KERAJAAN PN sikit lagi akan TUMBANG...Kita Rakyat.....Kita Lobai Walauunn

CG Sponsors




Mad_Hatter

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
8,733
Reaction score
1,406
Points
151
LIVE NOW BERSAMA ISWARDY 'THE HORNBILL' MORNI DI BIG BLUE TV

live now bersama budak reformati tak gosok gigi :D

Bila si tak gosok gigi nie sembang, kagum semua khadam-khadam mendengarnya 🤯

Esok 30hb angkat sumpah le tu :ROFLMAO:

strong, convincing, formidable majority (y)

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

sumpah.png
 
Last edited:
Sponsored Post

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
2,605
Reaction score
639
Points
81
live now bersama budak reformati tak gosok gigi :D

Bila si tak gosok gigi nie sembang, kagum semua khadam-khadam mendengarnya 🤯

Esok 30hb angkat sumpah le tu :ROFLMAO:

strong, convincing, formidable majority (y)

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

View attachment 318451
hasil 22 bln khianat mandat rakyat.. akhirnya kena khianat dgn geng dan musuh sendiri.. pentaksub yg meroyan tu jgn smpai hilang pedoman dah la ye... hari ni 30hb, kalau nuar tak angkat sumpah iswardy boleh tolong nuar angkut sampah..
 

pelitaminyak

Active+ Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
2,769
Reaction score
719
Points
81
live now bersama budak reformati tak gosok gigi :D

Bila si tak gosok gigi nie sembang, kagum semua khadam-khadam mendengarnya 🤯

Esok 30hb angkat sumpah le tu :ROFLMAO:

strong, convincing, formidable majority (y)

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

View attachment 318451
Rajin hang tgk video depa tu, aku tak pernah play pun ......... Video anwar pun tak follow inikan pula yg ni
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
6,947
Reaction score
779
Points
121
bam....


KERAJAAN PN sikit lagi akan TUMBANG...Kita Rakyat.....Kita Lobai Walauunn

-sila gosok gigi baru jd hornbill dh gosok gigi
 
  • Haha
Reactions: tet

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,870
Reaction score
241
Points
83
bam....


KERAJAAN PN sikit lagi akan TUMBANG...Kita Rakyat.....Kita Lobai Walauunn

-sila gosok gigi baru jd hornbill dh gosok gigi
LAWAN KARTEL 2020


Kita Rakyat....hari ni takde berita menarik....jadi....'the hornbill' belanja lagu 'LAWAN KARTEL 2020'...khas untuk si lobai naratif komunis....kihkihkhihkihkihkihkih.. 😂 ..


apa persamaan kartel dan lobai...?...dua dua tak boleh pakai - kakigoyang
 

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,870
Reaction score
241
Points
83
LIVE NOW BERSAMA MUSTAPA MANSOR

KUPASAN ISU-ISU POLITIK SEMASA

 

tet

Active Member
Joined
Aug 30, 2012
Messages
2,408
Reaction score
508
Points
81
Da tumbang ke blum ni? Lama dah tunggu ni.....nak amik cuti balik Malaysia nak raya kan pm (tepi) baru...
 

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,870
Reaction score
241
Points
83
Tuesday, December 1, 2020
Belanjawan 2021: Kenapa kelirukan dewan, moratorium, KWSP hanya keputusan kabinet

1606790429220.png


Moratorium pinjaman selama 6 bulan dan pengeluaran RM10,000 Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) tidak sewajarnya diumumkan sebagai perkara utama dalam sesi penggulungan Belanjawan 2021 pada 26 November lalu.
Bagi Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Terengganu, Azan Ismail, Menteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz sengaja mahu mengelirukan anggota Parlimen apabila membesar-besarkan polisi berkenaan.

Sedangkan, katanya, belanjawan harus membentangkan perbelanjaan kerajaan sahaja, bukannya polisi KWSP atau moratorium bank-bank swasta.
Sebelum ini pun dalam pakej ekonomi melawan pandemik Covid 19, menurut Azan, moratorium dilaksanakan melalui keputusan kabinet dan tidak dimasukkan dalam belanjawan tambahan yang diluluskan di Dewan Rakyat, begitulah juga KWSP.
"KWSP itu duit simpanan rakyat Malaysia yang mencarum. Soal pengeluaran tidak ada kena mengena dengan perbelanjaan kerajaan dan kerajaan 'tebuk atap' tak ada sumbang satu sen pun untuk pencarum.

"Begitu juga soal moratorium. Walaupun ditambah dari 6 bulan sehingga setahun pun ia tidak menjejaskan apa-apa buat rakyat, yang kena bayar rakyat juga dan bukannya pihak kerajaan.
"Tetapi kedua-dua ini seolah-olah menjadi tumpuan kerajaan kononnya tumpu meringankan bebanan rakyat, sedangkan keputusan yang dibuat Menteri Kewangan itu tidak ada kena mengena dengan belanjawan pun.

"Kerajaan PN main 'silap mata' dengan rakyat untuk mendapat sokongan supaya belanjawan diluluskan sahaja," katanya ketika dihubungi.
Silap mata Tengku Zafrul pada 26 November lalu berjaya mengurangkan Ahli-ahli Parlimen yang tidak berpuas hati terhadap pentadbiran Perdana Menteri Muhyididn Yassin.
Banyak pihak menjangkakan sekiranya dua tuntutan Ketua Backbenchers BN, Najib Razak berkenaan moratorium dan pengeluaran RM10,000 Akaun 1 KWSP tidak dilayan maka Ahi Parlimen Umno akan menumbangkan Muhyiddin dalam Undi Belah Bahagi pada peringkat kelulusan dasar.


Kita Rakyat.....lobai waalaauunn @Mata_Pena kalau kita guna pendekataan 'read between the lines' apa maksud tuan azan ni ye...?.....kihkihkihkhihkihkhihkihkhikhikih.. :D..


selamat tinggal keta baru, minyak murah + riba 3%..60k dalam kenangan - kakigoyang
 
Sponsored Post
Top
Log in Register