BTC USD 34,449.3 Gold USD 1,802.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Kerajaan Kaji Sidang Parlimen Hibrid - Datuk Seri Takiyuddin Hassan

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
83,377
Reaction score
13,566
Points
1,906
Kenyataan tersebut ditandatangani Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Seri Saifuddin Nasution; Ahli Parlimen Kuala Selangor Datuk Seri Dr. Dzulkefly Ahmad dan Ahli Parlimen Seremban Anthony Loke Siew Fook.
http://www.utusan.com.my/.../persidangan-parlimen-perlu.../

Persidangan Parlimen perlu disegerakan​

web-Bangunan-Parlimen-KLC_BANGUNANPARLIMEN.jpg


  • 16 Jun 2021, 1:06 pm
]

PETALING JAYA : Persidangan Parlimen harus diadakan segera sebagai mekanisme semak dan imbang selaras dengan prinsip demokrasi berparlimen di negara ini.

Ahli Jawatankuasa Khas Bebas Darurat 2021 dalam satu kenyataan bersama berkata, pengisytiharan darurat juga tidak perlu dilaksanakan sebaliknya pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP ) yang lebih ketat perlu dilaksanakan.

Katanya, pendekatan government intervention dalam perintah PKP dan darurat adalah dua perkara berbeza bagi menangani pandemik Covid-19.

” Kami selaku ahli Jawatankuasa Khas Bebas Darurat 2021 telah menyampaikan pandangan kepada jawatankuasa ini yang menyentuh pelbagai perihal Covid-19, vaksinasi, kematian harian, kemudahan hospital, keadaan ekonomi negara dan kesan kehidupan kepada rakyat.

” Setakat ini jawatankuasa ini masih belum memuktamadakan sebarang keputusan mengenai tempoh melanjutkan atau menamatkan darurat untuk dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al Mustafa Billah Shah,” katanya di sini hari ini.

Kenyataan tersebut ditandatangani Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Seri Saifuddin Nasution; Ahli Parlimen Kuala Selangor Datuk Seri Dr. Dzulkefly Ahmad dan Ahli Parlimen Seremban Anthony Loke Siew Fook.

Semalam, Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Md Yasin memberi komitmen bahawa Sidang Parlimen boleh diadakan dalam Fasa Ketiga Strategi Pelan Pemulihan Negara iaitu sekitar September atau Oktober ini dengan mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ketat.

Perdana Menteri berkata, ia adalah pendirian beliau dari awal bahawa sistem Demokrasi Berparlimen boleh berfungsi semula pada masa yang sesuai, iaitu setelah kes-kes Covid-19 terkawal dan hampir mencapai imuniti berkelompok. -UTUSAN ONLINE

 
Sponsored Post

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,680
Reaction score
299
Points
91
la ni picit kepala sebab pening takde kerja, pendapatan takde, dah bagi bersidang nanti tambah picit kepala sebab pening tengok diorang bergaduh pulak. 😔 😔 😔
la ni kerajaan ada kuasa guna duit negara/rakyat tanpa kelulusan parlimen, yg boleh mendedahkan kepada berlakunya penyelewangan.. ni pun boleh menyebabkan pening kan?

contohnya macam rm70 juta yg digunakan termasuk untuk buat sistem pendaftaran vaksin yg ramai orang tak puas hati..

bukan sikit, banyak.. bukan 70k.. 70 juta..

dll..

lebih baik dorang bergaduh daripada adanya kemungkinan duit pembayar cukai kena songlap..
 

playermmc

Active+ Member
Joined
Sep 23, 2009
Messages
2,713
Reaction score
28
Points
40
kampeni mana dpt projek hibird ni asyukk
 

chip555

Active Member
Joined
Dec 3, 2007
Messages
2,358
Reaction score
220
Points
43
la ni kerajaan ada kuasa guna duit negara/rakyat tanpa kelulusan parlimen, yg boleh mendedahkan kepada berlakunya penyelewangan.. ni pun boleh menyebabkan pening kan?

contohnya macam rm70 juta yg digunakan termasuk untuk buat sistem pendaftaran vaksin yg ramai orang tak puas hati..

bukan sikit, banyak.. bukan 70k.. 70 juta..

dll..

lebih baik dorang bergaduh daripada adanya kemungkinan duit pembayar cukai kena songlap..

bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru.​


kalau benda salah takkan lama. kalau bagi sidang pastu bukan nak bincang hal rakyat pun, baik tak payah sidang. sekarang ni pun dah nampak matlamatnya nak menjatuhkan antara satu sama lain je,
 

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,680
Reaction score
299
Points
91

bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru.​


kalau benda salah takkan lama. kalau bagi sidang pastu bukan nak bincang hal rakyat pun, baik tak payah sidang. sekarang ni pun dah nampak matlamatnya nak menjatuhkan antara satu sama lain je,
benda salah boleh kekal lama kalau ada kuasa autokratik atau takde semak imbang.. persoalan tentang 'lama' tu sendiri adalah persoalan subjektif..

Istana dah bagi kebenaran pada kerajaan untuk benarkan sidang parlimen, tapi kerajaan degil, taknak buka parlimen.

Adakah kerajaan tak buka parlimen sebab bermatlamatkan kepentingan rakyat atau untuk kepentingan mengekalkan kuasa dan jawatan abah dan pn?

Orang ramai dah boleh agak apa sebabnya..
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
7,582
Reaction score
986
Points
121
la ni kerajaan ada kuasa guna duit negara/rakyat tanpa kelulusan parlimen, yg boleh mendedahkan kepada berlakunya penyelewangan.. ni pun boleh menyebabkan pening kan?

contohnya macam rm70 juta yg digunakan termasuk untuk buat sistem pendaftaran vaksin yg ramai orang tak puas hati..

bukan sikit, banyak.. bukan 70k.. 70 juta..

dll..

lebih baik dorang bergaduh daripada adanya kemungkinan duit pembayar cukai kena songlap..
kalo semua ahli parlimen mati kena kobid mcmn? kena ganti pemimpin nafas baru plk 😅
 

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,680
Reaction score
299
Points
91
kalo semua ahli parlimen mati kena kobid mcmn? kena ganti pemimpin nafas baru plk 😅
mana-mana mp yg takut bersidang, takut nak laksanakan tanggungjawab, takut masuk parlimen kononnya sebab takut covid boleh letak jawatan..
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
83,377
Reaction score
13,566
Points
1,906
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register