Keringnya Tasik Galilee = Turunnya Nabi Isa

CG Sponsors




Sponsored Post

userun

Super Active Member
Joined
Mar 16, 2009
Messages
6,405
Reaction score
75
Points
80
mana perginya Tok TT ni, update la sikit Tok...
 

ilhamjabil

Super Active Member
Joined
Jul 27, 2008
Messages
6,866
Reaction score
1,531
Points
141
Lama dah ni nk tanya... kalau ikut hadis, pengikut imam mahdi hanyalah seramai 313 orang je kan.. ape jadi dgn billion org islam yg lain kat muka bumi ni, pada masa tu? Adakah majoriti manusia akan pupus kerana bencana, oleh sebab itu tak ramai yg dapat jadi pengikut al mahdi? Terus terang ckp saya rasa sedih kalau tak dapat jadi pengikut IM.. sebab itu jer la peluang nak merasa seolah2 zaman 'Rasulullah' ada kembali... tak tau korang faham ke tak..
Boss sy faham...Kata ust Norazman( youtube) nak jadi tentera Imam Mahdi kena kena rajin puasa sunat...kurang makan rajin solat berjemaah..rajin solat malam..hafal AlQuran..banyak bersedekah dan tinggalkan maksiat...macam tentera sultan alFateh
 

ilhamjabil

Super Active Member
Joined
Jul 27, 2008
Messages
6,866
Reaction score
1,531
Points
141
Saya tak setuju Nabi Isa AS tak turun sebab kita beriman dengan Al Quran dan Hadis Saheh...

Setelah keluarnya Dajjal dan terjadinya kerusakan di muka bumi, maka Allah SWT mengutus Nabi Isa AS untuk turun ke bumi. Hal ini sebagaimana diriwayatkan an-Nawwas bin Sam’an:

فَبَيْنَمَا هُوَ كَذَلِكَ إِذْ بَعَثَ اللهُ المَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ، فَيَنْزِلُ عِنْدَ المَنَارَةِ البَيْضَاءِ شَرْقِيَّ دِمَشْقَ، بَيْنَ مَهْرُودَتَيْنِ، وَاضِعًا كَفَّيْهِ عَلَى أَجْنِحَةِ مَلَكَيْنِ، إِذَا طَأْطَأَ رَأْسَهُ قَطَرَ، وَإِذَا رَفَعَهُ تَحَدَّرَ مِنْهُ جُمَانٌ كَاللُّؤْلُؤِ، فَلَا يَحِلُّ لِكَافِرٍ يَجِدُ رِيحَ نَفَسِهِ إِلَّا مَاتَ

Beliau Alaihissallam turun di Menara Putih yang terletak sebelah timur kota Damaskus di Syam (Syiria). Beliau menggunakan dua pakaian yang dicelup sambil meletakkan kedua tangannya pada sayap dua malaikat, apabila beliau menundukkan kepala, maka (seolah-olah) meneteskan air, apabila beliau mengangkat kepala maka (seolah-olah) berjatuhanlah tetesan-tetesan itu bagai manik-manik mutiara. Tidak seorang kafir pun yang mencium nafas Nabi Isa melainkan akan mati padahal nafasnya sejauh mata memandang (Sahih, HR Muslim).
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,466
Reaction score
2,005
Points
201
Nabi isa nak turun buat apa?
Da katanya nabi muhammad penutup nabi
 

nationagainstzionist

Super Active Member
Joined
Oct 17, 2012
Messages
5,786
Reaction score
232
Points
83
Nabi isa nak turun buat apa?
Da katanya nabi muhammad penutup nabi
nabi isa a.s. d turunkn utk membunuh dajjal dan diwafatkan spt fitrah manusia yg lain..
nabi muhammad s.a.w. di utuskan sbg nabi terakhir (penutup) yg telah wafat seleps nabi isa a.s diutuskan

sehari didunya x sama dgn sehari di sisi Allah swt
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,466
Reaction score
2,005
Points
201
nabi isa a.s. d turunkn utk membunuh dajjal dan diwafatkan spt fitrah manusia yg lain..
nabi muhammad s.a.w. di utuskan sbg nabi terakhir (penutup) yg telah wafat seleps nabi isa a.s diutuskan

sehari didunya x sama dgn sehari di sisi Allah swt
dia turun nak patahkan salib & bunuh babi


“Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a: Rasulullah s.a.w pernah bersabda, “Demi Dia yang menggenggam diriku, sesungguhnya bahawa putra Maryam (Isa a.s) akan turun di antara kalian (orang-orang Muslim). Ia akan menjadi hakim yang adil bagi manusia dengan berdasarkan AL-Quran dan akan mematahkan salib serta membunuh babi; ia akan menghapuskan juzyah (pajak yang diambil dari non-Muslim yang berada di dalam perlindungan pemerintahan Muslim) akan mendatangkan kemakmuran sedemikian rupa sehingga tidak akan ada orang yang mahu menerima sedekah.”
(Riwayat Imam Bukhari)
 

chel_fi82

Active+ Member
Joined
Nov 25, 2009
Messages
4,347
Reaction score
52
Points
40
Sembang santai dgn Ust Abdullah Iraqi dan ust Johari dan Ustaz Mohib
 
Sponsored Post
Top
Log in Register