BTC USD 61,415.5 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kerana isu ****, MP PAS diarah keluar Dewan

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
Kerana isu ****, MP PAS diarah keluar Dewan

Ahli parlimen PAS Kuala Selangor Dzulkefly Ahmad hari ini diarahkan keluar dari Dewan Rakyat kerana menimbulkan ketegangan berhubung identiti seorang pelajar lelaki yang dirotan kerana membawa nasi dengan daging khinzir goreng dan sosej yang tidak halal.

Dzulkefly yang berang dengan hujah yang ditimbulkan oleh Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) bahawa bapa budak berkenaan beragama Islam dengan nama“Nor Azman Abdullah”. Justeru, “tidak wajar” bagi sesorang Islam membawa makanan “haram” ke sekolah.

“Jika bapa budak itu beragama Islam, maka sewajarnya budak itu juga semestinya beragama Islam,” kata Zulkifli.

Namun, menurut Dzulkefly, isu yang dibangkitkan bukan berhubung indentiti agama pelajar berkenaan tetapi tindakan pihak sekolah yang menghukum budak lelaki itu dengan merotannya.

Zulkifli kemudian menuduh PAS mencadangkan orang Islam makan khinzir dan dakwaan itu mencetuskan ketegangan di Dewan Rakyat dengan Dzulkefly terus membidasnya.

Meskipun diarahkan oleh timbalan speaker Datuk Wan Junaidi Jaafar, supaya berhenti bertengkar dan duduk, namun Dzulkefly terus membidas bekas ahli parlimen PKR yang berpaling tadah itu.

Wan Junaidi kemudian mengarahkan supaya keluar dewan sehingga waktu makan tengahari berahir pada jam 2.30 petang ini.

sumber
 
Sponsored Post

autorm

Active+ Member
Joined
Oct 24, 2009
Messages
2,939
Reaction score
9
Points
35
pergh..MP PAS pertahankan isu ini sehinggakan diarah keluar dewan.. Xkan yang bawa daging khinzir beragama islam juga dipertahankan..haha rosak2x
 

skillway

Active Member
Joined
May 28, 2008
Messages
1,692
Reaction score
214
Points
33
pergh..MP PAS pertahankan isu ini sehinggakan diarah keluar dewan.. Xkan yang bawa daging khinzir beragama islam juga dipertahankan..haha rosak2x

Toksah ler dok pertahan benda2 camni :(:)(:)((
 
Joined
Apr 16, 2008
Messages
6,066
Reaction score
2
Points
65
politik kan boleh menghalalkan yg haram..biasa la tue...nanti keluar surah-surah dari puak PR pasal benda nie....tggu dan lihat je
 

Policeark

Fun Poster
Joined
Mar 2, 2010
Messages
999
Reaction score
0
Points
10
adui...ni la org melayu cetek agama...ilmu yg ckit..nak dihebahkan...tt ni mcm xde keje lain je..makin kuar nak kodem org...mesti la Pas akan pertahankan...skrg isu ni masih dlm sisatan..knape budak 2 boleh beli nasi ade bab1 2,die punye ke..kene pakse ke..kalau yur pun nape dirotan...nape xnasihat dlu...ape masalah die...ini main rotan je....same la mcm org amco...
 

poknik

Legendary Member
Joined
Dec 11, 2007
Messages
14,014
Reaction score
281
Points
131
isu sudah diputar belit...

YB PAS tu timbulkan isu kenapa budak tu dirotan.. bukannya dia nak bela perbuatan org islam makan bab1... dalilnya ialah YB tu melenting bila zulkifli nordin kata PAS cadang org islam makan bab1...

kalo Bab1 tu dibekalkan oleh mak bapak dia, itu maknanya masalah budak tu datang dari rumah... bukan 100% salah budak tu..
pihak skolah rotan sampai hancur lunyai punggong dia pun tak jadi apa jugak....
bukankah lebih baik kalo budak tu diberikan nasihat dan mak bapak dia dipanggil utk kaunseling.... mungkin mak bapak dia pun jahil jugak...

bukan apa, jarang nak jumpa org islam makan bab1 kat mesia nih...kalo minum arak tu bersepah la...
kalo ada tu mungkin sebab terlalu jahil sangat la..
 

ExArmy

Fun Poster
Joined
Oct 11, 2008
Messages
190
Reaction score
3
Points
15
YB Zulkifli Kulim tu yang *******...hujah tak nak dengar tapi terus membuat tuduhan...
Pihak sekolah tu pun satu hal...tak membuat siasatan tapi terus menghukum budak tu...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register