BTC USD 32,506.0 Gold USD 1,784.49
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kerajaan penting ubah suai kediaman PM dari naikkan Cola

papayaomela

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
6,255
Reaction score
28
Points
70
KUALA LUMPUR, 11 Nov: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar membidas jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bahawa negara akan mengalami implikasi kewangan yang besar jika menaikkan elaun sara hidup (Cola) kepada kakitangan awam.

mahfuzpc11nov.jpg


Mahfuz berkata, kerajaan sering memberikan alasan sedemikian apabila melibatkan keperluan rakyat namun berbelanja besar untuk kepentingan pemimpin Barisan Nasional.

"Saya kesal dengan pendirian kerajaan itu. Untuk kakitangan awam,kerajaan selalu berhujah ia akan beri implikasi yang besar kepada negara.

"Bila Ceupacs minta bonus,alasan yang sama diberikan,mereka kata akan menelan belanja RM3.1 bilion. Tapi kerajaan tak kisah pun untuk beri peruntukan RM65 juta untuk ubah suai kediaman Perdana Menteri," kata Mahfuz dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Naib Presiden PAS itu turut menegaskan, beliau tetap berpendirian bahawa elaun Cola mesti dinaikkan untuk meringankan beban kakitangan awam.

"Saya tetap pertahankan bahawa kerajaan harus beri bayaran Cola tambahan kepada kakitangan awam.

"Saya cadangkan paling kurang kenaikannya sebanyak RM100. Itu paling kurang kerana beban yang ditanggung kakitangan awam ini dengan kos hidup yang meningkat.

"Tidak memadai dengan kerajaan memberikan bayaran penuh sebanyak RM500 yang diumumkan dalam bajet 2011 kononnya untuk bantu persekolahan.

Petang semalam, Nazri sewaktu penggulungan Rang Undang-Undang Perbekalan 2011 di peringkat Jabatan Perdana Menteri memberitahu cadangan kenaikan elaun itu tidak dapat dipertimbangkan kerana memberi kesan kepada kewangan negara.


Sumber

------------------
Hidup PR!. Inilah gaya cakap pemimpin berjiwa rakyat. Berjuang utk rakyat. Elaun COLA patut dinaikkan. Ubahsuai kediaman PM patut dikemudiankan. Ini baru rakyat didahulukan. Bukan hanya slogan utk sedap disebut.
 
Sponsored Post

LoneRanger

Active Member
Joined
Jan 30, 2009
Messages
2,028
Reaction score
13
Points
25
Ubahsuai lagi!!! Selera besar betul.Setiap kali naik PM baru ubahsuai ikut selera dia.Rakyat yg bayar.Semoga Najib cepat tersungkur kali ini.
 

ceria28

Legendary Member
Joined
Mar 13, 2007
Messages
11,902
Reaction score
109
Points
123
Rumah yg sedia ada dah sempit. Ruang yg ada penuh dgn brg2 RM yg dibeli masa pergi obersea. Ada byk lg brg yg masih dlm kotak yg belum disusun. Tu yg nak kena ubah suai jd besau lg
 

heryboy

Active+ Member
Joined
Mar 6, 2007
Messages
4,982
Reaction score
3
Points
25
memang dasar KERAjaan bee end....tembolok sendiri yg diutamakan... rakyat dibiarkan.. cepat2lah tersungkur...
 

syahays

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2010
Messages
23,441
Reaction score
50
Points
120
bez betol jadik PM...ubah suai umah 65juta...syok woooo....
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
boleh buat 65 juta banglo utk rakyat woo.
 

alberq

Legendary Member
Joined
Apr 7, 2009
Messages
11,739
Reaction score
37
Points
120
rakus....skrg gaji rm100 tu takde la nilai sgt pun
 

dayof40

Super Active Member
Joined
Mar 15, 2007
Messages
6,826
Reaction score
31
Points
70
betul ke ada belanjawan ubah suai rumah mana dia
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register