KERAJAAN PN sikit lagi akan TUMBANG...Kita Rakyat.....Kita Lobai Walauunn

CG Sponsors




Mata_Pena

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
4,888
Reaction score
1,639
Points
101
Harga melonjak sehingga RM3,000 setan, pendapatan peneroka sawit bertambah

Astro Awani

Disember 28, 2019 16:41 MYT

“Maknanya kenaikan ini adalah keadaan semasa. Semua faham dan tahu harga sebelum ini akan turun jadi kita tidak berapa ceria. Kenaikan ini memberi keceriaan. RM3,000 satu tan bermakna impaknya ada kebaikan buat peneroka bersama seluruh negara. Harap kenaikan ini berterusan kakau turun naik pun, harap kadar munasabah," kata Ashab ketika ditemui hari ini. "


alahai lobai sorang ni......kuatnya jilat.....busuknya...kihkihkihkhikhikhihkihkih..... 😂 ..

alahai geng dap nih..
SUMBER DIREK MPOB DATUK AHMAD JAZLAN YAAKUB


BANGI - Harga minyak sawit mentah (MSM) Malaysia ketika ini sedang menunjukkan trend peningkatan yang begitu ketara melebihi paras RM3,000 setan.

Harga purata MSM telah melonjak kepada RM3,134.00 setan pada 26 Oktober 2020 berbanding paras terendahnya pada tahun 2020, iaitu RM2,021.50 setan pada 12 Mei 2020 dengan peningkatan sebanyak RM1,112.50 setan atau 55 peratus.

JAN -NOV 2019 JATUH GILA BABAS :ROFLMAO:
setahun pekebun menderita

cuak sampai suruh lupakan sawit :LOL: :ROFLMAO:
Capture.JPG


DAP DAP Dungu Action Parti
 
Last edited:
Sponsored Post

zackpenang

Fun Poster
Joined
Jan 9, 2010
Messages
227
Reaction score
111
Points
23
Siang malam dok meratip Yidin tak ada majoriti, ingatkan Bang Non ada
majoriti banyak, yang conform baru dua orang iaitu Pak Zahid & Jibby yang hantar surat diam2... Patutlah pi jumpa Agong tak mau bagi nama... Kikikikikikiki...
 
Last edited:

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,773
Reaction score
230
Points
83
alahai geng dap nih..
SUMBER DIREK MPOB DATUK AHMAD JAZLAN YAAKUB


BANGI - Harga minyak sawit mentah (MSM) Malaysia ketika ini sedang menunjukkan trend peningkatan yang begitu ketara melebihi paras RM3,000 setan.

Harga purata MSM telah melonjak kepada RM3,134.00 setan pada 26 Oktober 2020 berbanding paras terendahnya pada tahun 2020, iaitu RM2,021.50 setan pada 12 Mei 2020 dengan peningkatan sebanyak RM1,112.50 setan atau 55 peratus.

JAN -NOV 2019 JATUH GILA BABAS :ROFLMAO:
setahun pekebun menderita

cuak sampai suruh lupakan sawit :LOL: :ROFLMAO:
View attachment 303157

DAP DAP Dungu Action Parti
alahai lobai sorang ni.....tak habis2 nak fitnah dap....kihkihkihkihkhihkihkihkhihkih.. 😂 ..

harga minyak sawit turun naik lah lobai....kalau nak jilat pelanggar undang2....berpada-pada lah ye.....jgn busuk luar dalam.....kihkihkhikhihkhikhihkhikhikih..🤭..


Terjemahan:

“Kini adalah masa yang sesuai bagi kita untuk hentikan perluasan penanaman kelapa sawit. Lihat pada tanaman lain. Sebagai contoh, seperti, anda tahu, di Pahang. Beberapa kawasan ha, buluh. Buluh tumbuh dengan sangat cantik, banyak pokok buluh. Buluh boleh ditukarkan kepada pelbagai err. errrr… bahan arrr! dan errr.. ada err…. orang jepun adalah pasaran yang hebat untuk produk buluh” – Teresa Kok.


