KERETA BARU : Selangor cadang beli kereta baru

CG Sponsors




rakyat_jelata

Active+ Member
Joined
Dec 8, 2008
Messages
3,387
Reaction score
131
Points
38
SHAH ALAM 12 Dis. – Kerajaan Selangor bercadang untuk membeli beberapa buah kereta termasuk jenis Proton, Toyota Camry dan Honda bagi menggantikan lebih 10 buah kereta yang telah digunakan melebihi lima tahun oleh Exco dan pegawai- pegawainya pada tahun depan.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pihaknya telah memanggil wakil beberapa syarikat kenderaan iaitu UMW Toyota serta Proton dan mereka telah menyerahkan brosur untuk kerajaan negeri menilai kosnya termasuk penyelenggaraan sebelum membuat pilihan.

‘‘Apabila kereta itu sudah lima hingga enam tahun dipakai, kos penyelenggaraan akan menjadi tinggi, maka lebih baik kita tukar.

‘‘Di sini kereta yang sudah dipakai lebih lima tahun itu memang banyak dan lebih daripada 10 buah termasuk kereta Exco dan pegawai,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada kerajaan negeri ada membeli 14 kereta Toyota Camry bernilai RM2.1 juta seperti yang dilaporkan laman web pembangkang Selangor hari ini.


----------------------

IKUT JEJAK TERENGGANU & PERAK...:)paid
 
Sponsored Post

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,633
Reaction score
1,392
Points
201
hehehhe .. satu lagi saiko
 

kancil biru

Legendary Member
Joined
Apr 4, 2008
Messages
11,641
Reaction score
1,099
Points
191
bila lagi nk merasa kereta buatan luar yg yglebih baik dari spek nya... ala kerajaan pun nk beli kereta lancer tuk polis so tiada lagi hak keistemewaan tuk proton
 

MyBroadband

Active Member
Joined
Sep 6, 2008
Messages
1,350
Reaction score
38
Points
30
asyik2 puak umno je merasa BMW/MERCEDES, bile lagi puak2 PKR mau rasa..beli mercedes kat ganu bole, ni kan plak kat selangor setakat toyota..takde hal la..beli jeee..

ps: perahu lagi byk demand dari mercedes kat ganu sekrang
 

manok501

Fun Poster
Joined
Jul 28, 2008
Messages
703
Reaction score
0
Points
10
aku teringin nak tengok YB n exco2 naik kereta proton iswara jer...atau koman2 keta myvi or kancil...baru la kempimpinan melalui teladan...kalau ada YB or Exco cam tuh..comform PRU13 dapat menang besar lagi
 

sarawak_lineup

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2008
Messages
5,217
Reaction score
107
Points
88
aku teringin nak tengok YB n exco2 naik kereta proton iswara jer...atau koman2 keta myvi or kancil...baru la kempimpinan melalui teladan...kalau ada YB or Exco cam tuh..comform PRU13 dapat menang besar lagi
klu leh proton iswara tu yg x der power steering...
mesti berpeluh dreber dorang nak memulas nyer..:)):))
 

sarawak_lineup

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2008
Messages
5,217
Reaction score
107
Points
88
td berita tb pun ckp kerajaan kedah nak tukar kete gak..
isk..
semua pakat tukar kete ni...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register