BTC USD 63,328.9 Gold USD 1,747.77
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kereta dihempap jejambat lebuh raya runtuh

logammaut

Legendary Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
10,073
Reaction score
590
Points
171
betui tu...konon buat highway ni semua nk kurangkan trafik..tp construction yg x pernah stop lg tambah trafik.kita pikir nk setelkan masalah trafik tambah jalan..padahal tambah jalan lg tambah aliran kenderaan.

Logik lah tu sbb rakyat makin bertambah dan jumlah kenderaan yg jadi keperluan harian makin bertambah. Kalau tak buat jalan baru kerajaan jgn benarkan penjualan kenderaan.
 
Sponsored Post

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,806
Reaction score
474
Points
51
Logik lah tu sbb rakyat makin bertambah dan jumlah kenderaan yg jadi keperluan harian makin bertambah. Kalau tak buat jalan baru kerajaan jgn benarkan penjualan kenderaan.
sampai bila nk tambah highway?kena pk solution lain dr tambah jalan.siap 1 jalan,naik jalan lain plak..jem sbb construction jalan.
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
7,349
Reaction score
185
Points
83
sampai bila nk tambah highway?kena pk solution lain dr tambah jalan.siap 1 jalan,naik jalan lain plak..jem sbb construction jalan.

Solusinya oengankutan awam yang cekap, murah dan senang akses.. Tu jer..

Higway banyak2 ni pun xde la jimat masa sangat... Ada la jimat 10-15minit..tu pun kena tol dah rm2.50
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
31,774
Reaction score
1,610
Points
201
Solusinya oengankutan awam yang cekap, murah dan senang akses.. Tu jer..

Higway banyak2 ni pun xde la jimat masa sangat... Ada la jimat 10-15minit..tu pun kena tol dah rm2.50

ada kajian kt utube kenape pengankutan awam kt us dari dulu 1800 mcm train da wujud tapi tak kencang mcm jepun dan lain2.. dia org kata rakyat US lebih kurag jiwa tak leh di kongkong... laluan sama.. station sama.. pergerakan terhad... org US tak suke... dia org lebih suke kenderaan sendiri bebas ke mana saja... so same la mcm org malaysia
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
294,083
Reaction score
12,469
Points
2,376
RUNTUHAN SUKE | KSM Arah JKKP Siasat Punca Insiden

Kementerian Sumber Manusia mengarahkan pasukan penyiasat Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan (JKKP) menjalankan siasatan punca insiden di projek pembinaan Lebuh Raya Bertingkat Sungai Besi-Ulu Klang (SUKE) pada Rabu lalu yang mengorbankan dua mangsa.

 

simplest_box

Super Active Member
Joined
May 21, 2012
Messages
5,002
Reaction score
148
Points
83
Esok2 kalau takde highway pun bising jgk. Kereta bnyk la, jalan kecil la, knapa x buat hway la. Adoii
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register