urusan HPA, Ismail Ahmad, berkata kegiatan itu memberi kesan negatif sekali gus menyebabkan kejatuhan jualan kopi Radix sebagai minuman berherba yang cukup popular di negara ini.

“Sekiranya pengedaran kopi palsu itu dibiarkan akan menyebabkan orang ramai menjauhi kopi Radix asli,” katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan di sini, semalam.

Sebelum ini, kopi Radix asli dalam bentuk papan dijual kepada ahli HPA dengan harga RM16 berbanding kopi Radix palsu yang dijual harga RM14 dengan menggunakan teknik imbasan cukup tinggi menciplak papan dan sachet minuman kopi Radix asli.

Beliau berkata, rasa kopi Radix palsu tawar serta tidak mempunyai herba HPA, manakala kualiti kertas sachet palsu agak nipis berbanding asli selain warna merahnya lebih gelap dari sachet asli selain beberapa perbezaan lain.

Tak dapat buat duit palsu dapat buat kopi palsu pun jadi lahhhhhhh

~X(~X(~X(
 
Sponsored Post

puyong

Super Active Member
Joined
Jan 29, 2007
Messages
6,474
Reaction score
15
Points
65
kopi pun nak tiru gak...ayo yo...
 

C_Kenek

Super Active Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
5,123
Reaction score
58
Points
70
senang ciplak nih tak yah buat iklan org dah kenal dah
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
klu la sy yg beli kopi radix nih.. confirm xtau nyer palsu or ori#:-S
layan power root aje:D
 

syah99

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2006
Messages
6,069
Reaction score
63
Points
70
ni ada la yg nak sabotaj Melayu punya business.
2 je suspek, apek atau mmg Melayu sendiri yg nk dajal.
 

timah_mude

Fun Poster
Joined
Sep 22, 2008
Messages
916
Reaction score
121
Points
23
ni semua conspirasi menjatuhkan peniaga islam...
sape yang harus di tuduh
 

kamal_kampong

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2007
Messages
16,691
Reaction score
844
Points
171
~X(~X(

dah glamour pun susah..ada org tiru2 lak..

x glamour cara x glamour..memang banyak cabaran betul dalam bnz..

tapi yakinlah..insyaAlllah HPA maju jaya dengan pertolongan ilahi..:D

-PERNIAGAAN ITU SUNNAH-
 

elegan

Active Member
Joined
Nov 10, 2008
Messages
1,421
Reaction score
1
Points
25
mcm2... alih2 org islam gak yg lingkup..
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
ni semua conspirasi menjatuhkan peniaga islam...
sape yang harus di tuduh

rasanya kopi tu Radix amik ngan supplier...biasanya kalau tak bayar on time atau utang menimbun supplier cari orang lain yang nak dan boh cap lain....jarang yang nak guna cap yang sama

:-?:-?:-?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register