Kita Rakyat....lobai waalauunnn disarankan lupakan parti agama yg bersetongkol dengan pengkhianat dalam cubaan utk melakukan darurat ke atas rakyat....demi....tak miss soru.....busuk punya orang.....kihkihkhikhihkhikhihkhikhihkihkihkih..😂..


Kita Lobai Walaauunn.....wajib tanam buluh....nanti tak cukup buluh nak buat surau buluh......kihkihkhikhihkihkhihkhikhihkihkhihkihkhikhikih..:D..
 

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,773
Reaction score
230
Points
83
1603893230101.png


Kita Rakyat....kami setuju dengan ustaz hadi.....kata2 yg penuh hikmah....boleh kami tau kata2 ni ditujukan pada siapa ye....?.....kihkihkihkhihkihkhihkihkhikhikhihkihkih.. 😂 ...
 

Mata_Pena

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
4,888
Reaction score
1,639
Points
101
alahai lobai sorang ni.....tak habis2 nak fitnah dap....kihkihkihkihkhihkihkihkhihkih.. 😂 ..

harga minyak sawit turun naik lah lobai....kalau nak jilat pelanggar undang2....berpada-pada lah ye.....jgn busuk luar dalam.....kihkihkhikhihkhikhihkhikhikih..🤭..


Terjemahan:

“Kini adalah masa yang sesuai bagi kita untuk hentikan perluasan penanaman kelapa sawit. Lihat pada tanaman lain. Sebagai contoh, seperti, anda tahu, di Pahang. Beberapa kawasan ha, buluh. Buluh tumbuh dengan sangat cantik, banyak pokok buluh. Buluh boleh ditukarkan kepada pelbagai err. errrr… bahan arrr! dan errr.. ada err…. orang jepun adalah pasaran yang hebat untuk produk buluh” – Teresa Kok.


Kita Rakyat....lobai waalauunnn disarankan lupakan parti agama yg bersetongkol dengan pengkhianat dalam cubaan utk melakukan darurat ke atas rakyat....demi....tak miss soru.....busuk punya orang.....kihkihkhikhihkhikhihkhikhihkihkihkih..😂..


Kita Lobai Walaauunn.....wajib tanam buluh....nanti tak cukup buluh nak buat surau buluh......kihkihkhikhihkihkhihkhikhihkihkhihkihkhikhikih..:D..
fitnah buat apa.. mmg fakta.. kau pos video tapi tak tgk ke?
kau checkmate dengan posting kau sendiri ke?
Berita tu kata "kejatuhan harga komoditi sawit"
sah komfem jatuh:LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO:
lepas tu suh tanam buluh


Takpe lah aku kasi kau muka lah..
ye lah ye lah.. nak menang sangat kan? aku kasi kau menang je lah

aku akui PH mmg cemerlang
MINYAK MMG NAIK masa zaman PH

TAPI MINYAK PETROL LAH YER
:ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL:
images.jpg

minyak 3.jpg

1603893956407.jpeg
 

Attachments

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,773
Reaction score
230
Points
83
fitnah buat apa.. mmg fakta.. kau pos video tapi tak tgk ke?
kau checkmate dengan posting kau sendiri ke?
Berita tu kata "kejatuhan harga komoditi sawit"
sah komfem jatuh:LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO:
lepas tu suh tanam buluh


Takpe lah aku kasi kau muka lah..
ye lah ye lah.. nak menang sangat kan? aku kasi kau menang je lah

aku akui PH mmg cemerlang
MINYAK MMG NAIK masa zaman PH

TAPI MINYAK PETROL LAH YER
:ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL:
View attachment 303210
View attachment 303211
View attachment 303209
cuak sampai suruh lupakan sawit :LOL: :ROFLMAO:

dia tak suruh pun lupakan sawit lah lobai.....kamu tu yg tulis suruh lupakan sawit....kan dah ada terjemahan bahasa melayu....tu pun tak paham....kihkihkhikhihkihkhikhihkih.. 🤭 ..

