Kerajaan syor heret pemilik kelab malam (yg beroperasi dlm pkpp) ke mahk, tarik lesen

CG Sponsors




cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Jun 3, 2013
Messages
71,073
Reaction score
11,112
Points
1,906
Malaysiakini (BM Version)
10m ·
Merujuk pada kenyataan PM: “Yang tak buka hanya kelab malam, pub-pub. Saya fikir kalau tak buka selama-lamanya pun bagus juga kot.”

1599109844554.png


Persatuan hiburan terkejut kenyataan PM tentang kelab malam
Diterbitkan Hari ini 12:55 pm

Dikemaskini Hari ini 1:07 pm



Persekutuan Industri Hiburan Malaysia menyatakan rasa terkejut dengan kenyataan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkaitan penutupan kelab malam dan pub baru-baru ini.
Presidennya Liew Poon Siak menganggap kenyataan itu sebagai satu tamparan memandang bar dan pub sedang bertahan selepas tidak dibenarkan beroperasi sejak Mac susulan Covid-19.
“Jika penjarakan fizikal menjadi puncanya, perhimpunan awam, keagamaan dan politik juga patut diharamkan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Muhyiddin dalam Konvensyen Perikatan Nasional (PN) di ibu negara kelmarin berkata sambil tersenyum:
“Ekonomi negara kita sedang pun menunjukkan tanda-tanda pemulihan setelah hampir semua sektor ekonomi dibuka semula.
“Yang tak buka hanya kelab malam pub-pub. Saya fikir kalau tak buka selama-lamanya pun bagus juga kot.”

15ab8bbd45bed9da9281d20e3bc6c141.jpg

Muhyiddin Yassin

Dia memberi alasan susah hendak mengamalkan penjarakan sosial jika perkara itu dibenarkan.
Malaysiakini sudah menghubungi Pejabat Perdana Menteri bagi mendapatkan penjelasan berkaitan perkara itu.

Sementara itu, menegaskan mereka tidak menentang perintah kawalan pergerakan (PKP), Liew berharap kerajaan akan membenarkan mereka beroperasi semula secara bersyarat.
“Oleh itu, persekutuan mendesak perdana menteri menarik balik kenyataannya dan menunjukkan keprihatinannya terhadap keadaan kami,” katanya.


 
Sponsored Post

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,535
Reaction score
335
Points
131
kalbu malamin baru laa dibenarkan..
 

g-man

Active+ Member
Joined
Jan 16, 2011
Messages
4,747
Reaction score
632
Points
81
Hehe..terkejut ye..

Memang tak perlu buka pun kelab mlm n pub² ni...melingkup je..mnum arak apa semua
 

Mata_Pena

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
4,878
Reaction score
1,637
Points
101
Malaysiakini (BM Version)
10m ·
Merujuk pada kenyataan PM: “Yang tak buka hanya kelab malam, pub-pub. Saya fikir kalau tak buka selama-lamanya pun bagus juga kot.”

View attachment 279297

Persatuan hiburan terkejut kenyataan PM tentang kelab malam
Diterbitkan Hari ini 12:55 pm

Dikemaskini Hari ini 1:07 pm



Persekutuan Industri Hiburan Malaysia menyatakan rasa terkejut dengan kenyataan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkaitan penutupan kelab malam dan pub baru-baru ini.
Presidennya Liew Poon Siak menganggap kenyataan itu sebagai satu tamparan memandang bar dan pub sedang bertahan selepas tidak dibenarkan beroperasi sejak Mac susulan Covid-19.
“Jika penjarakan fizikal menjadi puncanya, perhimpunan awam, keagamaan dan politik juga patut diharamkan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Muhyiddin dalam Konvensyen Perikatan Nasional (PN) di ibu negara kelmarin berkata sambil tersenyum:
“Ekonomi negara kita sedang pun menunjukkan tanda-tanda pemulihan setelah hampir semua sektor ekonomi dibuka semula.
“Yang tak buka hanya kelab malam pub-pub. Saya fikir kalau tak buka selama-lamanya pun bagus juga kot.”

View attachment 279298
Muhyiddin Yassin

Dia memberi alasan susah hendak mengamalkan penjarakan sosial jika perkara itu dibenarkan.
Malaysiakini sudah menghubungi Pejabat Perdana Menteri bagi mendapatkan penjelasan berkaitan perkara itu.

Sementara itu, menegaskan mereka tidak menentang perintah kawalan pergerakan (PKP), Liew berharap kerajaan akan membenarkan mereka beroperasi semula secara bersyarat.
“Oleh itu, persekutuan mendesak perdana menteri menarik balik kenyataannya dan menunjukkan keprihatinannya terhadap keadaan kami,” katanya.


zizi kirana cakap
meroyan itu gila

Industri semua berubah.
dompet dah jadi e-wallet.
teksi dah jadi e-hailing.
ko masih nak duduk di takuk lama?

semua peniaga sekarang struggle
innovatif dan adaptif kepada keadaan semasa.
ke nak mintak bantuan khas dari kerajaan utk pemilik kelab malam ni?

kes pemandu mabuk tak settle lagi..
nak cite pasal joget kelab malam pulak.
apsal diorang ni suka semua benda yg tak bermoral?
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,977
Reaction score
1,702
Points
151
Kalau tak buka
Nanti tumbuh plak pusat hiburan haram
Kat kondo2 ada parti liar
 

Attachments

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,439
Reaction score
990
Points
81
Baru tahu, kelab malam pun ada union. Dan presidennya seorang cina.

Pastu, boleh pulak cakap.

"Jika penjarakan fizikal menjadi puncanya, perhimpunan awam, keagamaan dan politik juga patut diharamkan,”

Ehh....kita ni berada di negara mana ni weii.....naik tocang betul.
 

pelitaminyak

Active Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
2,387
Reaction score
618
Points
81
Kelab malam dan pub tak buka ...... Pelacur tanah besar mau cari makan macam mana? Dari wechat pula ke?
 

dloanman

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 15, 2012
Messages
22,204
Reaction score
1,659
Points
206
Haha pub n disko cmno nk buek penjarakan soSial? Lukis kotak2 atas lantai Dan joget dlm jarak 1mtr?

Mcm saf dlm masjid eh? Ekekeke 😁

Elok tukar pub disko jadi kandang ayam laie bagus ekekeke 😁🤘
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
20,844
Reaction score
2,098
Points
201
pergh..bila cina bapak maksiat berkata kata.....kaitkan dgn aagama...memang setan tul...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register