BTC USD 49,079.5 Gold USD 1,784.16
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kerana curi buku, ‘Detektif Lim’ dipenjara 2 Bulan dan denda RM2,000

azizwan

Fun Poster
Messages
254
Joined
Feb 28, 2008
Messages
254
Reaction score
13
Points
15
faridv.jpg


Mesti korang ingat lagi kan mengenai kes ‘Detektif Lim’ (ala,
pelakon drama Gerak Khas tu) yang kantoi mencuri 2 buah buku kat
MPH Book Store Midvalley pada Mac lalu? Kalau ingat baguslah.
Kalau tak ingat takpe, teruskan membaca. Hehee..

Kerana kes tersebut, beliau atau nama sebenarnya Mohd Farid
Amirul Wu telah dijatuhkan hukuman penjara selama 2 bulan dan
denda sebanyak RM2,000. Hukuman tersebut dijatuhkan di Mahkamah
Majistret Kuala Lumpur pada hari ini (17/12/2009).

Walau bagaimanapun, ‘Detektif Lim’ dibenarkan memohon bon jaminan
kerana dia telah meminta penangguhan hukuman yang sepatutnya
berkuatkuasa pada hari ini. Farid melalui peguambela’nya, Nor
Azri Mohd Arif membuat rayuan di depan Majistret Mohd Faizi Che
Abu untuk membawa kes ke Mahkamah Tinggi.

Disebabkan bayaran ikat jamin asal RM1,500 dinaikkan ke RM3,000,
bermakna secara keseluruhannya Farid perlu menjelaskan bayaran
sebanyak RM5,000 termasuk denda hukuman itu iaitu RM2,000.

Pada 24 Ogos lalu, mahkamah memerintahkan pelakon yang popular
dengan watak `Detektif Lim’ itu membela diri atas tuduhan
mencuri dua buku di kedai buku MPH, Mac lalu.

Pada 22 Oktober lalu, Farid memberitahu mahkamah yang dia dipaksa
mengaku bersalah mencuri dua buah buku kerana pihak MPH mendakwa
telah memerhatikan gerak gerinya menerusi sistem litar tertutup (CCTV).

Zon Artis: Alahai ‘Detektif Lim’, hanya kerana 2 buah buku, tak
pasal-pasal kamu kena masuk penjara disamping membayar denda
RM2000. Tu ler, sape suruh pergi curi buku tu? Kalau kamu bayar
je kan senang. Takde la nak turun naik mahkamah bagai. Kalau dah
tahu tak cukup duit nak beli, diam-diam sudah. Tak perlu nak
mencuri bagai. Sigh..


:(scam
 
Sponsored Post

abu85

CG Top Poster Club
Messages
30,147
Paid Membership
Joined
May 31, 2008
Messages
30,147
Reaction score
453
Points
131
ooo sib biak ader pic sonang sikit.. heheh
 

MAN46

Active Member
Messages
1,451
Joined
Sep 29, 2007
Messages
1,451
Reaction score
2
Points
25
hehe..

ni kes btol ke.. atau semata-mata "lakonan"? :-?:):D
 

saifulkoy

Fun Poster
Messages
627
Joined
Apr 1, 2009
Messages
627
Reaction score
9
Points
15
die da besa daa ngn lokap...mmg xde hal la dua bulan...kjap je...hi2
 

dr_zool

Legendary Member
Messages
13,409
Joined
May 26, 2009
Messages
13,409
Reaction score
59
Points
120
ak rse harge buku yg dy curi tu pn xsmpai rm2000...
ni xpasal2 kne lak bayo lg mahal...
 

otaida00taj

Legendary Member
Messages
10,654
Joined
Apr 4, 2007
Messages
10,654
Reaction score
100
Points
123
nak mencuri, pi curi kat MPH... buduh betul. kat MPH tu kan ada sensor kat depan pintu.
 

azraneus

Active+ Member
Messages
3,371
Joined
Aug 10, 2006
Messages
3,371
Reaction score
252
Points
46
aku rasa memang dia nak cari pengalaman jadik banduan kot....ada skrip yang memaksa dia menghayati kehidupan seorang banduan...;)

ps: Bersangka baik....hehe
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register