alahai lobai sorang ni.....kamu je yg sibuk pasal petrol murah.....petrol murah tapi barangan keperluan harian naik mencanak buat apa......rakyat sekarang tengah risau esok ada kerja atau tak....dekat sejuta orang takde keja sekarang ni......mcm ni punya lobai walaauunn pun ada........kihkihkihkihkhikhihkihkihkhihkihkih..😂..

zaman covid 19....petrol murah boleh isi sampai kemana...?...wakaf tapai buleh....?....kihkihkhihkihkhikhihkhikhikhihkihkih..😂

jilat lah pelanggar sop kkm....selamat dunia akhirat....kihkihkihkhihkihkhihkihkihkih..😂..
 

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,773
Reaction score
230
Points
83
untuk lobai waalaauun pecinta iswardy morni.....malam ni dia tak bersiaran..harap maklum..
 

Mata_Pena

Active+ Member
Joined
Oct 22, 2008
Messages
4,888
Reaction score
1,639
Points
101
cuak sampai suruh lupakan sawit :LOL: :ROFLMAO:

dia tak suruh pun lupakan sawit lah lobai.....kamu tu yg tulis suruh lupakan sawit....kan dah ada terjemahan bahasa melayu....tu pun tak paham....kihkihkhikhihkihkhikhihkih.. 🤭 ..

alahai lobai sorang ni.....kamu je yg sibuk pasal petrol murah.....petrol murah tapi barangan keperluan harian naik mencanak buat apa......rakyat sekarang tengah risau esok ada kerja atau tak....dekat sejuta orang takde keja sekarang ni......mcm ni punya lobai walaauunn pun ada........kihkihkihkihkhikhihkihkihkhihkihkih..😂..

zaman covid 19....petrol murah boleh isi sampai kemana...?...wakaf tapai buleh....?....kihkihkhihkihkhikhihkhikhikhihkihkih..😂

jilat lah pelanggar sop kkm....selamat dunia akhirat....kihkihkihkhihkihkhihkihkihkih..😂..
" Buluh boleh ditukarkan kepada pelbagai err. errrr… bahan arrr! dan errr.. ada err…. "

Sian xde modal..

tanam buluh kat mana?
tanah ada sebidang je :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO: :LOL:

KLK plantation, Sime darby plantation, genting plantation semua tak ikut saranan menteri tanam buluh.. pasai ape? :LOL::ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
sana plantation punya olang ada ilmu punya olang tau.. bukan bolo
mau tanam pokok buluh kene tobang sawit dulu lah.. mana ada space maaa..

u kenot 'read' in btwn the line haar?
manyak pembalis aaa luh.

....


Minyak sawit jatuh..
Suh tanam buluh

Buluh boleh buat ape?
"Buluh boleh ditukarkan kepada pelbagai err. errrr… bahan arrr! dan errr.. ada err…. "
:LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO: :cool:

Minyak petrol naik
Salahkan covid pulak..

Harga barang tinggi?
pernah dengar teori pembangkang RM50 penuh 1 troli?

Minyak VCO ko RM50 penuh 1 troli tak?
meh aku borong :ROFLMAO:
u sendiri juai barang mahai2.. u blame kerajaan :ROFLMAO: :LOL:

Da xde modal..
mau sembang sop kkm pulak
Habis mb sel ko lobaikan yer :ROFLMAO: :D:cool:

Screenshot_20201029-055937_Edge.jpg

 
Last edited:

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,773
Reaction score
230
Points
83
DULU HALAL..


Screenshot_2020-10-29-00-11-17-06.jpg


Waktu kerajaan PH perintah, Pembangkang waktu itu pernah tolak bajet. Kalau tanya lebai, waktu tu hukumnya HALAL.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register